رنگ کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی، چگونه با مواد گیاهی و طبیعی موهایم را رنگ کنم؟
یکی از کار‌هایی که بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی شان انجام می‌ دهند، رنگ کردن مو می‌باشد. به‌ همین دلیل در این مطلب، تصمیم گرفتیم راه‌ هایی برای رنگ کردن مو با مواد طبیعی را به شما معرفی کنیم

رنگ کردن مو با مواد گیاهی و طبیعی

همه‌ی افراد دوست دارند با ظاهر زیبا و جدید داشته باشند. یکی از کارهایی که بسیاری از خانم‌ ها برای زیبایی شان انجام می‌ دهند، رنگ کردن مو می‌ باشد. عموما خانم‌ ها از آرایشگاه‌ ها وقت می‌ گیرند و این کار را انجام می‌ دهند که علاوه بر مضراتی که این رنگ‌ های شیمیایی برای سلامتی دارند، این کار متحمل هزینه‌ های زیادی هم می‌شود. به‌ همین دلیل در این مطلب، تصمیم گرفتیم راه‌هایی برای رنگ کردن مو با مواد طبیعی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : رنگ موی تان را با روش های طبیعی روشن کنید

رنگ کردن مو با قهوه

اگر می‌خواهید مو‌های تیره تری داشته باشید یا مو‌های خاکستری را بپوشانید قهوه انتخاب کاملا درستی است. کافی است یک قهوه غلیظ دم کنید (اسپرسو عالیه)، بگذارید خنک شود و سپس ۱ فنجان از آن را با ۲ فنجان نرم کننده و ۲ قاشق غذاخوری قهوه مخلوط کنید.
مخلوط مورد نظر را روی مو‌های تمیز بگذارید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند. محلول سرکه سیب و آب همان طور که در بالا گفته شد، به ماندگاری رنگ مو کمک می‌کند. ممکن است لازم باشد چند بار این روند را تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

رنگ کردن مو با حنا

برای استفاده از حنا برای رنگ کردن مو‌های خود حدود نصف لیوان حنا را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید. مخلوط را تا زمانی که کاملاً ترکیب شود هم بزنید تا قوامی مانند سیب زمینی پوره شده پیدا کند، در صورت لزوم آب بیشتری به آن اضافه کنید.

مخلوط را با پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بماند. (ممکن است لازم باشد بعد از ۱۲ ساعت آب بیشتری به آن اضافه کنید تا بتوانید روی موهایتان بزنید.) مو‌های خود را بدون هیچ نوع شامپو یا نرم کننده ای، تنها با آب خالی بشویید. یک هِد‌بند ببندید و یک روغن مانند روغن نارگیل را روی پوست پیشانی در امتداد خط رویش موی خود بمالید. این کار برای جلوگیری از رنگی شدن پوستتان با حنا است.

مو‌های خود را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و مخلوط خمیری را روی مو‌های نم دار و شانه زده‌ی خود بمالید تا به تدریج تمام مو‌های شما را بپوشاند. مو‌های خود را در پلاستیک بپیچید و بگذارید رنگ حداقل دو ساعت (و حداکثر شش ساعت) قبل از شستشو روی موهایتان بماند.

رنگ کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی
رنگ کردن مو با مواد طبیعی و گیاهی

رنگ گردن مو با دارچین

دارچین را می‌توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن مو‌های خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. برای این کار مقدار مساوی از پودر دارچین را با نرم کننده (کاندیشنر) مخلوط کنید. سپس موهایتان را آب کشید و آب اضافی مو‌ها را به کمک حوله بگیرید. گره موهایتان را با کمک برس یا شانه باز کنید سپس مخلوط پودر دارچین و نرم کننده را به یک میزان به مو‌های خود بزنید تا موهایتان دو رنگ نشود. بعد از زدن این مخلوط روی موهایتان بعد از گذشت چند دقیقه مو‌ها را شانه کنید و سپس با استفاده از کلاه حمام موهایتان را بپوشانید. توجه داشته باشید که رنگ مو ی طبیعی با دارچین و نرم کننده باید تمام شب روی سر شما بماند و صبح بعد از بیدار شدن موهایتان را با کمک آب بشویید.

رنگ مو مشکی پرکلاغی با روناس

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد.

برای تهیه این محلول کافی است ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می‌کردند.

رنگ کردن مو با مریم گلی

اگر مو‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه دارید و می‌خواهید آن را کمی تیره‌تر کنید، مریم گلی گزینه‌ی خوبی است. همچنین می‌تواند مو‌های سفید را کاملاً بپوشاند. روش استفاده از مریم گلی برای رنگ کردن موها نصف تا یک لیوان مریم گلی خشک شده را در یک چهارم لیوان آب جوش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه دم کنید. (هرچه بگذارید بیشتر بماند، رنگ تیره‌تر خواهد بود.) اجازه دهید آب خنک شود و سپس آن را صاف کنید. بعد از شستن و خشک کردن مو‌ها با حوله، آب مریم گلی را به آرامی روی موهایتان بریزید و پخش کنید. قبل از شستشو اجازه دهید رنگ به مدت حداقل ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند.

رنگ موی خانگی با گل همیشه بهار و بابونه

این رنگ موی خانگی عالی برای روشن کردن مو‌های بور (بلوند) می‌باشد. برای این کار به نصف فنجان گل همیشه بهار و گل بابونه نیاز دارید که می‌توانید بسته به راحتی خودتان خشک یا تازه‌ی آن‌ها را تهیه کنید. یک لیتر آب را بگذارید بجوشد سپس این سبزی‌ها را درون آن بریزید. بعد از جوشیدن شعله را خاموش کنید و در همان حالت تا نیم ساعت بگذارید بماند تا عصاره‌ی گیاهان به خورد آب برود. این ترکیب را بعد از استعمال شامپو به صورت اسپری روی مو‌های تان بپاشید و بگذارید برای نیم ساعتی روی مو‌های تان بماند بعد از آن می‌توانید آن را بشویید یا این که تا هر وقت که خواستید بگذارید بماند.

چگونه با مواد گیاهی و طبیعی موهایم را رنگ کنم؟
چگونه با مواد گیاهی و طبیعی موهایم را رنگ کنم؟

رنگ کردن مو با چای

مانند قهوه، چای سیاه نیز می‌تواند به شما در رنگ کردن موی سفید یا تیره‌تر کردن مو کمک کند. همچنین می‌تواند مو‌های خاکستری را بپوشاند. اگر مو‌های روشن تری دارید، انواع دیگری از چای وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ کردن مو با بابونه برای مو‌های بور توصیه می‌شود. در حالی که رویبوس (یک درختچه همیشه سبز آفریقای جنوبی از خانواده نخود) ممکن است روی مو‌های قرمز جواب دهد.

به خاطر داشته باشید که چای بسته به رنگ طبیعی شما نتیجه متفاوتی می‌دهد. شما نمی‌توانید مو‌های بلوند را به مو‌های تیره یا مشکی تبدیل کنید. اما چای سیاه می‌تواند مو‌های بلوند را تیره‌تر کرده و بابونه می‌تواند آن را روشن‌تر کند. به خصوص زیر آفتاب این تغییر رنگ را بیشتر حس می‌کنید.

رنگ طبیعی بور با گیاه اسپرک

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.
گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است؛ بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس از صاف کردن و سرد شدن آن را روی مو‌های خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور مو‌ها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.

هایلایت آبی با گیاه آقطی

افرادی که تارموی سفید دارند و تعداد این تار مو‌ها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.

برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و مو‌ها موجب تیره رنگ شدن مو‌های سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تار‌های سفید شده و جلوه‌ای خاص به مو‌های شما می‌بخشد.



بیشتر بدانید : رنگ کردن مو با دارچین، 4 روش طبیعی برای روشن کردن مو

بیشتر بدانید : رنگ مو های تان را با مواد طبیعی تغییر دهید

بیشتر بدانید : رنگ مو : چگونه با مواد طبیعی رنگ موهایم را روشن کنم؟

بیشتر بدانید : به جای رنگ موی شیمیایی با رنگ موی طبیعی موهای تان را رنگ و های لایت کنید



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: bartarinha.ir