کاهش وزن سریع با چند ترکیب غذایی چربی سوز!!
  در این مطلب به شما می‌گوییم چه غذاهای چربی سوزی را باید با هم ترکیب کنید تا کاهش وزن‌تان سرعت بگیرد

 ترکیبات غذایی چربی سوز

 قصد کاهش وزن و متناسب کردن اندام خود را دارید؟ آیا می‌دانستید که علاوه بر کمتر خوردن و سالم خوردن، ترکیبات غذایی نیز می‌توانند کمک‌تان کنند وزن بیشتری کم کنید؟ هیچکس محدودیت را دوست ندارد، مخصوصا وقتی پای کاهش وزن و لاغری به میان می‌آید. همه‌ی ما دوست داریم غذاهای متنوعی بخوریم و از مزه‌های جورواجور لذت ببریم.

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 6 سبزی شگفت انگیز!!

کاهش وزن سریع با جو دوسر + کره بادام زمینی

جو دوسر یکی از سالم‌ترین غذاهای روی زمین است، که نه فقط گلوتن ندارد بلکه منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر و آنتی اکسیدانها نیز هست. جو دوسر سرشار از فیبر محلول بتا گلوکان است که به کاهش کلسترول و قند خون کمک می‌کند، باکتریهای خوب روده را افزایش می‌دهد و احساس سیری ایجاد می‌کند.
کره بادام زمینی نیز اساسا از بادام زمینی درست شده و 25 درصد آن پروتئین است و برای همین منبع عالی پروتئین محسوب می‌شود. ضمنا بادام زمینی کم کربوهیدرات بوده و چربیهای سالم خوبی دارد که باعث می‌شود برای بیماران دیابت نوع دوم یا آنهایی که رژیم کم کربوهیدرات دارند مناسب باشد.

کاهش وزن سریع با هویج + کره کنجد

هویج حاوی 10 درصد کربوهیدرات بوده، فیبر و قند ساده دارد و در لیست خوراکیها یا شاخص گلیسمی پایین قرار می‌گیرد. ضمنا هویج منبع عالی ویتامین A به صورت بتاکاروتن بوده و ویتامین‌های B و K و پتاسیم دارد. هویج سیرتان می‌کند و جلوی مصرف کالری اضافی را می‌گیرد.
خمیر کنجد نیز که به نام کره کنجد معروف است دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. کنجد منبع پروتئین گیاهی است که می‌تواند انتخاب خوبی برای گیاهخواران باشد. فیبر موجود در کره کنجد می‌تواند مصرف کالری‌تان را کاهش بدهد. ضمنا کره کنجد خاصیت ضد التهابی داشته و برای سلامت روده‌ها نیز مفید است.

کاهش وزن سریع با اسفناج + سیب + زنجبیل

اسفناج کم کربوهیدرات است اما فیبر نامحلول زیادی دارد، یعنی نوعی از فیبر که فواید زیادی برای گوارش دارد. اسفناج حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید، ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک، آهن و کلسیم بوده و استرس اکسیداتیو را کم می‌کند. همچنین اسفناج مقدار زیادی نیترات دارد که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.
سیب هم 85 درصد آب است، انرژی و کالری کمی دارد و همه‌ی این ویژگیها به کاهش وزن کمک می‌کنند. سیب غنی از فیبر بوده و احساس سیری به شما می‌دهد و از اشتهای‌تان کم می‌کند، بنابراین برای کنترل وزن مفید است. سیب دارای امتیازات زیادی است که در کنار همدیگر، قند خون را کنترل می‌‌کنند، به سلامت قلب کمک می‌کنند، ریسک سرطان را کاهش می‌دهند و عملکرد مغز را تقویت می‌کنند.
زنجبیل غنی از جینجرول است؛ ماده‌ی مغذی که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار قدرتمندی دارد. زنجبیل پروسه‌ی تخلیه‌ی معده را سرعت می‌دهد که برای افرادی که مشکل بد هضمی دارند مفید است.

بیشتر بدانید : کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!

کاهش وزن سریع با انجیر + جوز هندی

انجیر کم کالری بوده و چربی ندارد، برای همین جایگزین بسیار خوبی برای اسنک‌های ناسالم است. انجیر سرشار از فیبر است که با یبوست مبارزه کرده و احساس سیری طولانی مدت‌تری به شما می‌دهد. ضمنا انجیر غنی از آنتی اکسیدانهاست و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را در سلول‌ها کاهش می‌دهد.
جوز هندی نیز فیبر فراوانی دارد که برای کاهش کلسترول مفید است. جوز هندی منبع خوبی از آنتی اکسیدانی به نام سلنیوم است که از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و متابولیسم را افزایش می‌دهد. مصرف مکرر جوز هندی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا سیرتان می‌کند و منجر به کاهش مصرف اسنک‌های ناسالم می‌شود.

کاهش وزن سریع با آناناس + آبلیمو

آناناس کم کالری است و محتوای آب زیادی دارد. ضمنا آناناس سرشار از فیبر بوده و عبور غذا در سیستم گوارش را با سرعت نرمال حفظ کرده و موجب ترشح آنزیمهای گوارشی جهت هضم غذا می‌شود. لیموترش نیز دارای مواد مغذی گوناگونی است که هم به کاهش وزن بدن و هم کاهش مصرف کالری کمک می‌کند.
لیموترش به دلیل اسید سیتریکی که دارد به تسریع چربی سوزی کمک می‌کند. فلاونیدهای لیموترش، سیستم گوارش را فعال کرده و ترشح آنزیمهای گوارشی را بیشتر می‌کند.

کاهش وزن سریع با تخم مرغ + آوکادو

تخم مرغ سرشار از پروتئین‌های مهمی است که بدن ما برای رشد و تقویت به آنها نیاز دارد، این پروتئین‌ها بسیار سیر کننده نیز هستند. تخم مرغ انرژی خوبی به بدن می‌دهد و گرسنگی را برطرف می‌کند. آوکادو نیز ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و برای کنترل وزن مفید است. آوکادو دارای مواد مغذی مهمی برای حفظ سطح انرژی بوده و برای سلامتی بسیار سودمندند. ضمنا این میوه فیتوشیمیایی‌هایی دارد که منبع طبیعی سوخت برای بدن هستند.

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن در خانه با 4 وسیله ارزان قیمت!!

کاهش وزن سریع با زیتون + گوجه فرنگی

زیتون منبع سالمی از فیبر است و می‌تواند 20 درصد از نیاز روزانه‌‌‌ی بدن به فیبر را تامین کند. مصرف فیبر زیاد، برای بهبود عملکرد گوارش مفید بوده و حرکت غذا را در روده‌ها بهتر می‌کند. غذاهایی که فیبر زیادی دارند، تصور سیر شدن تولید کرده و برای همین گرلین (هورمون گرسنگی) ترشح نمی‌شود و این برای کنترل وزن بسیار خوب است.
گوجه فرنگی نیز مقدار زیادی لیکوپن دارد؛ آنتی اکسیدانی که در نابود کردن رادیکال‌های آزاد عامل سرطان بسیار موثرند. ضمنا گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و پتاسیم و آهن است. گوجه فرنگی تازه، کم کربوهیدرات نیز هست.

کاهش وزن سریع با هندوانه + سرکه بالزامیک

فواید هندوانه برای سلامتی شامل پیشگیی از نارسایی‌های کلیوی، فشار خون بالا، سرطان، دیابت، بیماری قلبی، گرما زدگی، تباهی لکه‌ی زرد و ناتوانی جنسی می‌شود. یک فنجان هندوانه فقط 46 کالری دارد و 92 درصد آن آب است. این میوه سرشار از ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.
سرکه بالزامیک نیز آنتی اکسیدانهای زیادی دارد و برای کنترل دیابت، کنترل قند خون، جریان خون و جلوگیری از سنگ کلیه مفید است. سرکه بالزامیک، تعادل اسید و قلیای بدن را بهبود می‌دهد و همچنین به کنترل اشتها کمک می‌کند. ضمنا سرکه بالزامیک برای پیشگیری از سندرم متابولیک سودمند است زیرا ریسک چاقی را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن سریع با موز + اسفناج

فواید موز برای سلامتی شامل کمک به کاهش وزن، علاج ناهنجاری‌های روده، برطرف کردن یبوست و درمان مشکلاتی چون اسهال خونی، کم خونی، سل، آرتریت، نقرس و اختلالات کلیوی و ادراری می‌شود. ضمنا موز هیچ چربی ندارد و یک عدد از آن تقریبا 90 کالری دارد. موز از پرخوری جلوگیری می‌کند زیرا فیبر زیاد آن مانع ترشح هورمون گرلین می‌شود.
اسفناج نیز سرشار از پروتئین بوده و به راحتی توسط آنزیمها به اسیدهای آمینه تبدیل می‌شود. این پروتئین‌ها به رشد عضلات و تقویت آنها کمک می‌کنند. همچنین اسفناج توانایی بدن برای التیام زخمها را بیشتر کرده و متابولیسم را نیز بهبود می‌دهد و تمام اندامهای بدن را تحریک می‌کند تا عملکرد بهینه داشته باشند.

کاهش وزن سریع با سالمون + آوکادو

سالمون یک انتخاب غذایی کامل برای هر کسی است که قصد کاهش وزن دارد زیرا پروتئین آن، هورمون‌های کنترل کننده‌ی اشتها را تنظیم می‌کنند. سالمون سرعت سوخت و ساز را بیشتر کرده و چربیهای چند غیراشباع آن برای کاهش وزن سالم مفیدند.

کاهش وزن سریع با عسل + لیموترش

یک ترکیب کامل برای کاهش وزن! لیموترش عامل فعالی به نام اسید سیتریک دارد که دارای خاصیت آنتی باکتریال قوی است. عسل نیز حاوی مقدار مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ریبوفلاون، آهن، زینک، ویتامین B6، و فیبر غذایی است. عسل هرچند که قند زیادی دارد اما بسیار کم کالری بوده و مواد مغذی آن باعث احساس سیری می‌شود. ترکیب عسل با آبلیموی تازه که سرعت دهنده‌ی متابولیسم است، ابزاریست کامل برای کاهش وزن.

کاهش وزن سریع با آوکادو + گریپ فروت

گریپ فروت میان وعده‌ای عالی برای کاهش وزن است. این میوه کم کالری و مغذی است. در بدن ما آنزیمی به نام پروتئین کنیاز فعال شده (AMPK) وجود دارد که با عنصری در گریپ فروت به نام نوت کاتون فعال شده و متابولیسم را افزایش می‌دهد.
ترکیب گریپ فروت و آوکادو در سالاد عالی عمل می‌کند. گریپ فروت کمک می‌کند تا مواد مغذی آوکادو بهتر جذب شوند و چرییهای سالم آوکادو نیز کمک می‌کنند جذب لیکوپن در سیستم گوارش بیشتر شده و مدت بیشتری احساس سیری کنید.



بیشتر بدانید : چربی سوزهای طبیعی که به صورت معجزه آسا باعث لاغری می‌ شوند

بیشتر بدانید : چربی سوزی با بهترین مواد غذایی برای لاغری و تناسب اندام

بیشتر بدانید : چربی سوزی آسان با 7 نکته ساده!!

بیشتر بدانید : چی بخوریم که چربی بیشتری بسوزانیم؟

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 10 روش بدون رژیم و گرسنگی

بیشتر بدانید : کاهش وزن 5 کیلویی در 2 هفته با 10 نکته

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن به سبک ستاره های خوش اندام هالیوودی


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل