چگونه بعد از 50 سالگی لاغر شویم؟
لاغری بعد از سن 50 سالگی شاید به نظر شما کار سخت و غیر ممکنی باشد، اما در این مقاله به شما راه هایی برای لاغری و کاهش وزن بعد از 50 سالگی را معرفی می کنیم

نکات طلایی برای لاغری بعد از 50 سالگی

متابولیسم هر ۱۰ سال ۵ درصد کاهش می‌ یابد. اگر فردی بخواهد وزن کم کند، اما برای دستیابی به تغییرات مداوم سخت تلاش می‌ کند، ممکن است از انجام برخی تنظیمات کوچک در نحوه غذا خوردن روزانه خود بهره‌مند شود.

بیشتر بدانید : لاغری شکم و پهلو با پیشنهادهای دکتر آز

لاغری بعد از 50 سالگی با صبحانه

به گفته پنی لوریر، متخصص تغذیه، نخوردن صبحانه می‌تواند اهداف شما را برای لاغری سریع از مسیر خارج کند. Laurier می‌گوید: «برای افرادی که صبحانه می‌خورند، احتمال کمتری دارد که در اواخر روز میان‌ وعده بخورند.

فرد با خوردن صبحانه هر روز می‌تواند شانس بیشتری برای دریافت پروتئین کافی داشته باشد. با افزایش سن، بدن اغلب فاقد سطوح کافی پروتئین است که می‌تواند اثرات منفی بر متابولیسم و ​​سلامت کلی داشته باشد.

او توصیه می‌کند صبحانه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی پروتئین و فیبر بالا و قند افزوده کم هستند تا به اهداف کاهش وزن شما بعد از ۵۰ سالگی کمک کنند».

برای لاغری بعد از 50 سالگی با غذای فرآوری شده خداحافظی کنید

غذاهای فرآوری‌شده برای سلامتی مضر هستند و تلاش‌های کاهش وزن و لاغری را به‌ ویژه با افزایش سن خنثی می‌کنند، غذاهای فرآوری‌ شده اغلب سرشار از قند، چربی‌های ناسالم و نمک هستند و معمولاً فیبر و پروتئین کمی دارند. افراد می‌توانند تعداد کالری مصرفی خود و تعداد مواد ناسالم مصرفی خود را کاهش دهند، بنابراین موفق می‌شوند بدنی لاغر پس از ۵۰ سالگی داشته باشند.

یک بررسی علمی که در مجله Nutrition منتشر شد، نشان داد که مضرات مصرف غذاهای فرآوری شده نه تنها با افزایش وزن مرتبط است، بلکه با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط است.

به عبارت دیگر، بدون توجه به اهداف حفظ وزن و بلکه برای به دست آوردن سلامتی خوب باید تا حد امکان از غذاهای فرآوری شده خودداری کرد.

چگونه بعد از 50 سالگی لاغر شویم؟
چگونه بعد از 50 سالگی لاغر شویم؟

برای لاغری بعد از 50 سالگی میوه‌ ها و سبزیجات را فراموش نکنید

این محقق توصیه می‌کند که جایگزین‌های غذاهای فرآوری‌شده، میوه و سبزیجات است، از جمله اینکه خوردن مقدار زیادی محصولات تازه و کامل راهی برای کاهش وزن و لاغری بعد از ۵۰ سالگی است، زیرا آن‌ها از مواد مغذی غنی هستند و می‌توانند احساس سیری را افزایش دهد.

CDC نیز توصیه می‌کند کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را در برنامه روزانه خود قرار دهند وبه جای آبمیوه از خوارکی‌های کامل استفاده کنند.

برای لاغری بعد از 50 سالگی میان وعده‌ های سالم را فراموش نکنید

تلاش برای داشتن اندامی متناسب پس از ۵۰ سالگی تنها به کاهش وزن اضافه منجر نمی‌شود، بلکه بهبود سلامت عمومی را نیز در پی دارد که به طور طبیعی در طول سال‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که از سن ۲۰ سالگی، خطر ابتلا به کلسترول بالا افزایش می‌یابد و اگر فردی کلسترول بالا داشته باشد، خطر بیماری قلبی نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به همین دلیل بلانکا گارسیا، متخصص تغذیه، مصرف میان وعده‌های پروتئینی سالم و گیاهی را توصیه می‌کند که «انتخاب تنقلات گیاهی مانند آجیل، دانه‌ها، نخود یا لوبیا می‌تواند مصرف روزانه پروتئین حیوانی شما را کاهش دهد، که به نوبه خود می‌تواند کلسترول بدن شما را کاهش دهد.


بیشتر بدانید : لاغری سریع با رژیم دو هفته ای فضانورد!!

بیشتر بدانید : اولین قدم برای درمان لاغری چیست؟

بیشتر بدانید : برای لاغری سریع چیکار کنیم؟



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: zendegionline.ir