شکم تخت و صاف می خواهید؟ این غذاها را بخورید
 داشتن شکمی تخت و صاف آرزوی هر کسی است که به دنبال تناسب اندام است. اگر شما هم به دنبال داشتن شکمی تخت و صاف هستید باید بهترین و بدترین غذاها را بشناسید

بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکم تخت

بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف هستند اما قبل از اینکه شما را با لیست این غذاها آشنا کنم باید این نکته را خاطر نشان کنم که داشتن شکمی تخت صاف تنها در کنار یک رژیم غذایی اصولی که میزان کالری دریافتی شما بیش از نیازتان نباشد به همراه ورزش امکان پذیر است. اما در این میان برخی غذاها هستند که می‌توانند شما را در مسیر دستیابی به هدف داشتن شکمی صاف یاری کنند این غذاها معمولا دارای فیبر و پروتئین بالا هستند که باعث سیری طولانی مدت می‌شوند و مانع از اضافه خواری شما خواهند شد و همچنین برخی غذاها هستند که کالری بسیار بالا و ارزش غذایی پایین دارند که داشتن شکمی تخت و صاف را برای شما تبدیل به رویا می‌کنند. در اینجا با هم مروری بر چند نوع از بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف داریم.

بیشتر بدانید : صاف کردن شکم با 5 راه ساده!!

بهترین غذا برای داشتن شکم تخت : ماست ساده یا چکیده

ماست برای بدن بسیار مفید است اما سوال این است که آیا می دانستید که ماست می‌تواند برای حفظ داشتن شکمی تخت و صاف گزینۀ خوبی باشد؟ ماست ساده یا چکیده می‌تواند یک گزینۀ بسیار عالی از لحاظ تغذیه‌ای برای میان وعدۀ شما باشد. باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست‌ برای سلامت سیستم گوارشی مفید است زیرا باعث انتقال کمتر گاز، نفخ و یبوست می‌شود که می‌تواند باعث حفظ شکمی تخت و صاف شود. پس گزینۀ اول برای بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت می‌توان به ماست جزو بهترین غذاها برای داشتن شکمی تخت نام برد.

بدترین غذا برای داشتن شکم تخت : نوشابه

متخصصان تغذیه به ما یادداور می‌شوند که از آشامیدنی‌های شامل کربنات اجتناب کنیم. این نوشیدنی می‌تواند شکم ما را مملو از هوا کند و موجب نفخ و باد کردن شکم ‌شود. آب می‌تواند جایگزین این نوشیدنی‌ها شود و همچنین موجب کاهش نفخ شود. پس گزینۀ دوم در بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف می‌توان به نوشابه جزو بدترین‌ها برای داشتن شکمی تخت و صاف نام برد.

بهترین غذا برای داشتن شکم تخت : سبزیجات

سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم بروکسل، فلفل دلمه‌ای و … که شامل ویتامین‌های A ، C و K و همچنین بتا-کاروتین، کلسیم، منیزیوم و فیبر می‌باشند و می‌توانند احساس سیری برایتان به وجود بیاورند و همینطور از یبوست جلوگیری کنند. پس گزینۀ سوم در بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف می‌توان به سبزیجات جزو بهترین غذاها برای داشتن شکمی صاف نام برد.

بدترین غذا برای داشتن شکم تخت : کربوهیدرات تصفیه شده

باید از آرد سفید و برنج سفید دوری کنید زیرا این مواد بسیار سریع هضم می‌شوند و موجب افزایش انسولین و سطح قند خون می‌شوند. افزایش سطح انسولین می‌تواند باعث افزایش ذخیرۀ چربی در بدن به ویژه در ناحیۀ شکمی شود. پس گزینۀ چهارم در بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف می‌توان به کربوهیدرات‌های تصفیه شده جزو بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف نام برد.

بهترین غذا برای داشتن شکم تخت : غلات کامل

همانطور که در گزینۀ قبل گفتم شما باید نان و برنج سفید را کنار بگذارید و به جای آنها غلات کامل مثل ۱۰۰% نان درست شده با گندم کامل، عدس و برنج قهوه‌ای را مصرف کنید. یک تحقیق که در مجلۀ بالینی تغذیه آمریکا منتشر شد نشان داد که رژیم‌های با کالری کنترل شده که غنی از غلات کامل هستند باعث کاهش چربی انباشته شده در ناحیه کمر می‌شود. این موضوع ممکن است ناشی از کاهش پاسخ انسولین به غلات کامل در برابر کربوهیدرات‌های تصفیه شده باشد که همین موضوع منجر به کاهش ذخیره چربی می‌شود. پس گزینۀ پنجم در بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف می‌توان به غلات کامل جزو بهترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف نام برد.

بدترین غذا برای داشتن شکم تخت : غذاهای پر نمک

واقعا جای تعجب ندارد که چرا بعد از خوردن یک ظرف پر از چیپس نمکی با سس شما احساس ورم می‌کنید. غذاهای با سدیم بالا می‌تواند به تجمع مایعات در بدن منجر شود. زمانی که تجمع مایعات در بدن اتفاق می‌افتد، اغلب موجب پف کردن و ورم می‌شود که دیگر نمی‌توان انتظار داشتن شکمی تخت و صاف را داشت. سعی کنید کمتر از ۲۰۰۰ میلی گرم از سدیم را روزانه مصرف کنید و یادتان باشد که تمامی مواد غذایی به طور طبیعی حاوی سدیم هستند و شما نباید سدیم به آنها اضافه کنید. پس گزینۀ ششم در بررسی بهترین و بدترین غذاها برای داشتن شکمی تخت و صاف می‌توان به غذاهای پرنمک جزو بدترین گزینه‌ها برای داشتن شکمی تخت و صاف نام برد.


بیشتر بدانید : 13 ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

بیشتر بدانید : شکم صاف و تخت می خواهید؟ این کارها را انجام دهید

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در عرض یک هفته!!

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 14 روش در 14 روز!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitlady.ir