یک آرایش شیک و حرفه ای با 6 برس آرایشی
اگر می خواهید یک آرایش شیک و حرفه ای داشته باشید، برسهای آرایشی زیر را فراموش نکنید.

خریدن یك ست برس آرایشی اقدام خوبی برای حرفه‌ای‌تر شدن در آرایش کردن است اما این فقط اولین قدم است. مهم‌تر از خریدن ستی لوكس و مرغوب، باید كاربرد درست و مناسب هر كدام از این برس‌ها را بدانید. باید فرق برس سایه و كرم پودر را بدانید و آن را در آرایش كردن به كار ببرید.

 

شروع مبتدی‌ها

پخش كردن كرم‌پودر با اسفنج كار ساده‌ای نیست كه افراد مبتدی از عهده آن بربیایند و بتوانند به صورت یكنواخت کرم پودر را روی صورت پخش كنند، به این افراد توصیه می‌كنیم از برس‌های گرد حجیم استفاده كنند، سایز بزرگ یا متوسط این برس‌ها برای چنین كاری مناسب است. یك نمونه از چنین برسی مدل 187SH است .

make_up_brush01_copy.jpg

 

 

یكنواخت بزنید

یكی از بهترین وسایل برای زدن پودر به صورت، برس‌های تخت هستند. فشرده و بزرگ بودن این برس‌ها به شما كمك می‌كند تا پودر را به‌راحتی روی صورت خود پخش كنید. اگر سایز متوسط این برس‌ها را انتخاب كنید، از آن می‌توانید برای رژگونه و پشت چشم هم استفاده كنید. نمونه Gucci كه در تصویر می‌بینید، استاندارد است.

 

make_up_brush02.jpg

 

 

به نازكی تار مو

كشیدن خط چشم مهارت خاصی می‌خواهد ولی در كنار داشتن مهارت، نوع برس هم اهمیت خاصی دارد. برای این كار ‌دنبال برسی باشید كه دسته بلندی داشته باشد تا امكان حركت زیاد را به شما بدهد. برسی كه برای كشیدن خط چشم انتخاب می‌كنید، باید تخت و موهایش كوتاه، به هم فشرده و محكم باشد.

 

make_up_brush03.jpg

 

 

یك تیر و دونشان

برس‌هایی كه برای ابروها استفاده می‌شوند، مدل‌های مختلفی دارند ولی برای استفاده عادی و روزمره كافی است برسی را انتخاب كنید كه شامل برس و شانه باشد. باید برسی باشد که ابروهای پرپشت را هم به راحتی شانه و صاف كند. برای نمونه این برس ابرو می‌تواند انتخاب خوبی برای مرتب كردن ابروهای شما باشد، همچنین در انتهای دیگرش برسی برای سایه زدن ابرو هم دارد.

make_up_brush04.jpg

 

 

تكنیك حرفه‌ای‌ها

اگر شما به جای رژلب‌های معمولی از نمونه‌های كاسه‌ای استفاده می‌كنید، به برسی احتیاج دارید تا این كار را حرفه‌ای انجام دهید. در برس‌های مخصوص رژلب معمولا از موهای مصنوعی استفاده می‌شود كه لازم نیست خیلی به هم فشرده و زیاد باشند؛ برسی با موهایی محدود و كوتاه كه بتواند به راحتی مواد را روی پوست لب بخواباند. برس‌های رژلب می‌توانند از برس‌های گرد یا تخت باشند.

 

make_up_brush05.jpg

 

 

ماهرانه سایه بزنید

یكی از مهم‌ترین‌ برس‌هایی كه باید در كیف لوازم آرایش خود داشته ‌باشید، برس‌ نرم و كوچكی است كه سر آن مربعی شكل باشد، این برس‌ها برای سایه‌های پودری چشم مناسب هستند. علاوه بر این برس كوچكی كه نوك نسبتا باریكی داشته باشد، می‌تواند برای مخلوط كردن چند رنگ سایه كاملا مناسب باشد.

 

make_up_brush06.jpg

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل