برای کاهش وزن چه موقع شام بخوریم؟
شام یکی از وعده های مهم غذایی است که بیشتر افراد برای کاهش وزن شان آن را از وعده های غذایی شان حذف می کنند و این بدترین کار است. برای کاهش وزن باید بدانید که چه موقع بهترین زمان برای خوردن شام است.

بهترین زمان خوردن شام برای کاهش وزن

 نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد صرف وعده شام در هنگام غروب و اوایل شب یک الگوی مناسب برای کاهش وزن است؛ این الگو سبب می شود علاوه بر کاهش احساس گرسنگی، سوخت و ساز چربی و کربوهیدارت به گونه ای باشد که با چربی های اضافه بدن مبارزه شود.

این مطالعه اولین بار است که نتیجه موثر صرف شام سبک در اوایل شب یا صرف نظر از وعده شام و جایگزین کردن آن با میوه و سالاد را بر کاهش توده چربی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن در انسان تایید می کند.

به گزارش ساینس دیلی،مصرف وعده شام سبک در اوایل شب باعث می شود ساعت درونی بدن عملکرد مناسبی داشته باشد و از این طریق در بهبود سلامت موثر باشد. در این مطالعه آمده است هرچه زمان بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد طولانی تر باشد، وضعیت سوخت و ساز بدن بهتر می شود و این امر به کاهش وزن کمک می کند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که صرف شام در ساعات اولیه شب علاوه بر اینکه الگوی سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات را به گونه ای تغییر می دهد که سبب لاغری می شود، از بروز بیماری های مزمن متابولیک از جمله دیابت نیز جلوگیری می کند.

صرف شام در ساعات پایانی شب یکی از مهمترین دلایل چاقی، بروز دیابت، سکته و بیماری های قلبی است. نتایج این مطالعه در نشست سالانه انجمن چاقی در نیواورلئان ارایه شده است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : irna.ir