کاهش وزن 10 کیلویی با 6 ترفند
آیا شما هم به دنبال کاهش وزن 10 کیلویی هستید؟ اگر شما هم چنین رویایی در سر دارید به شما پیشنهاد می کنیم 6 ترفند ساده برای کاهش وزن را بدانید

6 روش طلایی برای 10 کیلو کاهش وزن

آیا تا به‌ حال به این فکرکرده‌اید که چگونه می‌توانید راحت و بی دردسر از شر ۱۰ کیلو اضافه وزنتان خلاص شوید؟! اگر یک چنین رؤیایی در سر دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های ساده کاهش وزن بیشتر آشنا شوید. البته لازم به یادآوری است که این روش‌ها از سوی ناتالی نگرو، متخصص رژیم درمانی و مسؤل مرکز تغذیه شهر ساووآ در کشور فرانسه، ارائه شده است.

برای کاهش وزن، وزن دلخواه‌تان را تخمین بزنید

برای این منظور، باید وزنی را تصور کنید که دست کم تا ۶ ماه بتوانید آن‌ را حفظ کنید. تخمین وزن ایده‌آل، اولین مرحله رژیم شما محسوب می‌شود. اما در انتخاب رقم آن زیاده‌خواه نباشید چون اگر بیش از اندازه به بدن فشار بیاورید، این احتمال وجود دارد که برنامه کاهش وزنتان کلا با شکست مواجه شود. همواره به یاد داشته باشید که شما باید آهسته و پیوسته وزن کم کنید.

علت افزایش وزن‌تان را پیدا کنید

حاملگی، ناراحتی‌های احساسی، استرس و عادات بد غذایی می‌توانند از عوامل افزایش وزن باشند بنابراین برای کاهش اضافه وزن باید علت این اضافه وزن را کشف کنید.

برای کاهش وزن با متخصص تغذیه مشورت کنید

به همان اندازه که عدد کاهش وزن مهم است، مشاوره با یک متخصص تغذیه نیز از اهمیت بالایی برخورداراست چون شما را از افتادن در دام یک رژیم سخت و بی‌حاصل بازمی‌دارد، خطر سوء تغذیه را به حداقل می‌رساند، از افزایش وزن ناگهانی شما جلوگیری و انگیزه لاغری را در شما تقویت می‌کند.

تمرکز بر عدد کاهش وزن، ممنوع!

ناتالی نگرو معتقد است که عدد اضافه وزن هر فردی فقط با بررسی وزن ایده‌آل وی امکانپذیر خواهد بود. وی به همه افراد توصیه می‌کند که بی مطالعه رژیمی را شروع نکنند چون این احتمال وجود دارد که عملا کاهش وزن غیرممکن شود. از طرف دیگر، با شروع یک رژیم، پیش‌بینی این قضیه که بدن چه عکس‌العملی خواهد داشت و تا چه مرحله‌ای می‌تواند این رژیم را تحمل کند، عملا غیر ممکن است. در این میان، توجه بیش از اندازه به عدد کاهش وزن، بدن را دچار دوگانگی می‌کند، در نتیجه انگیزه لاغری کم رنگ می‌شود و درنهایت کاهش وزن، غیرممکن خواهد شد!

برای کاهش وزن مهلت تعیین نکنید!

پیش‌بینی عکس‌العمل بدن به یک رژیم غذایی، عملا غیرممکن است. به همین دلیل عقل حکم می‌کند که برای رسیدن به وزن ایده‌آل، زمان تعیین نکنیم. متخصصان تغذیه معتقدند که این مهلت‌گذاری هیچ نتیجه مثبتی ندارد و فقط  فرد را در کاهش وزن بی‌انگیزه می‌کند. یادتان باشد که در ماه‌های شروع رژیم، فقط یکبار در ماه روی وزنه بروید و بعد از این‌که به وزن دلخواه رسیدید، سالی دوبار، آن هم فقط برای این‌که وزنتان را تحت کنترل داشته باشید! همواره به خاطر داشته باشید که کاهش وزن  یک پدیده خطی نیست که همیشه روندی ساده داشته باشد بلکه تمام تغییرات عادات غذایی بر این روند تأثیر می‌گذارد و دقیقا به همین دلیل باید صدای بدن را بشناسید و با تغییرات این صدا، سبک زندگی‌تان را نیز تغییر دهید!

در کاهش وزن نقش احساسات و عواطف را دست کم نگیرید!

همراهی یک روانشناس در این مسیر بسیار مهم است. در حقیقت، احساسات و نیز استرس در کاهش یا افزایش وزن نقش مهمی ایفا می‌کند. آنها میل به خوردن و نیز ریزه‌خوری را تشدید می‌کنند. از آنجا که کاهش وزن یک شبه حاصل نمی‌شود ممکن است که روحیه فرد ضعیف شود و درنهایت استرس و احساسات ضد و نقیضی در وی ایجاد گردد. به همین دلیل همراهی و حمایت دلگرم‌ کننده یک روانشناس را در مرحله کاهش وزن دست کم نگیرید. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن 9 کیلویی در عرض 2 هفته، با دو پیشنهاد ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 راه برای کاهش وزن 4/5 کیلویی در عرض 1 هفته!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن واقعی با 4 راه موفقیت آمیز


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com