آرایش هایی که صورت تان را ترسناک می کند
آرایش صورت، مدل و رنگ های مختلفی دارد. برای هر مدل صورتی یک نوع آرایش مناسب است و اشتباهات آرایشی وجود دارد که صورت شما را زشت و ترسناک می کند. این اشتباهات عبارتند از :

شكسپیر می‌گوید: چشم‌ها پنجره‌ای به روح شماست؛ پنجره‌ای كه می‌تواند شما را زیبا و جذاب و گاهی اوقات گرفته، زشت، عجیب و حتی ترسناك نشان دهد. این فقط دست خودتان است. باید بدانید هدف و قصد شما از آرایشی كه روی چشم‌های‌‌تان انجام می‌دهید، چیست. آرایش چشم باید زیبایی چشم‌های‌تان را خیلی طبیعی و بدون اغراق و با تشدید عناصر طبیعی‌اش نشان دهد. درست مثل پنجره خانه‌تان می‌ماند.

تصور كنید پنجره را با پرده‌ای از تركیب چند پارچه و رنگ‌هایی كه هیچ هارمونی با هم ندارند تزیین كنید. شاید در نظر اول جذب‌تان كند اما وقتی كمی دقت می‌كنید آن همه رنگ و درخشانی توی ذوق‌تان می‌زند. خیلی از خانم‌ها به دلیل نداشتن وقت كافی اشتباه‌هایی را در آرایش کردن چشم‌های‌‌شان انجام می‌دهند كه به جای اینكه زیباتر شوند، انگار به ‌مهمانی‌ای دعوت شده‌اند که باید نقش یك خون‌آشام یا پاندای كونگ‌فوكار را در آن بازی كنند.

 

آرایش هایی که صورت تان را زشت و ترسناک می کند

 

خون‌آشام نشو خوشگلم!

سایه‌های سرخ و ارغوانی یك‌رنگ فقط برای عكس‌های مجله‌های طلا و جواهر استفاده می‌شود تا گوشواره و جواهر‌های مدل بیشتر به چشم بیاید وگرنه شما به عنوان یك آدم معمولی كه نمی‌خواهید آرایش‌تان توی ذوق بزند نباید چنین اشتباهی انجام دهید؛ اشتباهی كه شما را یك فرد عصبانی با چهره‌ای ملتهب و چشمانی قرمز و ارغوانی نشان می‌دهد. تصور كنید برای این سایه چشم باید از رژگونه‌ای متناسب و هماهنگ استفاده كنید. چشم‌هایی با سایه‌های قرمز و گونه‌هایی به رنگ قرمز و آجری؛ گویی تكه‌ای آتش این طرف و آن طرف می‌رود.

 

دنیای شناور پلك‌ها

سایه چشم باید زیرساخت مناسب و محكمی داشته باشد. اگر بدون زیرسازی درست روی پلك‌های‌تان سایه بزنید انگار كه روی یك بركه قالیچه‌ای پهن كرده‌اید. سایه‌های شناور به جای اینكه چشم‌های شما را زیباتر كنند، بیشتر چروك‌های دور چشم‌های‌تان را نمایان می‌كنند. اگر زیر سایه از كرم‌پودر مایع استفاده كنید، چربی این كرم‌ها روی پلك راه می‌افتد و وقتی روی آن سایه بزنید، سایه‌ها پخش می‌شوند و روی پلك چند خط عمیق درست می‌كنند؛ درست مثل گسل‌ها و چین‌خوردگی‌های زمین. پس قبل از سایه زدن حتما از خود سایه اما با پایه‌ای كم‌رنگ‌تر آستر بزنید و بعد روی آن از رنگ مورد علاقه‌‌تان استفاده كنید تا چشم‌هایی تمیز‌تر و البته جذاب‌تر و بی‌چین و چروك‌تر داشته باشید.

 

عملیات تركیب‌سازی رنگ‌ها

نكته كلیدی در آرایش چشم تركیب رنگ سایه‌هاست. اگر همیشه از چند رنگ برای سایه زدن استفاده می‌كنید باید حواس‌تان به تركیب آنها هم باشد. سایه‌ای چشم شما را زیبا می‌كند كه خط جدا‌كننده‌ای بین رنگ‌های مختلف نباشد و استخوان پشت پلك كامل پوشانده شود. اگر قرار باشد سه رنگ در سایه‌تان استفاده كنید این سه رنگ باید كاملا با هم تركیب شود. درست مثل رنگین‌كمان كه رنگ‌ها در هم فرورفته‌اند اما باز هم قابل تشخیص هستند. اگر از سایه دودی در تركیب رنگ‌های‌تان استفاده می‌كنید، این رنگ دودی باید طوری پشت چشم‌تان پهن شود كه دوباره به عنوان خط چشم دوم اشتباه گرفته نشود. وقتی یك خط چشم كشیده‌اید پس خط چشم دومی لازم ندارید.

 

چشم‌های برقی‌برقی

استفاده از سایه‌های روشن و براق اشتباه نیست اما این‌ جور سایه‌ها بیشتر برای جشن‌های غیر رسمی و دوستانه خانمانه است. اگر طرفدار یك آرایش طبیعی هستید پس دور سایه‌های اكلیلی و براق را خط بكشید؛ سایه‌هایی كه با پلك زدن انگار چراغ را روشن و خاموش می‌كنید. سایه‌های مات با رنگ‌های ملایم می‌توانند زیبایی چشم شما را چندبرابر كنند؛ البته می‌توانید از سایه براق استفاده كنید به شرطی كه همه پلك‌تان را با آن نپوشانید. گوشه‌های داخلی چشم را سایه روشن بزنید و بقیه پلك را با سایه مات و ساده آرایش كنید.

 

به برس‌ها به یك چشم نگاه نكنید

یكی از اشتباه‌های مهم آرایشی استفاده از یك برس برای چند كار است؛ مثلا بعضی از خانم‌ها از همان برسی كه سایه را روی پلك می‌زنند برای تركیب رنگ‌ها استفاده می‌كنند؛ این‌طوری نتیجه چیزی جز یك تابلوی نقاشی كوبیسم نمی‌شود. برای سایه زدن همیشه باید از چند برس متفاوت و البته در سایزهای مناسب استفاده كنید. تمیزی برس هم خیلی مهم است. اگر یك برس برای تركیب كردن دارید باید برای دفعه بعد كه می‌خواهید از آن استفاده كنید، كاملا تمیز شود. برس پاكیزه، آرایشی تمیز و منظم به شما می‌دهد. برس سایه را بعد از استفاده با آب ولرم بشویید و بگذارید خشك شود.

 

ابروهای رنگین‌كمانی

همیشه ابروها زیبایی صورت را چندبرابر می‌كنند پس لطفا توجه بیشتری به سایه‌بان‌ چشم‌تان بكنید. اگر ابروی‌تان رنگ شده است برای پررنگ‌تر كردن و فرم دادن به آن از رنگ مداد یا سایه كمی تیره‌تر از رنگ خودش استفاده كنید. اگر مثلا رنگ ابروی‌تان قهوه‌ای است از مداد قهوه‌ای یك درجه تیره‌تر استفاده كنید. استفاده از مداد ابروی سیاه یا قهوه‌ای روشن یك جاده چندرنگ بالای چشم‌های شما درست می‌كند.

 

وقتی خون جلوی چشم‌ها را می‌گیرد

بعضی از خانم‌ها دوست دارند از مداد آرایشی برای داخل چشم استفاده كنند. تا اینجا اتفاق عجیبی نمی‌افتد اما اشتباه از جایی شروع می‌شود كه از رنگ‌هایی مثل صورتی پررنگ، قرمز، قهوه‌ای روشن، ارغوانی و بنفش استفاده شود. رنگ‌هایی كه پایه قرمز دارند چشم‌ها را خسته، عصبانی و خشن می‌كنند. اگر دل‌تان می‌خواهد همچنان آدم رئوفی به نظر برسید، بهتر است چنین اشتباهی را انجام ندهید.

 

قوانینی برای کشیدن خط چشم

درست است كه سایه‌ بزرگ‌ترین نقش را در زیبایی چشم دارد اما نباید از خط چشم‌ها هم غافل شویم. كشیدن خط چشم هماهنگ با رنگ، اندازه و مدل چشم هم خیلی مهم است. یكی از اشتباه‌هایی كه خانم‌ها در كشیدن خط چشم انجام می‌دهند این است كه بدون در نظر گرفتن اندازه چشم‌شان یك خط پهن با یك دنباله پیكان‌دار می‌كشند و كار تمام می‌شود. همیشه خط چشم پهن زیبا نیست. خط چشم پهن چشم‌های ریز و كوچك را ریزتر نشان می‌دهد و نباید یك قانون برای همه چشم‌ها باشد.

خط چشم پهن با یك دنباله كوتاه به چشم‌های درشت و باز كمك می‌كند گیراتر و جذاب‌تر شوند اما برای چشم‌های ریز باید از خط چشمی نازك با كمی دنباله استفاده كنید. توجه كنید؛ فقط كمی دنباله. قرار نیست پشت چشم‌های‌تان جاده‌های جدیدی به رنگ سیاه بسازید. دنباله‌های بی‌دلیل چشم‌های‌تان را یا بیش از حد كشیده می‌كند یا بی‌دلیل برایش حد و مرزی می‌سازد كه اصلا به آن احتیاجی ندارد.

 

خط‌كشی نكنید

یكی دیگر از اشتباهایی كه می‌تواند آرایش شما را به یك آرایش بی‌منطق و نامنظم نزدیك كند، كشیدن خط زیر چشم‌هاست. البته خط زیر چشم هیچ اشكالی ندارد اما اندازه و سایز و البته رنگ آن خیلی مهم است. خط‌های پهن چشم‌های درشت را برجسته‌تر و چشم‌های ریز را ریزتر می‌كند پس اگر به خط زیر چشم علاقه دارید و به هیچ‌وجه نمی‌توانید از این قسمت بگذرید، اول به رنگ سایه‌تان توجه كنید. اگر سایه شما یك رنگ و دودی است می‌توانید كمی از سایه زیر خط مژه‌ها بكشید و با برس سایه آن را كمرنگ كنید تا یك هاله كمرنگ از آن زیر چشم‌تان بماند و زیبایی آن را چندبرابر كند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز