مردی 40 ساله ام و بیشتر فکرم مشغول زنان است؟
مردی هستم که بیشتر روز فکرم مشغول به برخی از خانم ها می شود. از این فکر و خیال خسته شدم و نمی دانم چه کنم.

مردی 40 ساله ام. در طول روز فکرم مشغول می شود و به برخی بانوان فکر می کنم؛ البته هیچ مزاحمتی درست نمی کنم، فقط فکرم مشغول می شود. لطفا راهنمایی ام کنید.

پاسخ کارشناس :
وضعیت تاهل شما می تواند در شرایط فعلی تان نقش مهمی داشته باشد که به آن اشاره ای نکرده اید. این مشغولیت فکری می تواند ریشه در یک نیاز فطری داشته باشد. تمایل به برقراری ارتباط و حضور در کنار جنس مخالف، می تواند یک نیاز باشد که بهتر است به جای سرکوب کردن آن، به فکر پاسخ دادن صحیح به آن نیازها باشید. اما اگر متاهل هستید باید کیفیت رابطه شما با همسرتان بررسی شود. آیا از ارتباط زناشویی تان رضایت دارید؟ آیا ازدواج تان از روی علاقه بوده است یا خیر؟ چقدر فکر می کنید که همسرتان به نیازهای شما پاسخ می دهد؟ چنین افکاری می تواند ناشی از نوعی وسواس فکری در شما باشد اما تشخیص قطعی، نیاز به مصاحبه دقیق تری دارد. از طرفی محیط زندگی و اجتماعی شما نیز می تواند نقش داشته باشد. آیا در محیطی زندگی می کنید که مرتب با خانم هایی در ارتباط هستید که احساسات خاصی در شما ایجاد می کنند؟ و سوالاتی از این دست که به ما کمک می کند، تشخیص بهتری برای مسئله شما پیدا کنیم. با وجود این، برای کمک به شما پیشنهادهایی دارم.

اگر مجردید، ازدواج کنید

اگر مجرد یا مطلقه هستید، به فکر ازدواج باشید. ازدواج، سالم ترین راه برای پاسخ دادن به نیازهای عاطفی و جنسی شماست. چنان چه شما نتوانید به نیازهای خودتان در یک ارتباط پاسخ دهید، افکار و تکانه های آن به طور مرتب به ذهن تان وارد می شود و شما را تحت فشار قرار خواهد داد.

اگر متاهلید، زندگی تان را ارزیابی کنید

اگر متاهل هستید و در ارتباط با همسرتان مشکل دارید، حتما به فکر اصلاح آن از طریق گفت و گو با مشاور باشید. در یک ارتباط زناشویی اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، نیازهای شما می تواند ناکام بماند! پس صرفا با ازدواج کردن نمی توانید انتظار داشته باشید که نیازهایتان برطرف شود. ارتباط شما باید همراه با احترام متقابل باشد. بعد از ازدواج، زوج های موفق به طور منظم درباره توقعات و انتظارات شان با هم صحبت می کنند و اگر اختلافی پیش آید، درباره آن گفت و گو می کنند تا به توافق برسند.

دوری از موقعیت های تحریک کننده

از قرار گرفتن در معرض موقعیت های تحریک کننده بپرهیزید. دیدن فیلم ها یا حضور در مکان هایی که مرتب ذهن شما را مشغول می کند یا جلوی چشم بودن تصویری تحریک کننده، می تواند ذهن تان را درگیر کند. این رفتارها منجر به نارضایتی و اشتباه شما در مواجهه با واقعیت زندگی می شود. عمده ترین اثر مشغولیت فکری این است که باعث می شود تمام انرژی که باید صرف رشد خودتان به عنوان یک انسان کنید، هرز رود و هدر رفتن این انرژی به این معناست که زندگی تان کسل کننده و بی تنوع خواهد شد.

تفریح سالم داشته باشید

تفریح و سرگرمی داشته باشید و سعی کنید با دوستان خود ارتباط تان را حفظ کنید. تنهایی و بیکاری می تواند باعث افزایش این افکار وسواسی شود. بیکاری چه به دلیل فراهم نبودن زمینه کار باشد یا نداشتن تلاش خود فرد، در هر دو صورت باعث می شود فرد اعتماد به نفس خود را ازدست بدهد و مورد سرزنش اطرافیان به خصوص خانواده قرار گیرد یا حداقل اطرافیان توجه لازم را به فرد بیکار نداشته باشند. در این صورت، فرد احساس بی ارزشی می کند و مشکلات جدی برایش به وجود می آید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
semorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com