کنترل استرس و اضطراب با 3 روش موثر
زندگی با اضطراب و نگرانی هرگز راحت نیست. اگر هم اکنون شما از اضطراب رنج می برید یا بارها پیش آمده که دچار اضطراب شوید، این سه تکنیک کاهش اضطراب را حتما امتحان کنید.

چند روش موثر برای کنترل استرس و اضطراب

تنفس تان را کنترل کنید

حتی اگر در حالت اضطراب حس می کنید قادر به تنفس عمیق نیستید، بهترین کار این است که فرایند تنفس خود را کاهش دهید و کند کنید نه این که به آن سرعت ببخشید یا تلاش کنید نفس های عمیق تری بکشید. در واقع بهترین راهکار در این حالت، کشیدن نفس های کنترل شده تر و کندتر با استفاده از این تکنیک است: از طریق بینی برای 5 تا 7 ثانیه نفس آرام بکشید. 3 تا 4 ثانیه نفس تان را نگه دارید. آرام نفس بکشید به گونه ای که فرایند دم و بازدم شما مانند زمان هایی باشد که سوت می زنید، این کار را برای 7 تا 9 ثانیه انجام دهید. این تمرین را 10 تا 12 بار تکرار کنید. این روش تنفس، کمک می کند تا دچار عارضه نفس زدن که یک مشکل رایج در مبتلایان به اضطراب است، نشوید.

عوامل آرامش بخش را بشناسید

به طور قطع، انجام یک سری کارها باعث آرامش شما می شود. این کارها می تواند شامل گرفتن دوش آب گرم، روشن کردن شمع، پرتاب سنگ، پیاده روی در پارک و ... باشد. حتما هنگام اضطراب، کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید.

تفکرات اضطراب آور را دور بزنید

زمانی که احساس اضطراب شدید می کنید، مجموعه ای از سوالات را از خود بپرسید مانند این که «چه دلیلی برای این همه اضطراب وجود دارد؟» یا «چه نشانه هایی مبنی بر وجود مشکل هست؟» در این میان راهکار دیگر آن است که از جملات آرامش بخش استفاده کنید مانند این که «من خوبم»، «من زندگی خوبی دارم» و « به فردا می اندیشم».

اگر می خواهید بیشتر بدانید : استرس روز خواستگاری را چگونه کم کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اضطراب تان را با این روش های طبیعی به سادگی برطرف کنید!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com