حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگی با چند نکته ساده!
زمانی که سن بالا می رود، حفظ تناسب اندام تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی می شود. اگر شما هم سن تان بالای 30 سال است و میخواهید همچنان تناسب اندام تان را حفظ کنید، پیشنهاد می کنیم این چند توصیه ساده را بدانید

روشهای حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگی

کاهش توده عضلانی و بر هم خوردن تناسب اندام بخشی از روند افزایش سن محسوب می شود. انسان پس از۳۰ سالگی، ممکن است در هر دهه از زندگی چیزی بین سه تا پنج درصد از توده عضلانی خود را از دست بدهد.
بیشتر مردان ۳۰ درصد از توده عضلانی خود را در طول زندگی از دست می دهند. احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از ما پیری را با ضعف ارتباط می دهیم. در ادامه چند نکته را در زمینه حفظ تناسب اندام پس از ۳۰ سالگی مرور می کنیم.

بیشتر بدانید : حفظ تناسب اندام با چند نکته ساده!!

اولویت با پروتئین های گیاهی

اگر در پی حفظ توده عضلانی بدن خود هستید در حالی که به سن شما افزوده می شود، مصرف مواد غذایی گیاهی به میزان فراوان، به ویژه پروتئین های گیاهی را مد نظر قرار دهید. نتایج پژوهش ها نشان می دهد مصرف طولانی مدت مکمل های اسید آمینه می تواند از کاهش توده عضلانی مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند.
 

تمرین های قدرتی را ادامه دهید

تداوم انجام تمرین های قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمرین هایی که با کمک وزن بدن انجام می شود، در برنامه شما قرار داشته باشد. تمرکز بر استفاده ازعضلات اطراف کفل ها، زانوها، و شانه ها می تواند در پیشگیری از بروز مشکلات جسمی درآینده کمک شایانی کند.

حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگی با چند نکته ساده!
حفظ تناسب اندام بعد از 30 سالگی با چند نکته ساده!

پیاده‌ روی کنید

پیاده‌روی یکی از ساده‌ ترین و طبیعی‌ترین فعالیت هایی است که می توانیم برای حفظ تناسب اندام خود انجام دهیم، اما زندگی مدرن ما را از آن دور کرده است.
 

تمرینات ذهنی را فراموش نکنید

تمرین دادن ذهن به اندازه تمرین دادن جسم اهمیت دارد. مغز خود را برای پیشگیری از انحطاط روانی و افزایش قشرخاکستری فعال نگه دارید. شما می توانید روزانه یک معما یا جدول کلمات متقاطع حل کنید و فعالیت هایی را که شامل تمرکز و مهارت های ذهنی می شود، مانند صخره نوردی یا تنیس در برنامه خود جای دهید.



اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 راه حفظ تناسب اندام در ماه رمضان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای داشتن تناسب اندام، چگونه متناسب با تیپ بدنم غذا بخورم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری و تناسب اندام با 5 ورزش ساده اما تاثیرگزار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : صحبت های متخصص تناسب اندام در مورد یوگا و کاهش وزن!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemogh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com