9 رژیم لاغری سریع اما خطرناک که بهتر است بشناسید!!
همه افراد دارای اضافه وزن به دنبال رژیم لاغری سریع هستند. در این مقاله 9 رژیم لاغری ای که در گذشته و امروز زیاد سر زبان ها بوده اما نتیجه ای جز ضرر نداشته اند را به شما معرفی می کنیم

خطرناک ترین رژیم های لاغری سریع در دنیا

ما انسان ها همیشه به دنبال رژیم لاغری سریع بوده ایم. برخی رژیم های غذایی ما را با وعده ی نتیجه بخشی سریع و ساده بودن فریب می دهند و تنها باعث می شوند شرایط وخیم تر شود.  به خاطر داشته باشید این برنامه ها شاید وعده های شیرینی بدهند اما در نهایت ضررهای سنگینی برای سلامت بدن به همراه دارند.

بیشتر بدانید : رژیم لاغری دارید؟ دور این میوه‌ ها را خط قرمز بکشید!!

رژیم لاغری کرم نواری

این نوع رژیم با شروع قرن 20 رواج پیدا کرد. خیلی باید شجاع بود که قرص حاوی کرم نواری را خورد، اما برخی این کار را کرده اند و با این کار کرم داخل روده آنها رشد کرده است. این کرم تمام غذاهایی که خورده می شود را استفاده می کند تا فرد به وزن هدف برسد.
گفته می شود بعد از اینکه کار با این کرم تمام می شد با قرص ضد انگل آن را نابود می کردند. باید بگویم، کرم نواری می تواند فوق العاده بزرگ شود – به بزرگی 9 متر – و مشکلات اساسی و وحشتناک برای سلامت به وجود بیاورد از جمله اسهال، استفراغ، سردرد و حتی صرع.
دکتر ارین پالینسکی، متخصص تغذیه می گوید: این کار حتی اگر نتیجه هم بدهد اصلا دوامی ندارد. این نوع کاهش وزن به فوق العاده خطرناک و نا سالم است و حتی می تواند کشنده باشد.
نه تنها منجر به کمبود جدی مواد مغذی بدن می شود بلکه می تواند عوارض مادام العمر از خود به جای بگذارد. اگر موفق به کشتن انگل شوید بعد مدتی کوتاه دوباره وزنتان سر جای اولش باز خواهد گشت.

رژیم لاغری هالیوود

جیمی و لری، سازندگان رژیم هالیوود، مدت زیادی محصول خود را تبلغ و ادعا می کردند می تواند به صورت معجزه آسایی باعث کاهش وزن شود، همانطور که در سایتشان گفته شده بود مانند یک ستاره! آنها دست چین کوچکی از شیک ها و کوکی ها را برای فروش گذاشته بودند که باید 24 ساعت یا بیشتر با آن سر می کردید.
و در مدت کوتاهی ( یکی دو روز ) نوید کاهش یک تا چهار کیلو را می داد.رژیم های غذایی به شدت کم کالری مانند این می تواند خطرناک باشد، مخصوصا زمانی که بیش از چند روز دنبال شود.
دکتر آلیس لیواین، متخصص تغذیه در لس آنجلس می گوید: این برنامه بدن را در حالت گرسنگی قرار می دهد، و بیشتر کاهش وزنی که در چند روز اول تجربه می کنید تنها وزن آبی است که از دست می دهید. همچنین این برنامه خالی از عوارض جانبی نیست، این عوارض شامل اسهال، خستگی، یبوست و تهوع می شود.

رژیم لاغری غذای بچه

گورو تریسی مربی ورزشی ستاره های سینما از این برنامه غذایی برای مشتریان سوپر استار خود استفاده می کرده است. ایده این بود که به جای صبحانه و ناهار یک شیشه غذای پوره شده ی بچه استفاده شود و شام نیز یک وعده کم کالری باشد. مطمئنا یک نوزاد با این غذای کوچک و پوره شده می تواند زندگی کند، اما آیا یک فرد بالغ هم می تواند با یک شیشه کوچک از این غذا سر کند؟
از هر غذایی اگر مقدار کمی مصرف شود کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت، اما از غذای بچه استفاده شد چون حاوی پروتئین و مواد مغذی بود تا بدن کم نیاورد. این برنامه فرد را از خوردن غذای واقعی محروم می کند و اصلا انجامش توصیه نمی شود. همچنین بالا بردن مصرف میوه و سبزیجات و پایین آوردن غذاهای پرچرب و دارای کالری خالی برای کاهش وزن متمدنانه تر است.

9 رژیم لاغری سریع اما خطرناک که بهتر است بشناسید!!
9 رژیم لاغری سریع اما خطرناک که بهتر است بشناسید!!

رژیم لاغری سریع لوله

اگر می خواهید معنای شدت را بفهمید شما را با رژیم غذایی لوله آشنا می کنیم، رژیم غذایی که به فرد با یک لوله غذا داده می شود، بله یک لوله!. برنامه ای بسیار کم کالری، کم پروتئین و چربی و البته بدون کربوهیدرات.
غذا از طریق یک لوله به اندازه یک رشته ماکارونی که از بینی عبور داده شده و به معده می رسد به فرد داده می شود. بدن به حالت کتوز میرود، و چربی خود را با سرعت می سوزاند. در واقع با توسل به یک لوله وزن خود را از دست می دهید.
این برنامه غذایی فوق العاده کم کالری تاثیر بادوامی ندارد، گذشته از همه اینها عوارض ناشی از این رژیم غذایی ممکن است شامل یبوست، سنگ کلیه، کم آبی بدن، سرگیجه و سردرد باشد، همچنین در بیشتر موارد دیده شده فرد رابطه اش با غذا کاملا خراب شده است.

رژیم لاغری گرگ نما

از آنجا که وزن آب مانند جزر و مد نوسان پیدا می کند و انسان از آب ساخته شده است – آب زیادی در بدن وجود دارد – یک وب سایت ادعا کرده است که روزه گرفتن در یک روز که ماه کامل ( دلیل نام عجیب این رژیم همین است ) است می توانید بدن خود را از وزن آب و سموم پاک کنید و در تنها یک روز 3 کیلو وزن کم کنید.
روزه گرفتن برای مدتی اصلا برای ما ضرر ندارد، اما انگیزه برای این کار نباید کاهش وزن باشد. هیچ توصیه علمی وجود ندارد که بگوید بدن برای سم زدایی نیاز به یک برنامه غذایی دارد.
کلیه به صورت طبیعی دائما در حال سم زدایی از بدن است و نیازی به رژیمی که فقط در آن باید آب خورد نیز نداریم. به جای این کار توصیه می شود در طول روز زیاد آب بنوشید و روزانه 2300 میلی گرم یا کمتر سدیم مصرف کنید. و به جای کمک گرفتن از ماه غذاهای کامل و سالم را به غذاهای فرآوری شده ترجیح دهید.

رژیم لاغری لیموناد

رژیم لیموناد مدتی بر سر زبان ها افتاد و دلیلش هم این بود که گفته می شد سریع و آسان مقدار زیادی از وزن را کاهش می دهد. از آنجا که این اکسیر معجزه آسا تنها شامل آب، آب لیمو، فلفل هندی و شربت افرا بود مدتی وزن آب بدن را از دست می دادید اما نه برای مدت زیادی. مشکل اساسی رژیم لیموناد این بود که با شروع به خوردن غذاهای جامد وزنی که از دست داده بودید را برمی گردانید و چه بسا بیشتر. همچنین کاهش وزن در دفعات بعدی سخت تر می شد، چون چنین رژیم کم کالری باعث از بین رفتن بافت عضلانی و کاهش سرعت سوخت و ساز بدن می شد.

رژیم لاغری خواب

نظرتان چیست که خیلی آرام چندین وعده را نادیده بگیریم؟ رژیمی که از آن صحبت می کنیم تنبلانه ترین رژیمی است که تا به حال درباره اش شنیدید. تمام کاری که باید بکنید این است که با دارو خود را بخوابانید تا چند روز بعد لاغرتر از خواب بیدار شوید.
اما قادر نبودن به خوردن و آشامیدن به مدت چند روز باعث می شود سرعت سوخت و ساز پایین بیایید و بدن بی آب شود اما این تنها بخشی از آسیبی است که این رژیم وارد می کند، استفاده ی نادرست از داروها به تمام ارگان های بدن آسیبی جدی وارد می کند که می تواند کشنده باشد.

رژیم لاغری سوپ کلم

این برنامه که سالها از عمرش می گذرد به سادگی بسیار شدید است! آنچه می خورید را به چند گروه غذایی مشخص که جمعشان در روز از 1000 کالری بالاتر نرود محدود می کنید. محدود کردن برنامه غذایی اصلا ایده ی خوبی نیست. زندگی کردن با سوپ کلم و چند غذای دیگر که در طی یک دوره زمانی اضافه می شوند راه سالمی برای کاهش وزن نیست.
سبزیجات در حالی که کالری پایینی دارند حجمشان زیاد است، اما اگر فقط سبزیجات بخورید کم کم این کالری کم باعث افت سرعت سوخت و ساز بدن می شود. شاید ادامه این برنامه برای مدت زمان طولانی باعث بهبود کمبود پروتئین و اسید چرب های ضروری شود اما سبزیجات باید بخشی از وعده باشند نه تمام آن.

رژیم لاغری گریپ فروت

قدمتش به سال 1930 بر می گردد و هنوز هم مقداری محبوبیت دارد. دستورش ساده است : قبل از خوردن هر چیزی گریپ فروت بخور و مقدار زیادی آب بنوش، کربوهیدرات را حذف کن و پروتئین بدون چربی بخور، و در آخر سریعتر چربی بسوزان.
طرفداران این رژیم غذایی می گویند اگر 10 روز این برنامه را انجام بدهی چهار کیلو و نیم وزن کم می کنی. خوردن گریپ فروت میتواند به باریک شدن کمر و کاهش وزن کمک کند، و این خاصیت به احتمال زیاد به دلیل مدر بودن گریپ فروت است که وزن آب بدن را کاهش می دهد.
به علاوه این میوه حجم بالا و کالری بسیار کمی دارد که باعث می شود حجم معده پر شود و کالری دریافتی کاهش پیدا کند. اما تا کی میتوانید قبل از خوردن هر چیز یک گریپ فروت بخورید؟


بیشتر بدانید : لاغری سریع با 5 پیشنهاد ساده!!

بیشتر بدانید : برای لاغری سریع چیکار کنیم؟

بیشتر بدانید : رژیم خیار و گوجه فرنگی، یک رژیم آسان برای لاغری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این رژیم لاغری در عرض 2 هفته 7 کیلو لاغر شوید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری چرخشی، یک رژیم موفق برای لاغر شدن

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kermany.com