7 سوال در مورد رژ لب، از انتخاب تا نحوه خرید
رژ لب یکی از پرمصرف‌ترین محصولات آرایشی است که از قدیم مورد استفاده خانم‌ها بوده و امروزه بدون شک هر خانمی یک رژ لب در کیفش دارد. برای اینکه رژ لب بتواند بر زیبایی شما بیفزاید باید رنگ و بافت آن به درستی انتخاب شود. نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم در انتخاب رژ لب راهنمایی‌تان می‌کند

7 نکته ای که هر خانمی در مورد رژ لب باید بداند!!

رژ لب چه رنگی انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب رنگ رژ به رنگ لبتان نگاه کنید و همرنگ آن یا 1 یا 2 درجه پررنگ‌تر را امتحان کنید. همیشه رژ را روی لب پایینتان امتحان کنید. فراموش نکنید ابتدا با پنبه الکلی رژ لب را تمیز کنید و با کمک قلم‌مو یا انگشت رژ را به لبتان بزنید. اگر تمایلی ندارید رژ را روی لبتان امتحان کنید، هرگز آن را روی پوست دست امتحان نکنید. بهترین قسمت دست که شباهت زیادی به رنگ لب دارد، سر انگشتان است. در نور طبیعی رنگ رژ را روی لبتان ببینید و هرگز 2 رنگ را روی هم امتحان نکنید. هنگام انتخاب رژ مهم است که رنگ طبیعی پوستتان را بشناسید. در نور طبیعی به پوست بدون آرایش خود نگاه کنید. بهترین جا برای اینکه رنگ پوستتان را تشخیص دهید، خط چانه است... و اما بعد:
 
_ اگر پوست رنگ‌پریده‌ای دارید و سریع آفتاب‌سوخته می‌شوید یا روی صورتتان لک‌های قرمزرنگی وجود دارد؛ یعنی سفید هستید.
_ اگر در آفتاب به سرعت پوستتان تیره می‌شود؛ یعنی سفید نیستید اما پوست روشنی دارید.
_ اگر به سادگی برنزه می‌شوید؛ یعنی پوستتان به UV حساس است و پوست مختلطی دارید.
_ اگر رنگ پوستتان زیتونی است و به ندرت آفتاب‌سوخته می‌شوید و حتی در زمستان پوستی برنزه دارید؛ یعنی گندمی هستید.
_ اگر آفتاب‌سوخته نمی‌شوید و رنگ موهایتان مشکی یا قهوه‌ای است؛ یعنی پوستتان تیره است.

 _حالا به رگ مچتان نگاه کنید! اگر رگ‌های آبی دارید؛ یعنی رنگ پوستتان سرد است و اگر رنگ رگ‌هایتان سبز است؛ یعنی رنگ پوست گرمی دارید. اگر نمی‌توانید بین این 2 را تشخیص دهید یعنی رنگ پوستتان خنثی است. با طلا نیز می‌توانید همین آزمایش را انجام دهید. اگر طلای زرد به شما می‌آید؛ یعنی رنگ پوستتان گرم است و اگر با طلای سفید زیباتر می‌شود؛ یعنی رنگ پوستتان سرد است.

_اگر پوست سفید یا روشنی دارید، رژ به رنگ صورتی روشن، صدفی، بژ یا کالباسی مناسب است. اگر رنگ پوستتان سرد است، گوشتی یا موکا به شما می‌آید. برای پوست‌های با رنگ گرم صورتی رنگ‌پریده یا گوشتی مایل به هلویی مناسب‌تر است.

_ برای پوست‌های مختلط رنگ صورتی و بنفش همراه سایه‌ای مسی یا برنز مناسب است.

_ اگر پوست برنزه و گندمی دارید، هرگز رژ لب قهوه‌ای یا بنفش استفاده نکنید. رنگ‌هایی که تون نارنجی دارند، بهترند. با رژ صدفی یا صورتی هم زیبا می‌شوید.

_ اگر رنگ پوستتان تیره است، رنگ قهوه‌ای، بنفش، فندقی، کاراملی و شرابی مناسب است. اگر پوست سردی دارید، بیشتر شرابی یا یاقوتی را امتحان کنید. اگر پوست گرمی دارید، مسی و برنز به شما می‌آید.

نکته دیگری که باید مدنظر گرفت، این است که هر چه رنگ رژی تیره‌تر باشد، لب‌ها را کوچک‌تر و هر چه روشن‌تر باشد، لب‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. در ضمن رژ لب‌هایی که تون آبی دارند، دندان‌ها را سفیدتر به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بدانید : رژ لب های مد شده برای تابستان 2018، به مناسبت روز جهانی رژ لب

آیا باید رنگ رژ را با رنگ مو هماهنگ کرد؟

در صورتی که رنگ موی شما بلوند طبیعی است و رنگ پوست پریده‌ای دارید، بهتر است از رژ لب‌هایی به رنگ هلویی یا گیلاسی استفاده کنید، اما اگر رنگ‌پریده نیستید و رنگ پوستتان تیره‌تر است می‌توانید از قرمز تیره یا بنفش پررنگ هم استفاده کنید. امروزه بیشتر خانم‌ها موهایشان را رنگ می‌کنند و اغلب خانم‌هایی که رنگ موی بلوند یا مش روشن دارند، رنگ موی طبیعی‌شان تیره است بنابراین بهتر است به جای هماهنگ کردن رژ با رنگ موی طبیعی، رژ را با رنگ لباس هماهنگ کنید اما در این میان هم توصیه‌هایی را باید مدنظر داشت. مثلا اگر لباس شما قهوه‌ای است، رژ لب آلویی به لب نزنید، اما اگر لباس مشکی دارید می‌توانید از رژ لب قرمز یا صورتی استفاده کنید. هرگز دقیقا رنگ رژی همرنگ لباستان انتخاب نکنید. مهم این است که در یک تون رنگی باشند و فراموش نکنید هرگز نباید آرایش چشم غلیظ و رژ تند داشته باشید. اگر چشم‌ها را آرایش می‌کنید، رژ کمرنگ بزنید و برعکس!

 

آیا با افزایش سن رنگ رژ لب هم تغییر می‌کند؟

دهان و لب‌ها با افزایش سن پیر می‌شوند و این پدیده طبیعی است. مسلما از رنگی که در 20 سالگی برای رژ لب استفاده می‌کردید نمی‌توانید در 60 سالگی هم استفاده کنید. با افزایش سن پوست تیره‌تر می‌شود و درخشش خود را از دست می‌دهد. پوست لب نیز رنگ‌پریده‌تر می‌شود و سرخی و شادابی خود را از دست می‌دهد. شاید تا قبل از 50 سالگی استفاده از برق لب ایده خوبی باشد، اما بعد از این سن هرگز از برق لب استفاده نکنید. البته استفاده از رنگ‌های روشن اشکالی ندارد. در صورتی که اعتدال رعایت شود و افراط نکنید، استفاده از رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی بین 20 تا 60 سالگی مناسب است. با افزایش سن، لب چروکیده می‌شود. برای اینکه از نمایان شدن این چروک پیشگیری کنید، بهتر است رژ لب‌های مات و خشک استفاده نکنید. رژ لب‌های چرب که بافت خامه‌ای دارند برای این سن مناسب‌تر هستند. البته برخی رژ‌های مات هم چنین خاصیتی دارند و مناسب‌اند.

 

رژ لب مات بخریم یا براق؟

_ اگر لب‌های باریکی دارید، رژ لب مات انتخاب نکنید. در این شرایط صورت شما کدر و کسل‌کننده می‌شود. بهتر است از رژ لب‌های براق استفاده کنید که نور را بازمی‌تاباند.
_ در صورتی که لب‌های بزرگ و برجسته‌ای دارید، بهتر است از رژ لب مات استفاده کنید.

 

رژ لب کلاسیک بخریم یا 24 ساعته؟

بهتر است رژلب‌هایی را تهیه کنید که ماندگاری طولانی ندارند و با یک شوینده به سادگی پاک می‌شوند. ترکیبات اکلیل‌دار یا رژ‌های 24 ساعته ترکیبات افزودنی بیشتر و مسلما میزان سمیت بالاتری دارند.

 

رژ لب مایع بخریم یا جامد؟

مایع یا جامد بودن رژلب به حلالی بستگی دارد که درون آن است. رژ لب‌های مایع خشکی لب را بیشتر می‌کنند زیرا ماده حلال یعنی الکل بیشتری دارند. هر چه درصد موم و روغن رژ بیشتر باشد، بهتر است و لب را نرم‌تر می‌کند.

 

چطور رژ لب بزنیم؟

برای اینکه رژ لب روی لبتان زیبا شود به زیرسازی نیاز دارید. اگر لب‌هایتان پوسته‌پوسته شده، ابتدا با لایه‌بردار که بهترین آن روغن زیتون و شکر است، پوسته‌ها را رفع کنید. سپس از مرطوب‌کننده و چرب‌کننده لب استفاده کنید تا پوست لب آبرسانی شود. اگر این کار را شب انجام دهید، صبح لب‌های زیبایی خواهید داشت.
بهترین شیوه برای کشیدن رژ لب این است که رژ را پررنگ روی لب پایین بکشید و بعد لب‌ها را به هم بمالید تا لب بالا رنگ بگیرد و با انگشت رنگ را یکنواخت کنید. اگر می‌خواهید دوام رژ روی لب بیشتر شود، ابتدا با مداد لبی همرنگ رژ تمام لب را پوشش دهید و بعد رژ بزنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamat.ir