برای موفق شدن، این عادت‌های خانمان بر انداز را ترک کنید
 برخی از عادت‌ها بیش از بقیه منجر به اندوه می‌شوند. چه بهتر که این عادت‌ها را شناسایی کنید و خوب حواستان به خودتان باشد تا جایی در زندگی‌تان نداشته باشند.

برای موفق شدن این عادت ها را ترک کنید

وقتی آدم‌ها ناراحت هستند، به سختی می‌شود دور و برشان ماند چه برسد به این که بخواهید با آنها کار هم بکنید. اگر غمگین باشید آدم‌ها از شما دور می‌شوند و غم‌ و‌ اندوه با ایجاد یک چرخهٔ منفی شما را از رسیدن به آرزوهایتان باز می‌دارد. در این میان، برخی از عادت‌ها بیش از بقیه منجر به اندوه می‌شوند. چه بهتر که این عادت‌ها را شناسایی کنید و خوب حواستان به خودتان باشد تا جایی در زندگی‌تان نداشته باشند.

در مسیر زندگی، همه ما شرایطی خاص خودمان داریم. و در آخر خواسته یا ناخواسته، عادلانه یا ناعادلانه، خودمان باید این شرایط را تغییر دهیم.

افراد خوشحال می‌دانند که گله و شکایت چیزی را درست نمی‌کند. اگر خواستار تغییر چیزی هستند باید دست به عمل بزنند، نه اینکه پشت ناله و شکایت مخفی شوند. افرادی که مدام غر می‌زنند حتما با انرژی منفی‌شان اطرافیان را هم از خود دور می‌کنند. به جای این که فکر کنید موقعیت‌تان چقدر ناعادلانه یا سخت است به فکر راهی برای تغییر آن باشید.

این که چطور با خودمان حرف می‌زنیم، تصویر ما از خودمان را شکل می‌‌دهد و در مسیر بهتر یا بدتر شدن پیش می‌برد!

شاید سال‌ها طول بکشد تا یاد بگیریم خودمان را واقعا دوست داشته باشیم اما این چیزی است که بدون آن نمی‌توانیم به خوشحالی واقعی برسیم. باید بفهمیم با ارزش هستیم و این به شاد بودن ما کمک می‌کند. به ما اجازه می‌دهد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و با خودمان راحت باشیم.

اینکه به طور افراطی منتقد رفتار دیگران باشیم، بیش از آنکه آنها را زیر سوال ببرد خود ما را پایین می‌آورد و معلوم می‌شود کسی که همواره به دیگران ایراد می‌گیرد، با خودش راحت و خوشنود نیست. باید به این نکته توجه داشته باشیم که افراد با هم فرق دارند و وجود این تفاوت‌ها بسیار هم خوب است. به بیانی، ما آدم‌ها مختلف هستیم ولی این به معنای آن نیست که با هم اختلاف هم داریم.

متاسفانه آدم‌های خوب فراوانی وجود داشته‌اند که با اعتیاد به الکل و مواد مخدر زندگی خود را تباه کرده‌اند

افرادی که شاد نیستند اغلب به دنبال یک راه فرار می‌گردند که به آن‌ها در فراموش کردن ناراحتی‌شان کمک کند تا بتوانند پرتوی سوزانِ خشم‌شان را روی چیز دیگری متمرکز کنند. وابستگی به الکل، مواد مخدر، قمار یا بزهکاری برای خفه کردن احساسات بدی که دارند تنها آنها را غمگین‌تر می‌کند و هیچ فایده‌ای ندارد. بهترین روش این است که وقت خود را صرف یافتن یک راه مثبت کنند، تا بتوانند احساسات خود را تخلیه و ابراز نمایند. مثلا نقاشی، نویسندگی، و هنرهای دیگر؛ یا فعالیت‌های ورزشی و فنی. اینها در ارتقای سلامت ذهنی و احساسی به آدم کمک می‌کنند.

گردآوری : گروه شبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kalleh.com