چاقی و افزایش وزن تان به 3 دلیل عمده زیر است، مراقب باشید!!
چاقی و افزایش وزن به یکی از بزرگترین و اصلی ترین مشکلات مردم این دوره و زمانه تبدیل شده است. بهتر است بدانید که مقصران اصلی چاقی و افزایش وزن شما 3 عادت بدی است که از بچگی همراه تان است.

عادت‌های همه‌ گیر که باعث چاقی تان می‌شود

خیلی از افراد در زندگی خود دچار عادت‌هایی هستند که سبک زندگی آنها را رقم می‌زند و بنابراین مدام در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می‌گیرند. با اصلاح این عادات و دست کشیدن از آنها می‌توانید وزن خود را در حدی متناسب برای اندامتان نگه دارید و از عوامل بیماری‌زای ناشی از چاقی همچون مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری کنید.

 

اولین عادت که موجب چاقی تان می شود : عادت به خوردن از بچگی

در خانواده‌هایی که دقت و توجه کافی بر نحوه و زمان تغذیه کودکان صورت نمی‌گیرد، آنها همراه با عاداتی پا به دنیای بزرگسالی می‌گذارند که سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راه های مقابله با چاقی شکمی

 

اولین عادت که موجب چاقی تان می شود : هله‌ هوله‌ خوری

عادت کردن به مصرف آنچه با نام هله‌ هوله معروف شده می‌تواند باعث چاقی شود؛ چه کودکی باشد که میل به چیپس و پفک دارد، چه بزرگسالی که میل به تماشای تلویزیون در حال خوردن تخمه و آجیل و ذرت بو داده.

 

اولین عادت که موجب چاقی تان می شود : بی‌تحرکی

بچه‌ها معمولا فعالیت زیادی دارند و آنچه می‌خورند در روند متابولیسم بدنشان به انرژی تبدیل می‌شود اما مصرف همان میزان خوردنی در بزرگسالی در حالی که تمام فعالیت در رفتن به محل کار و نشستن پشت میز و بازگشت به خانه خلاصه می‌شود، نتیجه‌ اش چاقی و اضافه وزن است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم