کاهش وزن با سیب، 6 دلیل که می تواند سیب وزن تان را کم کند
 سیب یکی از مفیدترین میوه هایی است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، این میوه می تواند گزینه خوبی برای کمک به تحقق هدف شما باشد

 سیب و 6 روشی که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

فیبر و کاهش وزن دست در دست یکدیگر دارند و سیب با محتوای حدود 5 گرم فیبر، یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده است.
سیب یکی از مفیدترین میوه هایی است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، این میوه می تواند گزینه خوبی برای کمک به تحقق هدف شما باشد.
به نقل از "ایت دیس"، برخی مطالعات مصرف سیب با مواد غذایی دیگر و حتی میوه های دیگر مانند گلابی را مقایسه کرده و مشخص شده است که سیب می تواند یکی از بهترین مواد غذایی برای کمک به کاهش وزن باشد.

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 5 میوه لاغر کننده

سیب کالری کمی دارد

کاهش وزن گاهی اوقات می تواند پیچیده‌تر از یک معادله ساده کالری مصرفی در برابر کالری سوزانده شده باشد. اما زمانی که در تلاش برای کاهش وزن و چربی اضافه بدن خود هستید، اهمیت کالری دریافتی غیر قابل انکار است.

انواع مختلف سیب می توانند از نظر میزان کالری متفاوت باشند. اما نیازی نیست نگران انتخاب انواع کم کالری باشید زیرا همه سیب ها انتخابی خوب برای کاهش وزن و به طور کلی سلامت بدن انسان هستند. این مساله به ویژه زمانی که سیب به جای تنقلات پر کالری مصرف می شود، بیشتر خود را نشان می دهد. به گفته الیزابت گانر، متخصص تغذیه، استفاده از گزینه های کم کالری به جای موارد پر کالری موجب کاهش میزان کالری دریافتی می شود و این می تواند به کاهش وزن منجر شود.

البته، یک سیب شاید به اندازه یک میان وعده پرکالری احساس گرسنگی شما را برطرف نکند، از این رو، می توانید سیب را با یک پروتئین یا چربی ترکیب کنید. افزودن مقداری از خوراکی های سالم دیگر مانند کره بادام یا کره بادام زمینی می تواند به احساس رضایت بیشتر و سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک کند.

سیب سرشار از فیبر است

فیبر و کاهش وزن دست در دست یکدیگر دارند و سیب با محتوای حدود 5 گرم فیبر، یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده است. این میزان حدود 20 درصد از فیبر مورد نیاز زنان و 13 درصد از فیبر مورد نیاز مردان در روز را تامین می کند.

به گفته لیزا اندروز، متخصص تغذیه، یک رژیم غذایی سرشار از فیبر به چند روش می تواند به کاهش وزن کمک کند. فیبر به تقویت احساس سیری و کاهش اشتها کمک می کند. همچنین، افزایش مصرف فیبر می تواند به تقویت متابولیسم بدن کمک کند. فیبر به رشد باکتری های خوب روده کمک می کند که ممکن است بر نحوه متابولیز و استفاده از انرژی در بدن تاثیر بگذارد.

سیب حاوی آب فراوان است

هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به سود پوست شما عمل کرده و از بروز سردرد جلوگیری کند. مطالعات نشان داده است که افزایش آبرسانی به بدن می تواند کمک شایانی به کاهش وزن و چربی بدن کند.
افزون بر مصرف منظم آب، شما می توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف مواد غذایی مانند سیب تامین کنید. یک سیب حاوی حدود 86 درصد آب است. محتوای آب زیاد در ترکیب با فیبر، سیب را به یک میان وعده فوق العاده برای پرهیز از گرسنگی و تقویت احساس سیری تبدیل می کند.

سیب شاخص گلیسمی کمی دارد

اگر نیازی به نظارت بر قند خون نداشته باشید، ممکن است توجه چندانی به شاخص گلیسمی نداشته باشید. اما اگر برای کاهش وزن خود تلاش می کنید، شاخص گلیسمی می تواند ابزار مفیدی باشد. شاخص گلیسمی که مقیاسی از 0 تا 100 را شامل می شود، نشان می دهد یک ماده غذایی طی دو ساعت پس از مصرف چه میزان قند خون را افزایش می دهد. سیب با امتیاز 36 یک ماد غذایی با شاخص گلیسمی کم در نظر گرفته می شود.

کاهش وزن با سیب
کاهش وزن با سیب

اما چه ارتباطی بین این عدد و کاهش وزن وجود دارد؟

مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی کم ممکن است به مدیریت وزن کمک کند زیرا سطوح پایدارتر قند خون از بروز گرسنگی جلوگیری می کند. غذاهایی با شاخص گلیسمی زیاد قند خون را سریع‌تر افزایش می دهند که به معنای ترشح انسولین برای کاهش قند خون خواهد بود. زمانی هم که قند خون پایین است، گرسنه می شویم و می خواهیم دوباره غذا بخوریم. سیب از جمله مواد غذایی است که می توانید به تثبیت قند خون و تقویت کاهش وزن کمک کند.

سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها است

سیب سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که ممکن است التهاب را در بدن کاهش دهد. کاهش التهاب به خودی خود خوب است، اما ممکن است برای کاهش وزن نیز مفید باشد.
التهاب با چاقی پیوند خورده است زیرا ممکن است بر مقاومت به انسولین تاثیرگذار باشد. زمانی که با مقاومت به انسولین مواجه هستید، بدن ما ممکن است انسولین بیشتری تولید کرده که چاق شدن را به همراه دارد. کوئرستین ممکن است ترکیبات پیش التهابی را در بدن تغییر دهد و از این رو، بر مقاومت به انسولین تاثیرگذار باشد.

سیب گزینه ای راحت برای مصرف است

آماده کردن یک میان وعده به اندازه برداشتن یک سیب نمی تواند راحت و سریع باشد. مصرف سیب راحت است و می تواند به کاهش وزن کمک کند.
هنگام ایجاد انتخاب های سبک زندگی سالم، راحتی یک جنبه کلیدی است. اگر دنبال کردن انتخاب های سالمی که انجام می دهید برای شما راحت نباشد، احتمال پایبندی به آنها در بلند مدت نیز کاهش می یابد.

در معرض دید قرار دادن و دسترسی راحت به انتخاب های سالم، ترفند ساده ای است که می توانید در زندگی روزانه خود مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، ظرف میوه را در مکانی که به خوبی دیده شود، مانند پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.




بیشتر بدانید : کاهش وزن باور نکردنی با آبمیوه های چربی سوز خانگی!

بیشتر بدانید : سیب و دارچین برای لاغری، یک ترکیب چربی سوز عالی

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 4 اسموتی میوه ای

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب، طرز تهیه یک معجون خانگی و موثر



 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: yjc.ir