فواید آب کرفس برای لاغری، آب کرفس واقعا لاغر مان می کند؟
آب کرفس یکی از خوراکی هایی است که این روزها برای لاغری و کاهش وزن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا واقعا آب کرفس لاغرمان می کند؟

فواید آب کرفس برای لاغری

برخی افراد فکر می‌کنند مصرف آب‌ کرفس، شوید، چای سبز و .... چربی‌سوز است و باعث کاهش وزن بسیار می شود اما واقعیت این است که تا به امروز ماده‌ای که باعث لاغری شود، در دنیای پزشکی کشف نشده است. در واقع خوردن هیچ ماده غذایی وزن را کاهش نمی‌دهد بلکه نخوردن است که به کاهش وزن و سوخت کالری های انباشته شده کمک می‌کند.

مصرف آب سبزی ها نظیر آب کرفس فقط به دلیل فیبر و آب فراوانی که دارد ممکن است باعث کاهش اشتها و کاهش جذب برخی چربی‌ها و دفع مقداری آب شود. از این رو فرد تصور می‌کند وزنش پایین آمده است اما در واقع این طور نیست. آب سبزی‌ها به دلیل داشتن انواع فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌ها، برای بدن مفید است ولی چربی‌سوز نیست مگرآن که فرد در توازن منفی انرژی باشد . به عبارت دیگر اگر انرژی دریافتی کمتر از مقداری باشد که در بدن‌ سوزانده می‌شود، بدن ناچار خواهد شد از منابع چربی استفاده کند و چربی‌ها می‌سوزد اما اگر دریافت انرژی بیش ازمصرف آن باشد، چربی در بدن ذخیره می‌شود و خوردن هیچ ماده‌ غذایی نمی تواند این روند را متوقف ‌کند.
البته برخی از ترکیبات غذایی تا حدی می‌تواند سوخت‌ و ساز را بالا ببرد و در صورتی که فرد از یک برنامه غذایی صحیح پیروی کند، می تواند در روند کاهش وزن موثر باشد.

فواید آب کرفس برای لاغری
فواید آب کرفس برای لاغری

یک فرد سالم باید با توجه به کالری دریافتی در طول روز، بخشی از کالری مورد نیاز بدنش را از مصرف میوه و سبزی‌ها تأمین کند و با توجه به این که فیبر موجود در میوه و سبزی برای سلامت دستگاه گوارش لازم است، در صورتی که فردی مشکلی از نظر سلامت ندارد، باید آن‌ها را به صورت تازه و سالم مصرف کند نه به شکل آب سبزی و آب میوه . فقط در برخی شرایط که فرد به دلیل ابتلا به بیماری هایی، دچار کاهش اشتها شده است، می توان مصرف آب میوه یا سبزی را توصیه کرد.

بنابراین مصرف روزانه و مداوم آب سبزی‌ها به ویژه کرفس به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود زیرا کرفس از سبزی‌هایی است که اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن به ویژه در افرادی که کلیه سنگ‌ ساز دارند، می‌تواند باعث تشکیل یا بزرگ تر شدن سنگ شود. علاوه بر این دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم دراز بین رفتن عناصر دوظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم  و ... است که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آن‌ها نیز برای بدن مضر است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کم خوری و لاغری با 9 ترفند ساده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری سریع با تمرینات 15 دقیقه ای در منزل

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرطرفدارترین رژیم لاغری برای کاهش وزن را بشناسید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com