جلوگیری از چاق شدن در تعطیلات نوروز با چند ترفند ساده!!
 به گفته محققان اغلب افرادی که در تعطیلات وزن اضافه پیدا می کنند، آن وزن را کم نمی کنند. این وضعیت هر سال تکرار می شود و هر سال به وزن قبلی افزوده می شود  که امر مهمی در بروز چاقی مفرط بزرگ سالان به حساب می آید.اما می توان با کمی اراده در این دام نیفتاد . می توانید از تعطیلات لذت ببرید بدون این که وزن  اضافه کنید .

چگونه در ایام نوروز چاق نشویم؟

در این روز های سال که همه خود را برای نوروز آماده می کنند هر جا که نگاه کنید نوعی خوراکی و شیرینی به چشم می آید. اما آیا بالا رفتن وزن جای نگرانی دارد؟ به گفته محققان اغلب افرادی که در تعطیلات وزن اضافه پیدا می کنند، آن وزن را کم نمی کنند. این وضعیت هر سال تکرار می شود و هر سال به وزن قبلی افزوده می شود  که امر مهمی در بروز چاقی مفرط بزرگ سالان به حساب می آید.اما می توان با کمی اراده در این دام نیفتاد . می توانید از تعطیلات لذت ببرید بدون این که وزن  اضافه کنید .به گفته برخی از متخصصان  تغذیه میزان  غذایی  که میل می کنید از نوع غذایی که می خورید در چاق شدن شما مهم تر است . از آن جایی که کنترل کردن وسوسه ها امر  سختی است در این مطلب چند نکته گرد آوری شده تا به شما کمک کند از پر خوری  جلوگیری کنید.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز هرگز گرسنه به مهمانی نروید

به گفته یک  روانشناس هرگز گرسنه به یک مهمانی نروید. سعی کنید قبل از رفتن یک اسنک مغذی بخورید. اما  اگر گرسنه برسید، قبل از پر کردن بشقاب آب بخورید تا اشتها کاهش پیدا کند.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز غذا را آرام بخورید

سعی نکنید در همان نیم ساعت اول خود را سیر کنید. خوردن سریع و در مدت زمان کوتاه باعث می شود غذا کمتر جویده شود. هر چه  لقمه را آهسته تر بجوید با حجم  غذا ی کمتر سیر خواهید شد. پس از هر بار گذاشتن لقمه  در دهان چنگال و قاشق خود را پایین بگذارید. این کار باعث می شود تا روی خوردن خود کنترل داشته باشید.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز حواس خود را پرت کنید

مهمانی ها را صرفا مکان خوردن ندانید بلکه از کنار هم بودن لذت ببرید. سعی کنید با صحبت کردن،شرکت کردن در سرگرمی ها  و ...خود را مشغول نگه دارید.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز اسنک های لقمه ای را بشمارید

از آن جاکه تشخیص  میزان غذایی که می  خورید از دست در می رود، هر بار که اسنک خوردید، تعداد آن را محاسبه کنید .

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 روش عالی سرخ کردن غذا برای جلوگیری از چاقی

 

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز بشقاب مناسب  انتخاب کنید

کوچک ترین بشقاب را بر دارید و آن را پر نکنید. سعی کنید چیزهای ساده مانند میوه و سبزیجات ،گوشت مرغ، سالاد بدون سس  و...انتخاب کنید.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز در انتخاب دسر دقت به خرج دهید

حواس  خود را به پرس های کوچک  و آن چه که خیلی دوست دارید محدود کنید. اما اگر دوست دارید هر کدام از دسرها  را امتحان کنید  کمی از آن را مزه کنید.

 

برای جلوگیری از چاق شدن در ایام نوروز پیاده روی کنید

سعی کنید پیاده روی را به بخشی از یک عادت پس از خوردن غذا تبدیل کنید. علاوه بر سوزاندن کالری افراد را از میز غذا نیز دور خواهد کرد. پیاده روی قبل از خوردن نیز کمک می کند تا بتوانید بهتر ذهن خود را کنترل کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com