تخت کردن شکم با چند نکته ساده
داشتن یک شکم صاف و تخت به طوری که در هر لباسی زیبا به نظر برسد آرزوی مردان و زنان زیادی است به خصوص خانم ها همیشه دغدغه  لاغری شکم و داشتن عضلات محکم و سفت و قوی را دارند .

چگونه شکمی تخت و صاف داشته باشیم؟

بایدها و نبایدهای لاغری شکم و پهلو 

به طور کلی اگر تغذیه سالم و درستی داشته باشیم و از دریافت چربیها و مواد غذایی چاق کننده به مقدار زیاد پرهیز کنیم علاوه بر اینکه از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود دچار چاقی موضعی هم نخواهیم شد .
در درجه اول برای لاغری شکم و به طور کلی داشتن یک اندام متناسب استرس  نداشته باشید . استرس سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا برده و این هورمون در چاقی و افزایش چربی های شکم موثر است .

بیشتر بدانید : 13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

غذاهایی که به لاغری شکم کمک می کنند

فیبر برای تخت کردن شکم معجزه می کند

میوه ها و سبزیجات به مقدار قابل توجهی فیبر دارند که علاوه بر کاهش وزن شما باعث پیشگیری از یبوست شده و ورم شکم را کاهش می دهند و شکمی صاف و تخت به شما هدیه میکند.

برای تخت کردن شکم تان صبحانه را با عشق بخورید

صبحانه را هرگز از وعده های غذایی خود حذف نکنید. در وعده صبحانه پروتئین و کربوهیدارت مصرف کنید چون باعث میشود سوخت و ساز بدن شما در طول روز بالا رود. مواد قندی را در وعده صبحانه کاهش دهید و به جای آن برای کاهش چربی های دور شکم و پهلو پروتیین مصرف کنید. پروتیین باعث عضله سازی میشود ضمن آنکه انرژی کافی برای بدن شما را فراهم میکن و از پرخوری در وعده بعدی جلوگیری می کند و چربی های دور شکم را کاهش می دهد و به لاغری شکم کمک می کند  .

برای تخت کردن شکم تان میان وعده های طلایی بخورید

میان وعده در طول روز باعث می شود انرژی از دست رفته بدن تامین شده و شما در وعدهای اصلی پرخوری نکنید. در میان وعده سعی کنید فیبر و پروتیین بخورید . فیبر و پروتیین عضله میسازند و انباشت موضعی چربی ها در اطراف شکم و پهلو جلوگیری می کنند.

برای تخت کردن شکم تان روغن زیتون را فراموش نکنید

از روغن زیتون استفاده کنید و روزانه یک قاشق روغن زیتون بخورید. به جای گوشت قرمز از گوشت ماهی استفاده کنید. گوشت های قرمز باعث انباشت چربی و چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو میشوند .

این غذاهای شما را چاق و بد فرم می کنند

در مورد پیشگیری از چاقی و انباشت چربی در برخی از نقاط بدن علاوه بر اینکه خوردن بعضی از مواد غذایی برای رسیدن به این هدف به ما کمک میکند صرفه نظر از مصرف برخی دیگر از مواد غذایی و کاهش یا حذف آنها از برنامه غذایی به داشتن اندامی زیبا و متناسب و به خصوص داشتن شکمی صاف و تخت به شما کمک می کند.

شکر هرگز ، قند اصلا

مواد قندی باعث ترشح شدید انسولین در بدن می شوند و انسولین در چاقی شکم و پهلو بسیار موثر است . منظور از مواد قندی چیزهایی مانند مربا ، شیرنی ها ، نوشابه ها ، نان های فاقد سبوس و شکلات ها هستند .

برای تخت کردن شکم نمک نخورید

نمک آب بدن را کاهش داده و فشار خون را بالا می برد و مصرف بیش از اندازه آن باعث چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو می گردد .

برای تخت کردن شکم گوشت قرمز را کنار بگذارید

همانطور که اشاره شد گوشت های قرمز علاوه بر اینکه باعث کاهش آب بدن میشوند به علت داشتن چربی و کالری  فراوان باعث چاقی و انباشت چربی ها در ناحیه شکم می گردند.

این سیگار بدبو

سیگار نه تنها باعث لاغری نمیشود بلکه در برخی موارد باعث افزایش وزن و چاقی و بد فرم شدن بدن در ناحیه شکم و پهلو می گردد .

آجیل بخورید و لاغر شوید

آجیل از جمله میان وعده هایی است که خوردن آن باعث افزایش منیزیم در بدن می شود . کمبود منیزیم سبب ترشح هورمون ملاتونین در بدن شده و کاهش منیزیم در بدن اشتهای کاذب ایجاد می کند و سبب پرخوری و چاقی می گردد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : luxbeauty.ir