چربی سوزی با 12 ماده غذایی!!
اگر از چربی‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده اند خسته شده‌اید و می‌خواهید خوش اندام‌تر شوید، باید بدانید چاره کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. در اینجا مواد غذایی مفید که به چربی سوزی و خوش اندامی شما کمک زیادی می‌کنند، معرفی شده‌اند

12 ماده غذایی برای سوزاندن چربی‌ های اضافی

اگر از چربی‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده اند خسته شده‌اید و می‌خواهید خوش اندام‌تر شوید، باید بدانید چاره کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه سالم و داشتن تحرک بدنی باشید. البته باید بدانید هیچ ماده غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل نیاز به اراده و برنامه ریزی درست دارد.
در اینجا مواد غذایی مفید که به چربی سوزی و خوش اندامی شما کمک زیادی می‌کنند، معرفی شده‌اند:

بیشتر بدانید : 5 نشانه چربی سوزی در بدن!!

چربی سوزی با دارچین

برخی مطالعات نشان می‌دهد که دارچین سطح قند خون را تثبیت می‌کند و اشتها را بخصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می‌نماید.

چربی سوزی با فلفل تند

فلفل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که برای جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز مفید به نظر می‌رسد.

چربی سوزی با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن برای سوزاندن چربی کمک می‌کند. روزانه ۴ تا ۶ فنجان چای سبز به علاوه ۱۸۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی کمک زیادی می‌کند.

چربی سوزی با گریپ فروت

خاصیت چربی سوزی جادویی ندارد، اما به شما در داشتن احساس سیری کامل کمک می‌کند و دلیلش هم این است که گریپ فروت حاوی فیبر محلول است و طول می‌کشد که هضم شود. یک لیوان آب گریپ فروت قبل از غذا اگر میل شود، احساس سیری می‌دهد و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت می‌کنید.

این مواد غذایی چربی بدن را می‌ سوزانند
این مواد غذایی چربی بدن را می‌ سوزانند,چربی سوزی با 12 ماده غذایی,12 ماده غذایی برای سوزاندن چربی‌ های اضافی

چربی سوزی با هندوانه

خوراکی‌های غنی از آب فضای بیشتری از روده را اشغال می‌کنند و سیگنال‌هایی در بدن ایجاد می‌شود که غذا به اندازه کافی دریافت شده است. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات خام سرشار از آب و مواد مغذی و کم کالری هستند.

چربی سوزی با گلابی و سیب

این دو میوه نیز حاوی آب فراوان و فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کنند.

چربی سوزی با تخم مرغ

برای لاغری باید میزان کالری‌های دریافتی تان را کاهش دهید، اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی ۴۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد کربوهیدرات ها) بعد از یک سال به میزان ۳۸ درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف می‌کنند (یعنی ۵۵ درصد کربوهیدرات و ۱۵ درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

چربی سوزی با گردو و بادام

گردو، بادام و کلا میوه‌های صدفی یا پوسته دار باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغز‌ها و کلا میوه‌های پوسته دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه‌ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند.

چربی سوزی با ماهی آزاد

به عقیده محققان امگا ۳ ماهی باعث کاهش توده چربی بدن می‌شود. البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسید‌های چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کنند. محققان در جریان بررسی‌های خود مشاهده کردند که امگا ۳ با اشتهای زیادی مقابله می‌کند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسید‌های چرب گرسنگی به سراغتان نمی‌آید.

چربی سوزی با شیر کم چرب

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کلسیم یک تاثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق العاده کلسیم هستند.


بیشتر بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند راه ساده!

بیشتر بدانید : 8 ماده غذایی چربی سوز که صد در صد لاغرتان می کند!

بیشتر بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : چی بخوریم که چربی بیشتری بسوزانیم؟


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: life.irna.ir