کاهش وزن با 9 چربی سوز طبیعی
هیچ ماده‌ غذایی یا روش معجزه ‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را به اهداف کاهش وزن تان برساند. رسیدن به وزن ایده آل نیاز به اراده و برنامه ‌ریزی درست دارد. با این حال در اینجا مواد غذایی مفید که به فرایند چربی سوزی کمک زیادی می‌ کنند، معرفی شده اند.

وزن تان را با این خوراکی های چربی سوز کاهش دهید

کاهش وزن با دارچین

برخی مطالعات نشان می دهد که دارچین سطح قند خون را تثبیت می کند و اشتها را بخصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می نماید.

بیشتر بدانید : چربی سوزهای طبیعی که به صورت معجزه آسا باعث لاغری می‌ شوند

کاهش وزن با فلفل تند

فلفل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که برای جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز مفید به نظر می رسد.

 

کاهش وزن با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن برای سوزاندن چربی کمک می کند. روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز به علاوه 180 دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی کمک زیادی می کند.

 

کاهش وزن با گریپ فروت

گریپ فروت خاصیت چربی سوزی جادویی ندارد اما به شما در داشتن احساس سیری کامل کمک می کند و دلیلش هم این است که گریپ فروت حاوی فیبر محلول است و طول می کشد که هضم شود. یک لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا اگر میل شود، احساس سیری می دهد و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت می کنید.

 

کاهش وزن با گلابی و سیب

این دو میوه نیز حاوی آب فراوان و فیبر هستند و به احساس سیری کمک می کنند.

 

کاهش وزن با تخم مرغ

برای لاغری باید میزان کالری‌ های دریافتی ‌تان را کاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم ‌مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. مطالعات نشان می ‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدرات‌ ها) بعد از یک سال به میزان 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات ‌های بیشتری مصرف می ‌کنند (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

 

کاهش وزن با گردو و بادام

گردو، بادام و کلا میوه‌های صدفی یا پوسته دار باعث آب شدن چربی ‌های دور شکم می‌ شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغزها و کلا میوه‌ های پوسته دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن‌ ها زیاده ‌روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه‌ ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌ های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند.

 

کاهش وزن با ماهی آزاد

به عقیده‌ محققان امگا 3 ماهی باعث کاهش توده‌ چربی بدن می‌شود. البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ ها کمک می ‌کنند. محققان در جریان بررسی ‌های خود مشاهده کردند که امگا 3 با اشتهای زیادی مقابله می‌کند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی ‌های سرشار از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتان نمی ‌آید.

 

کاهش وزن با شیر کم چرب

نتایج بررسی‌ های متعدد نشان می ‌دهد که کلسیم یک تاثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق ‌العاده‌ کلسیم هستند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com