انواع پد آرایشی و طریقه استفاده از آنها برای یک آرایش صورت حرفه ای
آرایش کردن با پدها و لوازم مخصوص این کار آسان تر و با کیفیت بهتری انجام می شود. در ادامه قصد داریم شما را با معرفی انواع پدها و برس های آرایشی و طریقه استفاده آن ها آشنا کنیم

معرفی انواع پد‌ و اسفنج آرایشی

در این مطلب پیشنهادهایی برای انتخاب پدهای آرایشی و نوع آنها و طرز استفاده شان داریم. اگرچه شاید تصور کنید که بدون داشتن این ابزار آرایشی هم کارتان پیش می رود و می توانید با کمک دست ها نبودن شان در جعبه جادویی آرایش را جبران کنید، اما اگر به سلامت پوست تان اهمیت می دهید و دوست دارید که آرایشی یکدست و مرتب داشته باشید، پس از خواندن این مطلب بسته به نوع پوست و پوشاننده ای که برای زیرسازی آرایش تان انتخاب می کنید حتما یکی از انواع آنها را به کیف دستی تان اضافه کنید.

بیشتر بدانید : پد و برس های آرایشی را چگونه استفاده کنیم؟

ست براش مسواکی

اغلب خانم ها انواع پدهای آرایشی را بسته به نیاز و نوع میکاپی که برای صورت شان انجام می دهند در کیف لوازم آرایشی شان دارند. زمانی پدهای حوله ای و اسفنجی را استفاده کرده اند و زمانی با تبلیغات ابزارهای جدیدتر وسوسه شده اند و تصمیم گرفتند انواع جدیدتر و به روزتر آنها را برای خود تدارک ببینند. اما قبل از خرید این لوازم باید کاربردشان را بدانید و آنها را در جای خودش به کار ببرید.

این روزها ست های براش مسواکی را در بیشتر تبلیغات و مغازه های آرایشی دیده ایم. شاید برای تان سوال پیش آمده باشد که این همه براش به چه دردی می خورد و چرا باید یک همچین ستی را به جای یک پد ساده تهیه کنیم؟ خب باید بگوییم که پخش کردن کرم پودر با اسفنج برای افراد تازه کار، کار ساده ای نیست که از عهده آن بربیایند و بتوانند به صورت یکنواخت کرم پودر را روی صورت پخش کنند، این افراد بهتر است که از این برس های گرد حجیم استفاده کنند. این برس ها به شکل مسواک بوده و طراحی آن برای راحتی شما در نظر گرفته شده است.

سر آنها به دلیل فشرده بودن سطح پوست را یکنواخت می کنند و کرم پودر اضافی جذب آنها نمی شود و به نوعی در مصرف پوشاننده مورد نظرتان صرفه جویی می کنند. از براش های بزرگ تر برای زیرسازی آرایش تان که شامل کرم پودر، رژگونه و استفاده از پودر فیکساتور است استفاده کنید. براش های متوسط برای زدن سایه و کانسیلر مناسب هستند و براش های کوچک برای استفاده رژ لب، سایه ابرو، کشیدن خط چشم و سایه استفاده می شود.

در واقع اگر از این ست ها استفاده می کنید، پکیج کاملی برای آرایش تان دارید. البته فضای زیادی را می گیرند که دیگر نمی توانید همه را درون کیف دستی تان با خود حمل کنید. عمر زیادی می کنند و تا دل تان بخواهد می توانید آنها را بشورید. پس شستشو فراموش نشود. البته این ست ها از سایر موارد گران تر هستند. پس اگر رشته آرایشی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید آنها را تهیه کنید.

بیشتر بدانید : یک آرایش شیک و حرفه ای با 6 برس آرایشی

پد آرایشی حوله ای

خیلی از خانم ها کرم پودر را با دست ها روی صورت پخش می کنند که این ترفند را برای پنکیک ها نمی توان استفاده کرد. هر چند همان کرم پودر هم اگر با دست پخش کنید حالت یکنواختش را روی پوست از دست می دهد و جدا از نوع ظاهر آرایش بدی که روی پوست ایجاد می کند، بهداشتی هم نیست. پس بهتر است حتما از پد استفاده کنید.

برای انجام زیرسازی مناسب برای ادامه میکاپ تان پدهای حوله ای یکی از پیشنهادهای خوب هستند. این پدها باریک هستند و به دلیل جنسی که دارند گوله گوله و خرد نمی شوند. می توانید بسته به ظاهر پنکیک تان از انواع گرد و مربعی آن استفاده کنید که با حجم کمی که دارند به راحتی درون یک ظرف پنکیک می توانند جا بگیرند. توصیه دیگر این که شتسشو را فراموش نکنید و اگر آنها را بدون محافظ درون کیف لوازم آرایش تان می گذارید زود به زود تعویض شان کنید. از لحاظ قیمتی هم از ارزان ترین پدها محسوب می شوند.

اسفنج آرایشی تخم مرغی یا اشکی
اسفنج آرایش,اسفنج آرایشی,اسفنج آرایشی تخم مرغی,اسفنج آرایشی اشکی

اگر از علاقه مندان به میکاپ و ابزار آرایشی باشید، حتما در فضای مجازی کلیپ های آرایشی را دنبال می کنید. در این کلیپ ها در هر مقطعی یک نوع خاصی از محصولات و ابزار آرایشی به قول معروف مد می شود و گل می کند و آن را دست هر میکاپ آرتیستی می بینیم. پدهای تخم مرغی یا اشکی شکل هم این طور بود که در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کردند. جنس این پدها از نوع اسفنجی است و به دلیل فرم خاصی که دارند می توانند کرم پودر یا پنکیک تان را به تمامی اجزای صورت تان برسانند و نیازی نیست که دیگر کانسیلر زیر چشم تان را با انگشت محو کنید.

برس پنکیک و کرم پودر

اگر پنکیک جزء جدایی نشدنی کیف لوازم آرایش تان است، پیشنهاد می کنیم این برس های کوچک را به آن اضافه کنید که به آن برس پنکیک یا کرم پودر می گویند. بعد از پخش کردن فوم آرایشی تان با پدهای حوله ای یا اسفنجی و یا حتی سیلیکونی نوبت به استفاده از این ابزار می رسد. می توانید بعد از آغشته کردن این برس به پوشاننده مورد نظرتان، آن را زیر چشم تان بکشید. حتی می تواند نزدیک مژه ها و گوشه چشم های تان را هم به خوبی پوشش دهد.

همچنین گاهی وقت ها احساس می کنید که رنگ قسمت هایی از صورت با بقیه آن هماهنگ نشده است که این اتفاق برای کسانی که از پنکیک استفاده می کنند بیشتر می افتد. برای این کار باید با برس ضربه های آرامی به پنکیک بزنید و به آهستگی آن را روی قسمت هایی از صورت تان که تیره تر است به همان شکل ضربه ای بمالید.

برس های بادبزنی آرایش

گاهی اوقات در استفاده از پنکیک یا کرم پودر زیاده روی می کنید و مجبور می شوید که با دستمال آن را کم کنید یا حتی صورت تان را بشویید و دوباره جلوی آینه بایستید. در این مواقع دستمال و حوله هم می توانند کارتان را راه بیندازند اما رده هایی روی پوست به جای می گذارند و مواد آرایشی روی پوست را به صورت یکنواخت کم نمی کنند.

برای این کار هم یک ابزار آرایشی داریم که به آن برس های بادبزنی می گویند. این برس ها می توانند بدون این که به آرایش تان صدمه ای بزنند اضافات کرم پودر، پنکیک، رژگونه یا حتی سایه ها را به طور یکنواخت از بین ببرند. سر پهن و تختی دارند و همچنین موهای کم پشتی به آنها متصل است. گاهی حتی برای یکپارچه کردن آرایش صورت هم از انواع آنها استفاده می شود.

پد آرایشی ژله ایی یا سیلیکونی
پد آرایشی ژله ایی,پد آرایشی,پد آرایش,اسفنج آرایش,پد سیلیکونی آرایش

خانم هایی که از کهنه شدن و تعویض زود به زود پد آرایشی شان خسته شده اند، می توانند پدهای سلیکونی را استفاده کنند. این پدها مشکل جذب کرم های آرایشی توسط پدهای ابری را ندارند و در نتیجه با استفاده از آنها می توانید در مقدار مصرفی پوشاننده آرایشی تان صرفه جویی کنید. همچنین از مزایای این ژلاتینی های جذاب می توان به شستشوی راحت آنها اشاره کرد. مطمئنا تجربه پودر شدن پدهای ابری در اثر استفاده مداوم و شستشو را دارید؛ این جنس سلیکونی این نوع از پدها است که مقاومت آنها را زیاد کرده است.

این پدها با سطح صیقلی که دارند از ایجاد خطوط کرم های آرایشی روی صورت که بعضا به دلیل خرابی پدها و پرز پرز شدن آنها اتفاق می افتد نیز جلوگیری می کنند. از معایب آنها هم می توان به انعطاف کم شان اشاره کرد که ممکن است در پوشش دهی بعضی نقاط صورت مانند گوشه های چشم و پره های بینی با این پدها دچار مشکل شوید. همچنین این پدها برای پوشاننده های مایع مناسب هستند و پنکیک ها را نمی توان با آنها روی صورت پخش کرد.

نکات بهداشتی در مورد پدهای آرایشی

یک سری نکات ریز و مهم است که باید درباره ی پدهای آرایشی بدانید. درحالی که محتویات درون کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط گران‌قیمت هستند، اما خانم‌ها باید به مسائلی مهم‌تر از گران‌قیمت بودن این لوازم دقت کنند. درحالی که محتویات درون کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط گران‌قیمت هستند، اما خانم‌ها باید به مسائلی مهم‌تر از گران‌قیمت بودن این لوازم دقت کنند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط حاوی شش نوع باکتری هستند، از جمله گونه‌ای که باعث ابتلا به مننژیت و سپتی‌سمی (مسمویت خون) می‌شوند. بنابراین اگر تا به امروز درباره پاکیزگی این محصولات فکر نکرده‌اید، نکات زیر را با دقت بخوانید.

نتایج یک نظرسنجی که توسط Anisa International انجام شده است، نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از زنانی که از براش‌های آرایشی (پدهای آرایشی) استفاده می‌کنند، کم‌تر از یک بار در ماه به تمیز کردن آن‌ها می‌پردازند. این درحالی است که ۲۲ درصد از زنان هیچ وقت براش‌های آرایشی را تمیز نمی‌کنند.

براش‌های آرایشی معمولا چربی‌ها، سلول‌های مُرده پوستی و گردوغبار را به خودشان جذب می‌کنند. پس عجیب نیست که اگر آن‌ها را تمیز نکنید، همه این مواد زاید را روی صورت خودتان پخش می‌کنید! به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند حتما تمیز کردن براش‌های آرایشی را جدی بگیرید.

یکی از متخصصان می‌گوید: «براش‌های آرایشی را هر روز قبل از استفاده مانند دست‌های خودتان بشویید تا میزان باکتری‌ها را به حداقل برسانید. علاوه بر این، از انگشت برای استعمال مواد آرایشی روی صورت استفاده کنید، چون در این صورت باکتری‌ها سریع‌تر روی صورت پخش می‌شوند».

محصولات خاصی برای تمیز کردن براش‌های آرایشی ساخته شده‌اند، اما توصیه متخصصان این است که از شامپوی بچه برای شُستن این لوازم استفاده کنید. اگر واقعا نمی‌توانید هر روز برای این کار وقت بگذارید، حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.


بیشتر بدانید : کرم پودر زدن را به روش آرایشگران هالیوودی انجام دهید + آموزش تصویری

بیشتر بدانید : چرا باید پدها و براش های آرایشی خود را بشوییم؟

بیشتر بدانید : قابل توجه خانمها: توصیه هایی مهم درباره لوازم آرایش !



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : iranbanou.com