معایب و فواید اکستنشن مو که باید بدانید!!
اضافه كردن مو (ا‌كستنشن) در لابه‌لای موهای طبیعی، حدود ۳۵ سال است كه همگانی شده ولی تب و تاب آن در ۱۰ سال اخیر بالا گرفته است. در این روش دسته‌ های باریك موهای طبیعی یا مصنوعی از جنس نایلون یا موهای طبیعی را در لا‌به‌لای مو اضافه می‌‌ كنند

نکاتی که در مورد اکستنشن مو باید بدانید

خوب یا بد، درست یا غلط، در این سال‌ هایی كه تب جراح ی‌های زیبایی بدجوری بالا‌ گرفته و محصولا‌ت آرایشی هر روز بیشتر از دیروز تولید و مصرف می‌ شوند، موهای اضافی هم به این بازار وارد شدند و مشتری‌های خودشان را پیدا كردند.
اضافه كردن مو (ا‌كستنشن) در لابه‌لای موهای طبیعی، حدود ۳۵ سال است كه همگانی شده ولی تب و تاب آن در ۱۰ سال اخیر بالا گرفته است. در این روش دسته‌ های باریك موهای طبیعی یا مصنوعی از جنس نایلون یا موهای طبیعی را در لا‌به‌لای مو اضافه می‌‌ كنند. بعضی از این روش، برای بلندتر كردن موهایشان و برخی برای پرپشت نشان دادن آن استفاده می‌ كنند. البته می‌ توانید این موهای اضافی را در رنگ‌ هایی متفاوت با موهای طبیعی خودتان انتخاب كنید و از آن به عنوان های‌ لایت یا مش استفاده كنید. این موها اگر جنس مناسبی داشته و به وسیله فرد آموزش دیده‌ای در لابه‌لای موهای طبیعی اضافه شوند، كاملا با موهای طبیعی مخلوط شده و غیرقابل تشخیص‌ خواهند شد.   

بیشتر بدانید : آموزش اکستنشن مو با تصویر !!

كار را بدهید به كاردان

قبل از اینكه اقدام به این كار كنید، با كسانی كه قبلا این كار را انجام داده‌ اند صحبت كنید و درباره مشكلاتشان پس از اضافه كردن مو و یا احیانا مزایایی كه این كار دارد، مشورت كنید. امكان دارد شما فقط زیبایی ظاهری، موهای بلند و پرپشت را ببینید ولی از مشكلاتی مانند چسبندگی در لابه‌لای موها و یا گره خوردن آنها بی‌ خبر باشید.

حتما كسی را برای اضافه كردن مو به موهای طبیعی‌ تان انتخاب كنید كه آموزش دیده باشد و تجربه كافی در این زمینه داشته باشد چون تمیزی كار و اضافه كردن صحیح موها، در زیبایی و سلامت بعدی موها و پوست سر موثر است. بسیاری از شركت‌هایی كه محصولات اكستنشن را عرضه می‌ كنند، نحوه استفاده از آن را به افراد متقاضی آموزش داده و مدرك یا گواهی پایان این دوره آموزشی را به آنها می‌ دهند.

در جلسه اول، معمولا این موهای اضافی بر روی بخش كوچكی از موهای شما اضافه می‌ شوند تا شما بتوانید از رنگ، بلندی و جنس آنها مطمئن شوید. در این جلسه، مشاور زیبایی وضعیت فعلی موهای شما را بررسی می‌ كند و به شما می‌ گوید كه موها و پوست سر شما توانایی نگهداری موهای اضافی را دارد یا نه. همچنین شما در این جلسه با مراقبت‌ های بعد از اكستنشن و عوارض آن آشنا خواهید شد.

بهترین روش اکستنشن مو

اضافه كردن مو در لابه‌لای موهای طبیعی،‌ روش‌ های بسیار متفاوتی دارد اما یكی از ساده‌ترین آنها، روشی است كه در اینجا توضیح می‌دهیم. ابتدا یك دسته باریك از موهای شما جدا شده و كمی بالاتر از ریشه موها، محلول چسبناك خاصی مالیده می‌شود و یك دسته باریك از موهای اكستنشن بر روی آن قرار می‌ گیرد. به وسیله گیره یا انبرك ویژه‌ ای این موها به هم فشرده شده و حرارت انبرك، چسب را ذوب كرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می‌ چسبند. این روش به نام اتصال حرارتی معروف است.

البته علا‌وه بر این روش، با كلیپس و نخ نیز می‌ توان موهای مصنوعی را به موهای طبیعی متصل نگه داشت. فراموش نكنید كه اضافه كردن مو، حتما باید به وسیله یك فرد آموزش دیده و با تجربه انجام شود. شما نمی‌ توانید خودتان این كار را انجام دهید چون علاوه بر اینكه باید چند ساعت دستانتان را بالا نگه دارید و احتمالا‌ً خسته ‌شوید، ممكن است موها را به طور صحیح و در محل مناسب نچسبانید و نهایتاً موهایتان كوتاه و بلند و نامرتب به نظر بیایند.

موهایی كه قد می‌ كشند

شما هر اندازه‌ كه بخواهید، می‌ توانید طول موهایتان را بلند كنید ولی حداكثر آن ۲۶ تا ۳۰ سانتی‌ متر است. به این نكته توجه كنید كه هر چه طول موهای مصنوعی و مقدار آنها بیشتر باشد، فشار بیشتری به پوست سرتان وارد خواهد شد چون وزن این موها زیاد خواهد شد. این فشار زیاد ممكن است موجب آسیب موهای طبیعی شما شود. بهترین طول موی اضافه شده برای خانمی كه قد متوسطی دارد، ۲۲ سانتی‌ متر و یا كوتاه‌ تر از آن است. درست مثل موهای طبیعی؟!

موهای اضافه شده را درست مانند موهای طبیعی می‌ توانید آرایش كنید، چون این موها تقریبا از كنار گوش به موهای طبیعی اضافه می‌ شوند، بنابراین شما می‌ توانید آنها را به راحتی ببافید، دم اسبی و یا شینیون كنید.

موهای مصنوعی را درست مانند موهای طبیعی‌ تان می‌توانید بشویید و نرم‌ كننده به آنها بزنید. شامپوها و لوسیون‌ های خاصی مخصوص موهای اضافی در بازار وجود دارد كه می‌ توانید در هنگام خواب، شنا و… برای زیبایی و حفاظت بیشتر، از آنها استفاده كنید.

معایب و فواید اکستنشن مو که باید بدانید!!
معایب و فواید اکستنشن مو که باید بدانید!!

اکستنشن مو هرگز درد ندارد

اگر كسی به شما گفت اضافه كردن مو، كمی درد دارد و درد در حین كار و یا پس از آن طبیعی است، به هیچ‌ وجه، حرف او را نپذیرید. در یكی دو روز اول شاید احساس كنید كه چیز اضافه‌ ای روی سر شما وجود دارد ولی این احساس با درد متفاوت است و طی چند روز برطرف می‌ شود. هنگامی كه موهای اضافی در لابه‌لای موهای شما اضافه می‌شوند، شما نباید به هیچ‌ وجه احساس كشیدگی و درد داشته باشید. درد در حین كار یا بعد از آن نشانه این است كه در روش كار مشكلی وجود دارد و فشار زیادی به ریشه‌های موهای طبیعی و پوست سر شما وارد شده است.

خداحافظی با موهای بلند

بیشتر اكستنشن‌ ها حدود ۳ تا ۴ ماه در لابه‌ لای موهای شما دوام می‌ آورند. بعد از گذشت این زمان، كم‌كم چسبندگی موها كم شده و موهای اضافی، شل شده و در نهایت جدا خواهند شد.البته بعضی‌ ها، اكستنشن را فقط برای مدت كوتاهی مثلا به اندازه حضور در یك جشن ازدواج می‌ خواهند و بعد از آن، موهای اضافی را برمی‌ دارند. بنابراین دوام این موها بستگی به نظر شما و نحوه مراقبت از آنها دارد.

اگر بخواهید بدانید كه این موها پس از چه مدت از كف سر شما فاصله می‌ گیرند باید گفت كه سرعت رشد موها در ماه، تقریبا در حدود ۱/۲۵ سانتی‌ متر و در سال حدود ۱۵ سانتی‌ متر است. هر چه سن شما بیشتر باشد، سرعت رشد موهایتان كاهش می‌ یابد و بنابراین موها دیرتر از كف سر شما فاصله می‌گیرند.  

مضرات اکستنشن مو

این یك واقعیت است كه اكستنشن، به موهای شما آسیب می‌ رساند. چسبی كه برای اضافه كردن موهای اضافی استفاده می‌شود می‌ تواند به ریشه موها آسیب رسانده و یا موجب موخوره شود. بنابراین بعد از برداشتن موهای اضافی، همواره نوك موهایتان را كوتاه كنید.

از طرف دیگر اگر مقدار زیادی مو با طول بلند را به لابه‌ لای موهای تان اضافه كنید، فشار زیاد ناشی از وزن زیاد موها بر پوست سرتان، موجب ریزش موهای طبیعی و كم‌ پشت شدن موهایتان خواهد شد.

بعضی افراد نیز به دلیل كشش زیاد موها، دچار سردرد می‌ شوند. گاهی چسب و یا خود این موهای مصنوعی موجب ایجاد حساسیت در پوست‌ سر خواهند شد.

مطلب آخر اینكه اگر بخواهید یك‌ باره موهایتان را بلند كنید و همیشه آنها را به همان شكل نگه دارید، باید منتظر آسیب آن باشید ولی استفاده از موهای اضافی، برای مدت كوتاه و فقط چند سانتی‌ متر بلندتر، خطرات و مشكلات كمتری را در پی دارد. 

اصول پنجگانه مراقبت از موهای اکستنشن

موها را با یك برس بسیار نرم و مرحله به مرحله ا‌ز پایین به بالا شانه كنید.
در هنگام خوابیدن باید موهای خود را در بالای سرتان جمع كنید، قرار دادن این مو‌ها در زیر سر، موجب نامرتب شدن و گره خوردنشان به یكدیگر خواهد شد.
موهای اضافه را نباید خودتان در خانه رنگ كنید.
برای جلوگیری از درهم پیچیدگی موها همواره دست خود را به داخل حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بكشید.
از تافت و سایر حالت‌دهنده‌های حاوی سیلیكون بر روی موهای اضافه شده استفاده نكنید. این كار باعث می‌شود كه موها از محل اتصال خود جدا شوند.
 
 

بیشتر بدانید : اکستنشن مو ، گیسو کمند می شویم یا طاس؟

بیشتر بدانید : اضافه كردن مو (ا‌كستِنشن)



تهیه و تدوین: گروه سبک زندگی سیمرغ
seeemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ