کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!
من حدود 30 کیلو اضافه وزن داشتم و همیشه فکر می کردم کاهش 30 کیلو اضافه وزن سخت ترین کار ممکن در دنیا است. اما به کمک سه نکته ساده توانستم 27 کیلو از وزن ام را کم کنم

3 نکته ساده برای کاهش وزن

من خودم را فردی کاملا مصمم می دانم. در گذشته هر زمان که می خواستم چند کیلوگرم کم کنم، مشکلی نبود. قدرت اراده کافی داشتم اما بعد از 40 سالگی به بن بست خوردم. بیش از حد ناامید شده بودم و حاضر نبودم سلامتم را به خاطر اضافه وزن باقی مانده به خطر بیندازم. از داروهای فشار خون استفاده می کردم که به اندازه کافی بد بودند و فکر داروی جدیدی برای کلسترول، دیوانه ام می کرد.
چندی بعد یکی از دوستانم مرا به یک مربی ورزشی محلی معرفی کرد. هفته ای دوبار ورزش را با او شروع کردم و بعد از چند ماه اضافه وزن همه آب شد. بهتر از کاهش وزن باید بگویم، او به من کمک کرد داروهای فشار خون را هم کنار بگذارم و نیازی نباشد به سراغ داروهای کلسترول بروم.
در ادامه به شما سه نکته ای که کمک کرد این اضافه وزن را کم کنم می گویم:

بیشتر بدانید : کاهش وزن با یک برنامه غذایی سالم، صبحانه، ناهار و شام چی بخوریم؟

برای کاهش وزن بیشتر ورزش می کردم

سال 2013 را با هدف کاهش وزن شروع کردم. در آن زمان روزی 30 دقیقه ورزش می کردم، هفته ای سه مرتبه با فیلم های فیتنس در خانه. با این روتین فیتنس توانستم 9 کیلوگرم وزن کم کنم، اما برای رسیدن به هدفم متوجه شدم باید کمی شدت را بالا ببرم. بنابراین شروع به انجام شش مرتبه ورزش در هفته کردم. در ابتدا کمی مقاومت کردم ولی خیلی زود ورزش برایم تبدیل به یک عادت شد، درست مانند مسواک زدن دندان هایم. در حال حاضر ورزش یکی از قسمت های جدا نشدنی زندگی ام شده، مخصوصا اینکه ایندورفین حاصل از ورزش فوق العاده اعتیاد آور است.

برای کاهش وزن هر روز پنج وعده کوچک غذا می خوردم

مربی ام به من یاد داد وعده هایم را به پنج وعده کوچک در طول روز تجزیه کنم. همچنین آموختم که بعد از خوردن یک وعده بزرگ در طول شب نباید به رخت خواب بروم. در طول اولین هفته اجرای این تغییر کوچک، توانستم بعد از حدود یک ماه توقف، یک کیلو وزن کم کنم و از این اتفاق، به وجد آمده بودم.

کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!
کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!

برای کاهش وزن وزنه های سنگین تری بلند می کردم

به نظر من بلند کردن وزنه، راز کاهش وزن است. بدون توجه به حرف های مربی، عقیده ام این بود که ورزش هوازی برای کاهش وزن، مانند یک قرص جادویی عمل می کند. اما وقتی تردمیلم خراب شد، مجبور به اضافه کردن وزنه در تمریناتم شدم و این کار واقعا جواب داد. بعد از یک هفته، توانسته بودم هفت روزه یک کیلو و نیم وزن کم کنم. متوجه شدم که وزنه می تواند سریع تر مرا به سمت هدفم ببرد، بنابراین کار با آن را شروع کردم. زمانی که سعی می کنید جلو از دست دادن استخوان را بگیرید، ورزش های قدرتی بسیار پر اهمیت می شوند.

چهار سال از زمانی که به هدفم رسیدم می گذرد و کار کردن با یک مربی ورزشی، بهترین سرمایه گذاری ای بود که در طول زندگیم انجام دادم. بعد از مدتی که با این مربی کار کردم تصمیم گرفتم دیگر هرآنچه از او آموخته ام را برای ثابت نگه داشتن وزنم به کار ببندم، بنابراین به کار با او پایان دادم.
پزشکم در طول معاینه های سالیانه همیشه یادآوری می کند که چه کمکی به سلامتم کرده ام. به خودم یک فضای یک و نیم تا دو و نیم کیلویی داده ام، اما همین که از این مرز عبور می کنم به این سه نکته که از مربی ام آموخته ام باز می گردم:
کاهش و تثبیت وزنی که کم می کنید دشوار است، اما هیچ چیز غیر ممکن نیست. شما هم می توانید!



بیشتر بدانید : کاهش وزن با سیر با سه ترکیب چربی سوز

بیشتر بدانید : کاهش وزن بعد از نوروز با 15 ترفند ساده!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 5 ماده غذایی پرکالری!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن در 40 سالگی با چند ترفند ساده و کاربردی

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 3 دمنوش موثر گیاهی!!

بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

بیشتر بدانید : یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : 7 راه برای کاهش وزن 4/5 کیلویی در عرض 1 هفته!!

بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 کیلویی در 2 هفته با 10 نکته


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kermany.com