آیا کسی که با او زندگی می کنید به بیماری افسردگی دچار است؟ به این 7 علامت هشداردهنده توجه کنید.
 
آیا کسی که با او زندگی می کنید به بیماری افسردگی دچار است؟ به این 7 علامت هشداردهنده توجه کنید.
 

علامتهای هشداردهنده افسردگی:

انستیتیوی ملی سلامت و بهداشت روانی گزارش می دهد که افسردگی بالینی یک مشکل سلامتی جدی است، با تخمین 11 میلیون آمریکائی-- 1 از 10 --  به اشکال مختلف از این اختلال روانی رنج می‌برند. زنان به نسبت، دوبرابر مردان در معرض افسردگی قرار دارند و این بیشتر از "غمزدگی" است:
شخص افسرده نمی تواند صرفا " از آن حالت بیرون بیاید" یا احساس بهتری پیدا کند. هر چند با درمان مناسب، می توان انتظار داشت 80 درصد مبتلایان، به درمان قابل توجهی د ست یابند. افسردگی علیرغم شیوع، اغلب هنوز ناشناخته باقی مانده است. موارد زیر را دنبال کنید:
 
1- غمزدگی مزمن، گریه یا احساس پوچی.

2- از دست دادن علایق یا شادی در فعالیتهای معمول زندگی از قبیل رابطه جنسی،

3- تقلیل انرژی، خستگی

4- تغییر در الگوهای غذائی—از دست دادن اشتها، اضافه وزن.

5- احساس گناهکاری، بی ارزشی، ناامیدی،

6- عصبی بودن

7-دردهای مزمن و مستمر.

شناخت این که چگونه افسردگی شخص مورد علاقه شما و خانواده‌تان (همچنین بچه ها) را تحت تاثیر قرار می دهد حائز اهمیت است. به موارد زیر توجه کنید:

به عوارض افسردگی در خود و خانواده توجه کنید، در کنار شخص افسرده زندگی کردن باعث عصبانیت، سر خورده شدن و نگرانی شما می شود. نگرانی در مورد اینکه شخصی که دوست دارید برای همیشه نسبت به شما بی تفاوت شده است. ممکن است بچه ها به چیزهایی حساس باشند که مشکل‌آفرین است، و معتقدند که آنها تا حدودی در رابطه با آن مسئولند. به آنها اطمینان دهید که موضوع به آنها مربوط نمی شود، "بابا ناراحته، اما این تقصیر تو نیست. قراره بره پیش دکتر، امیدوارم که زودتر حالش خوب بشه. فقط فرصت لازمه تا بهتر بشه –مثل پائی که شکسته به زمان احتیاج داره تا خوب بشه". تا زمانیکه یک شخص افسرده احساس بهتری پیدا کند اطمینان دهید که یک شخص تسلی‌دهنده در زندگی فرزند باقی خواهید بود. ممکن است بچه ها نگران طلاق گرفتن شما باشند- اگر چه ممکن است واقعا آنرابه زبان نیاورند- به آنها اطمینان دهید که کانون خانواده همیشه پایدار خواهد ماند.

این وظیفه شما نیست که شخص افسرده را درمان کنید. مطمئن باشید شما نگران هستید و هر کار از دستتان بر بیاید برای کمک به او انجام می‌دهید، اما افسردگی شخص دیگر، تقصیر شما نیست و نمی‌توانید مسئولیت درمان او را بپذیرید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ترغیب وی به این که دنبال یک کمک باشد. به او خاطر نشان کنید که از قبل اینگونه نبوده است—و اینکه می تواند تجربیات شیرین و لذت‌بخشی را که قبلا داشته مجددا به دست بیاورد. همیشه قابل دسترس باشید، به طوریکه درمانگر شخص افسرده بداند که با چه کسی باید در ارتباط باشدو هیچگاه صحبت از خود کشی نکنید. به دنبال یک حامی و پشتیبان برای خود باشید: به دوستان، یک گروه حامی، یک شخص مذهبی یا یک مرکز تخصصی بهداشت روانی مراجعه کنید.

چیزهائی که نباید به شخص افسرده بگوئید.

چهار چیز که نباید به شخص مظنون به افسردگی گفته شود:
 
1- به خاطر خدا از این حالت بیا بیرون.

2- برای تنوع به شخص دیگری غیر از خودت فکر کن.

3- میدانم که چه احساسی داری.

4- جائی که امید وجود داره چاره هم وجود داره. این غلبه روح بر جسم است.

 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
شاد بودن یک موفقیت است؟ 
چگونه آرامش را به زندگی پرتنش امروزی بازگردانيم؟
ويژگی‌های شخصيت نرمال 
چطور از پیله تنهایی خارج شویم؟ 
افسردگی و حمایت از شخص افسرده