لاغری با خوردن تکه های بخ، یک روش جدید و عجیب!!
روش خوردن تکه‌های یخ برای لاغری که این روزها هواداران زیادی در میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آن که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد.

با خوردن تکه های یخ لاغر شوید

در سال‌های اخیر روش‌های بی‌شماری برای کاهش وزن پیشنهاد شده‌ است. گاه برخی روش‌ها، بدون آن که کارایی آنها اثبات یا نفی شده باشد، برای مدتی فراگیر می شود و تعداد زیادی از افراد به آنها روی می‌آورند؛ خوردن تکه‌های یخ یکی از این روش‌هاست. روش خوردن تکه‌های یخ برای کاهش وزن که این روزها هواداران زیادی در میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آن که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد.خوردن یخ سه کارکرد دارد که به گفته این افراد می‌تواند به کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن مطلوب کمک کند.

سوزاندن کالری

با خوردن هر ماده غذایی سرد، بدن باید مقداری کالری بسوزاند تا بتواند این ماده خوراکی منجمد را ذوب کند و دمای آن را به دمای مناسب که جسم به آن عادت کرده است، برساند.

 

بالا بردن سوخت و ساز و تولید انرژی

خوردن تکه‌های یخ میانگین سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. بالا رفتن سوخت و ساز موجب تولید انرژی بیشتر در بدن، از طریق مصرف غذاهای هضم شده در سیستم گوارش و تبدیل آنها به انرژی می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز در کاهش وزن افراد نقش بسیار مهمی دارد.

 

مصرف 160 واحد کالری

مصرف یک لیتر آب، به شکل تکه‌های یخ، می‌تواند مصرف حدود 160 واحد کالری را در پی داشته باشد. این مقدار مصرف کالری معادل چندین کیلومتر دویدن است.با وجود فواید ذکر شده، باید توجه کرد که زیاده ‌روی در مصرف تکه‌های یخ برای دستیابی به نتیجه بهتر وکاهش مقداربیشتری از وزن اضافی، مشکلات جدی در پی خواهدداشت.

افتادن دندان‌ها یکی از این عوارض جانبی زیاده‌روی در خوردن یخ است. افزایش دمای بدن نیزدر برخی موارد می‌تواند به برخی ارگان‌های جسم، آسیب جدی بزند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com