چرا در نوروز چاق می شویم؟ جدول کالری مواد غذایی که در نوروز میخوریم
بیشتر افراد قبل از نوروز، وزن شان را کم می کنند ولی در نوروز با خوراکی هایی که می خورند مجدد چاق شده و وزن شان افزایش می یابد. در این مقاله به شما می گوییم که دلیل چاقی شما در نوروز چیست؟

دلیل چاق شدن مان در نوروز چیست؟

همین خانم طی ماه‌های فروردین تا اسفند امسال با تلاش زیاد توانسته هشت کیلوگرم وزن کم کند . او اکنون دارای وزن 74 کیلوگرم است. او اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود و به اشتباه تصور می‌کند اگر امسال هم مثل سال گذشته خوب بخورد فقط دو کیلوگرم افزایش وزن خواهد داشت .

به دلیل وزن مناسب و متابولیسم خوب، او هم اشتهای بیشتری دارد و هم بر خلاف پارسال جذب مواد غذایی در او بسیار بالاست. با خوردن غذا، آجیل و شیرینی در طول سه هفته او حدود هفت کیلوگرم اضافه وزن خواهد داشت. باورش مشکل است، ولی این فرد تمام زحمات یک سال گذشته را طی 20 روز به باد داده است. برای این که اثبات کنم چگونه چنین افزایش وحشتناکی در وزن برای این فرد رخ داده است جدول کالری مواد غذایی زیر را با استفاده از سایت گروه تغذیه دانشگاه تهران تهیه کرده‌ام.

فرض کنیم فرد مورد نظر ما هر روز یک کاسه کوچک آجیل و دو عدد شیرینی را در روزهای نوروز می‌خورد و به نسبت رژیم قبلی یک بشقاب پلو و دو عدد میوه در روز اضافه تر تناول می‌کند. این فرد طی 15 روز 30 هزار کیلو کالری بیشتر خورده است. با توجه به این که به دلیل سلامت، متابولیسم او در شرایط جذب حداکثری غذاست، پنج تا شش کیلوگرم وزن اضافه در همین دو هفته برایش ایجاد خواهد شد. اکنون اگر این فرد در روزهای تعطیل ورزش روزانه خود را که یک روز در میان شنا 40 دقیقه و پیاده روی سریع 90 دقیقه بود در مدت 15 روز قطع کرده باشد، فاجعه دوم رخ می‌دهد و او دو کیلوگرم هم به این دلیل چاق‌تر می‌شود.

کالری مواد غذایی نوروزی

کالری مواد غذایی نوروزی

به همین راحتی جوانی که طی یک سال تلاش با ورزش و رژیم مناسب به تناسب اندام رسیده بود و حال متابولیکی بسیار خوبی داشت در 15 تا 20 روز تمام زحمات یکساله خود را به باد داده است.



گردآوی: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com


Save