در ماه رمضان چگونه ورزش کنیم که لاغر شویم؟
حفط تناسب اندام و لاغر شدن در ماه رمضان شاید یکی از سخت ترین کارها برای روزه داران است.  در اینجا راهنمایی هایی برای نگه داشتن شما در مسیر اهداف سلامت و تناسب اندام خود در طول ماه مبارک رمضان ارائه می دهیم.

بایدها و نبایدهای ورزش در ماه رمضان برای لاغر شدن

 

برای حفظ تناسب اندام در ماه رمضان بعد از افطار ورزش کنید

ورزش در حال روزه می تواند غیر سازنده باشد و باعث افزایش هورمون های استرس شود که در نتیجه خلق و خوی شما را تغییر داه و سطح انرژی را کاهش می دهد. در حقیقت سوخت و ساز بدن شما را در دراز مدت کند می کند. تجدید قوای بدن خود با سوخت ضروری قبل و بعد از ورزش مهم است، بنابراین سعی کنید پس از افطار ورزش کنید. به این ترتیب شما یک متابولیسم سالم بدون سوزاندن عضلات برای تولید انرژی را حفظ خواهید کرد.

 

در هنگام ورزش کردن زیاد به خودتان فشار نیاورید

زمان تمرین منظم خود را کاهش دهید و به کمتر از 45 دقیقه برسانید، و تأکید بیشتری بر گرم و سرد کردن بدن تان داشته باید. اگر بدن سازی کار می کنید، تعداد تکرارهای خود را کاهش دهید و زمان های طولانی تری را بین حرکات استراحت کنید.

 

بین فاصله افطار و سحر کم و پیوسته بخورید

بسیاری از ما در واقع در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شویم، زیرا در تلاش برای به دست آوردن آنچه در طول روز از آن محروم بودیم، در وعده افطار زیاد می خوریم. خوردن یک وعده غذایی بزرگ در وعده افطار می تواند به دستگاه گوارش بیش از حد فشار وارد کرده و در نتیجه باعث احساس خستگی شده و چیزی شبیه افت قند خون است. این امر می تواند به کم شدن سرعت سوخت و ساز بدن و افزایش وزن شما کمک کند. خوردن وعده های غذایی کوچکتر اغلب به سوخت و ساز بدن شما با حفظ سطح قند خون ثابت کمک می کند. هر دو تا سه ساعت وعده های غذایی به اندازه کف دست بخورید - این امر به شما اجازه می دهد هر کدام از وعده ها را بهتر هضم کنید.

 

در طول ماه رمضان پیاده روی را فراموش نکنید

روزه داری در فصل تابستان نسبت به فصل های دیگر مشکل تر است، زیرا روز خیلی طولانی است و شما زمان کمتری را صرف خوردن می کنید. همچنین به دلیل گرم بودن هوا مجبور هستید در داخل خانه بمانید. این قضیه می تواند به تفکر منفی منجر شود. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم پیاده روی روزانه را فراموش نکنید. هنگامی که ما پیاده روی می کنیم، ضربان قلب تندتر شده و گردش خون بهتر می شود و اکسیژن بیشتری نه تنها به عضلات، بلکه به تمام اعضای بدن از جمله مغز می رسد. این فعالیت متعادل ( پیاده روی آرام و متعادل ) می تواند در حالی که شما روزه هستید انجام شود چون لازم نیست انرژی بسیاری برای این کار اختصاص دهید. پیاده روی باعث می شود آزادانه تر بر روی محیط اطراف خود تمرکز کنیم، که این کار می تواند ما را از تفکر منفی منحرف سازد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ