حرفه ای و بدون جوش و درد اپیلاسیون کنید
موم انداختن و اپیلاسیون یکی از روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن است. اگر شما هم برای اپیلاسیون به سالن های زیبایی می روید به راحتی می توانید با نکته های زیر در خانه یک اپیلاسیون حرفه ای انجام دهید.

نکته هایی برای اپیلاسیون حرفه ای

آیا می‌خواهید از وکس در خانه، همان نتایجی را بگیرید که در سالن می‌گیرید؟ برای داشتن پاهایی صاف و بی‌نقص، این نکات عالی که از کارشناسان Parissa است را دنبال کنید :

بیشتر بدانید : کدام روش اپیلاسیون برای کدام قسمت بدن بهتر است؟

_ موها باید حداقل ۵ میلی متر طول داشته باشند، مخصوصا اگر شما به طور منظم از تیغ استفاده می‌کنید. موهایی که قبلا تراشیده شده‌اند، زبر هستند و ریشه عمیقی دارند بنابراین اگر طول مو ۵ میلی متر نباشد، ممکن است آن‌قدر محکم باشد که نتوانید آن را با موم جدا کنید.

_ برای به حداقل رساندن احساس ناراحتی، می‌توانید نیم ساعت قبل از موم انداختن از ایبوپروفن استفاده کنید. پوست‌تان را تمیز نکنید. چربی‌های پوست شما یک مانع طبیعی بین موم و پوست‌تان ایجاد می‌کنند. اگر اندکی پیش دوش گرفته اید یا پوست‌تان را تمیز کرده‌اید، کمی پودر تالک روی نواحی مورد نظر بزنید. این پودر مانند یک مانع عمل خواهد کرد و ناراحتی را به حداقل می‌رساند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اپیلاسیون بدون درد با چند نکته ساده!!

 

_ موم را گرم کنید تا به شکل مایع در آید و در طول موم انداختن، غلظت مایع آن را حفظ کنید. هر چه موم نرم‌تر باشد، موم انداختن تمیزتر و آسان‌تر خواهد شد. قبل از استفاده از موم، درجه حرارت آن را تست کنید.

_ روش استفاده از موم گرم : با استفاده از لبه‌ی یک کاردک، یک لایه یکنواخت از موم که به نازکی کاغذ باشد را در جهت رشد موها پهن کنید. هر چه لایه موم نازک‌تر باشد، نتایج بهتری به دست خواهید آورد. نوار پارچه‌ای را روی موم بگذارید و بلافاصله آن را روی موم فشار دهید و قسمت انتهای نوار را بیرون منطقه موم زده نگه دارید.

_ نوار را در خلاف جهت رشد موها بکشید. همیشه نوار را با یک حرکت تند و سریع، موازی پوست‌تان بکشید. هر چه نوار سریع‌تر از پوست جدا شود، نتایج بهتر خواهند بود. برای به حداقل رساندن احساس ناراحتی در هنگام موم انداختن، در تمامی اوقات پوست را کشیده و سفت نگه دارید. می‌توانید چندین بار از یک نوار استفاده کنید.

_ باقی مانده‌ موم را با روغن مخصوص بعد از اپیلاسیون، پاک کنید. موم‌هایی با کیفیت سالن، با آب پاک نمی‌شوند. این روغن، پوست را بعد از موم انداختن تمیز کرده و تسکین می‌دهد. برای حفظ صافی و انعطاف پذیری و جلوگیری از موهای فرو رفته در زیر پوست، هر روز از این روغن استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : alamto.com