این ورزش چربی سوزی و میل جنسی تان را چند برابر می کند
چربی سوزی یکی از راه های کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل است. شما هم اگر به دنبال راهی برای چربی سوزی بیشتر هستید به شما پیشنهاد می کنیم وزنه را  فراموش نکنید. این ورزش علاوه بر چربی سوزی، میل جنسی تان را چند برابر می کند.

چربی سوزی بیشتر با وزنه برداری

وزنه برداری همانند همه ورزش‌ها برای بدن بسیار مفید است ، از طرفی این ورزش مزیت های خاص خود را دارد که در ادامه مطلب به برخی از این موارد اشاره می شود.

در حفظ تعادل مؤثر است

عده ای از متخصصان ورزشی معتقدند کار با وزنه برای افراد مسن‌ از دویدن مفیدتر است. دانشمندان استرالیا 31 درصد کاهش در میزان زمین خوردن افراد بالای هفتاد را پس از یک سال ورزش با وزنه گزارش دادند.

 

در ترک سیگار مؤثر است

نتیجه بررسی سال 2011 نشان داد که زن و مرد سیگاری‌ که یک دوره 12هفته ای ، ورزش با وزنه را به اتمام رساندند، نسبت به افرادی که به‌طور منظم ورزش نمی‌کردند موفق تر بودند.

 

به بهبود سرطان کمک می کند

تراکم مایع در دست‌ و پا، اثر جانبی عمل سرطان سینه و رادیوتراپی است که می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها پس از درمان خود رانشان دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان سینه که با وزنه کار می‌کنند، کمتر از دیگران علایمشان تشدید می شود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تنظیم یک برنامه چربی سوزی موفق

 

چربی بیشتری می‌سوزانید

همه ورزش ها کالری می‌سوزاند اما ورزش با وزنه در سوزاندن چربی بدن مؤثرتر است. نتیجه یک بررسی در آمریکا که در آن ورزش‌های هوازی را با ورزش با وزنه مقایسه کرده است، نشان می دهد افرادی که هر دو ورزش را انجام می دهند 40 درصد چربی بیشتری می‌سوزانند.

 

عضلات کالری می‌سوزاند

هر نیم کیلوگرم بافت عضلانی، بیش از دو برابر انرژی نیم کیلو گرم بافت چربی می‌سوزاند. این بدین معنی است که حتی وقتی‌که از باشگاه ورزشی خارج می‌شوید یا جلوی رایانه نشستید و ورزش می کنید حدود 10 درصد کالری بیشتری می سوزانید .

 

استخوان را تقویت می‌کند

ورزش با وزنه نه تنها روند کاهش تراکم استخوانی را کاهش می دهد بلکه به تقویت استخوان و افزایش تراکم آن کمک می کند. محققان دریافتند که چهار ماه تمرین مقاومتی با افزایش تراکم استخوان لگن و سطوح پروتئین به نام استئوکلسین ارتباط دارد وآن را 20 درصد افزایش می‌دهد.

 

برای سلامت قلب

ورزش با وزنه تاثیر مثبت روی فشارخون دارد. ورزش سه روز در هفته خطر سکته مغزی را تا 40 درصد و احتمال حمله قلبی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.

 

ایجاد شادی می‌کند

به‌ طور کلی ورزش هورمون سراتونین را بالا می‌برد اما کار با وزنه تأثیر خاصی در خلق و خو دارد و احساس شادی در فرد به وجود می‌آورد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این روش های طبیعی میل جنسی تان را چند برابر می کنند!!!!

 

میل جنسی را تقویت می کند

پس از 30 سالگی میزان تستسترون در مردان شروع به افت می‌کند و این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی چون اختلال در نعوظ و بیماری‌های جدی‌تر مانند بیماری قلبی و دیابت شود.کار با وزنه بهترین راه است برای بازگرداندن این روند.


  بیشتر بدانید : زومبا ( بهترین ورزش برای لاغری ) و 11 نکته که باید در موردش بدانید!

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com