چگونه رژیم لاغری بگیریم؟
گرفتن رژیم لاغری یکی از اولین کارهایی است که برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب باید انجام دهید. اما سوال این است که برای داشتن اندامی متناسب چگونه رژیم لاغری بگیریم؟

چند نکته مهم برای گرفتن رژیم لاغری

برای گرفتن رژیم لاغری، آرام غذا بخورید

بررسی ها نشان می دهد که تند غذا خوردن نه تنها می تواند قطر کمرتان را بیشتر کند بلکه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را هم در شما افزایش خواهد داد. یئو می گوید: «وقتی به سرعت و یک نفس غذا می خورید به روده تان اجازه نمی دهید که سیگنال های سیر شدن را به موقع برای مغز بفرستد و همچنان به خوردن ادامه خواهید داد.»

برای گرفتن رژیم لاغری، پرکالری های بی خاصیت را کنار بگذارید

زمانی که به سراغ نوشابه های گازدار یا آب میوه های صنعتی می روید، حجم قابل توجهی از قند را بی آن که کوچک ترین احساس سیری به شما دست بدهد، به بدن خود وارد می کنید. هنگام گرسنگی پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده مانند حبوبات، غلات کامل، مغزها و سبزیجاتی مانند شاهی، ریحان و نعناع که به زمان زیادی برای شکسته شدن و هضم در سیستم گوارش نیاز دارند، به مراتب انتخاب های بهتری هستند.

برای گرفتن رژیم لاغری، به تنهایی غذا نخورید

پژوهش های تازه نشان می دهند مردانی که هر روز دست کم دو وعده غذایی اصلی خود را به تنهایی مصرف می کنند، بیشتر از دیگران در معرض اضافه وزن و چاقی قرار دارند. این نتایج در مورد زنان کمتر قابل مشاهده است، با این حال بررسی های دیگر نشان می دهند ارتباط معنی داری میان تنهایی و انتخاب غذاهای ناسالم وجود دارد.

برای گرفتن رژیم لاغری و سایز کم کردن را از بشقاب تان آغاز کنید

مطالعات نشان می دهند شکل، رنگ و اندازه ظرف غذای شما در کنار سایز قاشق و چنگالی که بر می دارید و حتی وزن آنها در مقدار غذایی که مصرف خواهید کرد تاثیرگذار است. عده ای از متخصصان با این نتایج چندان موافق نیستند، با این حال همگی در مورد این که خوردن حجم بزرگی از غذا می تواند وزن شما را بیشتر و بیشتر کند، اتفاق نظر دارند.
 

برای رژیم گرفتن، بی خوابی نکشید

محققان در بیش از 50 پژوهش گوناگون به ارتباط میان ساعات اندک خواب در فرد و اضافه وزن در او پرداخته اند. نتایج نشان می دهد ارتباط معنی داری میان بی خوابی در کودکان و بزرگسالان با اضافه وزن در آنها وجود دارد. محققان احتمال می دهند به هم خوردن ساعات خواب فرد تعادل هورمونی و سوخت و ساز گلوکز را در بدن او به هم بزند و به ترشح بیشتر هورمون گرلین منجر شود که اشتهای فرد را افزایش می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرطرفدارترین رژیم لاغری برای کاهش وزن را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری چرخشی، یک رژیم موفق برای لاغر شدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری ای که ملیکا شریفی نیا 20 کیلو وزن اش را کم کرد!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ماهنامه همشهری