کوچک کردن شکم با 10 ورزش ساده
شناخت عضلات تشکیل دهنده شکم برای تقویت آن و داشتن شکمی تخت از اهمیت بالایی برخوردار است. با چند تمرین ساده در منزل می توانید این عضلات را تقویت و شکم تان را تخت کنید

10 ورزش برای کوچک کردن شکم

شکم از چهار عضله بزرگ تشکیل شده است که تاثیر زیادی در وضعیت آن دارند. عضله راست شکمی در جلوی شکم قرار دارند. عضلات مایل خارجی که در دو طرف عضلات راست شکمی قرار داشته و وظیفه چرخاندان تنه را بر عهده دارند.
عضلات مایل داخلی که در دو طرف و در قسمت عمیق تر واقع هستند و عضلات عرضی شکم که زیر عضلات راست شکم قرار دارند و ارگان های داخلی شکم را حمایت می کنند. با چند تمرین ساده در منزل می توانید این عضلات را تقویت و شکم تان را تخت کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در عرض یک هفته!!

تمرین شماره 1 برای کوچک کردن شکم

برای انجام حرکت قیچی به پشت دراز بکشید و روی ساعدها قرار بگیرید. پای راست را به آرامی بالا بیاورید و سپس در حالیکه به آرامی به زمین نزدیک می کنید پای چپ را صاف و کشیده بالا بیاورید. زمانی که یکی از پاها بالاست پای مخالف را روی زمین قرار ندهید. این حرکت را 3 سری 30 تایی انجام دهید و در فاصله هر سری 30 ثانیه استراحت کنید.

تمرین شماره 2 برای کوچک کردن شکم

این حرکت روی تمام عضلات شکمی کار می کند. به پشت دراز بکشید و پاها را تا حدی که می توانید صاف بالا بیاورید. سپس بالاتنه را به آرامی بلند کنید و به مچ پاها را لمس کنید. این حرکت را 3 سری 15 تایی انجام داده و در بین هر سری 30 ثانیه استراحت کنید.

تمرین شماره 3 برای کوچک کردن شکم

این حرکت روی عضلات عمقی شکمی کار می کند. به پشت دراز بکشید و دست ها را کنار بدن قرار دهید. پاها را داخل شکم جمع کرده و با زانوها یک زاویه 90 درجه بسازید. سپس به آرامی باسن را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بکشید. این حرکت را 3 سری 15 تایی انجام دهید و بین هر سری 30 ثانیه استراحت کنید.

تمرین شماره 4 برای کوچک کردن شکم

این عضلات برای تقویت عضلات شکم و پشت مناسب است. به پشت دراز بکشید و دست ها را بالای سر بیاورید. پاها را باز کرده از زانوها خم کنید و کف پاها را تا حدامکان به هم بچسبانید. سپس بالا تنه و همچنین پاها را با قدرت عضلات شکم بالا بیاورید و دستها را بین دو پا برسانید. چند ثانیه صبر کنید و به حالت اول برگردید.این حرکت را 2 سری 15 تایی انجام دهید و در بین هر سری 30 ثانیه استراحت کنید.

بیشتر بدانید : روشهای کوچک کردن شکم در خانه

تمرین شماره 5 برای کوچک کردن شکم

به پشت دراز بکشید و پاها را با زاویه 90 درجه از سطح زمین بالا بیاورید. کف دست ها را روی زانوها قرار دهید. سپس بدون اینکه اعضای سمت چپ را حرکت دهید بازو و پای راست را بکشید. به حالت اول برگردید و همین حرکت را با سمت مخالف انجام دهید. این حرکت را یک سری 15 تایی انجام دهید.

کوچک کردن شکم با 10 ورزش ساده
کوچک کردن شکم با 10 ورزش ساده,کوچک کردن شکم

تمرین شماره 6 برای کوچک کردن شکم

روی زمین بنشینید و زانوها را داخل شکم جمع کنید. پاشنه ها روی زمین باشد. یک دمبل یک کیلویی یا سنگین تر را با دو دست گرفته و به سمت پهلوی چپ بچرخید. سپس به حالت اول برگشته و به طرف دیگر بچرخید. حواستان باشد باسن از روی تشک بلند نشود و فقط از ناحیه شکم یک پیچ به بدنتان بدهید. برای شروع یک سری 15 تایی کافیست.

تمرین شماره 7 برای کوچک کردن شکم

این حرکت برای تقویت عضلات شکم و تنه با به کار گیری عضلات راست و مایل شکمی مناسب است. روی زمین دراز بکشید و پاها را جمع کنید. دست ها را بغل گوش ها قرار دهید. دم بگیرید و کتف ها را از زمین بلند کنید. آرنج راست را به زانوی چپ نزدیک و بازدم را انجام دهند و به حالت اول برگردید. سپس همین حرکت را با نزدیک کردن آرنج چپ به زانوی راست انجام دهید. این حرکت را 3 سری 20 تایی انجام دهید.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با یک تکنیک 2 دقیقه ای

تمرین شماره 8 برای کوچک کردن شکم

روی ساعدها و نوک انگشتان پا قرار بگیرید و سر و گردن را در راستای ستون فقرات قرار دهید. نفس عمیق بکشید و 20 ثانیه در این وضعیت بمانید تا عضلات شکم تان شروع به لرزیدن کند.سپس رها و استراحت کنید.3 سری و هر سری 20 ثانیه مکث داشته باشید.

تمرین شماره 9 برای کوچک کردن شکم

دراز و نشست همیشه نتیجه بخش و خیلی از افراد به دلیل رعایت نکردن اصول آن به خود آسیب می زنند.روی دستها و پنجه پا قرار بگیرید و بدنتان را مثل خط کش صاف نگه دارید. سپس هر پا را داخل شکم جمع کنید و 30 ثانیه در همان حالت بمانید.20 ثانیه استراحت کنید و حرکت را با پای مخالف انجام دهید. به مرور که بدنتان قوی تر می شود تعداد حرکات را بیشتر کنید.

تمرین شماره 10 برای کوچک کردن شکم

کف دست ها و پاها را روی زمین قرار دهید و به بدنتان حالت V برعکس بدهید. پاشنه ها کمی بالاتر از سطح زمین و باسن در بلندترین نقطه بدن قرار می گیرد. پای چپ را داخل شکم جمع و سر را به زانو نزدیک کنید و سپس به سمت بالا باز کنید و بکشید. همین حرکت را با پای مخالف انجام دهید. برای هر پا 10 بار تکرار کنید.


بیشتر بدانید : بهترین تمرینات شکم برای خانم‌ ها برای کوچک کردن شکم در چند هفته

بیشتر بدانید : یک راه ساده برای لاغر کردن شکم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در 14 روز با خوردن آب این میوه!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 8 راه ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 14 روش در 14 روز!!

 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net