یادگیری زبان در منزل، یک بار برای همیشه!!
اگر مایل به یادگیری زبان دوم هستید ولی این کار برایتان مشکل به نظر می رسد به شما توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین روش یادگیری زبان در منزل را به شما آموزش بدهیم. خواهید دید که یادگیری زبان بسیار لذت بخش است

بهترین روش یادگیری زبان برای طولانی مدت

یادگیری زبان دوم برای بسیاری از ما یک هدف همیشگی در زندگی بشمار می‌رود. از آنجا که زبان انگلیسی زبان واحد همه دنیاست، اغلب مردم جهان دوست دارند تسلط هر چند نسبی به این زبان داشته باشند تا در سفرهای خارجی خود، یا نامه‌نگاری با شرکت‌ها و موسسات خارج از کشور بتوانند از آن استفاده کنند. اما یادگیری زبان‌های خارجی به همان اندازه که لذت‌بخش است، دشوار نیز هست. بسیاری از ما بعضا لغاتی که قبلا خوانده و یاد گرفته‌ایم را فراموش می‌کنیم و ممکن است در زمانی که به آنها نیاز داریم، اصلا آن لغت یادمان نیفتد.

به همین خاطر لازم است از روشی استفاده کنیم که معنی لغات در حافظه طولانی‌مدت ما ثبت شوند.

در همین راستا، روشی که قرار است در ادامه برایتان توضیح دهیم همین تاثیر را دارد و واقعا در عرض ۹۰ ثانیه به شما کمک می‌کند تا یک لغت جدید در ذهنتان حفظ شود. به این روش می‌توانید چندین زبان مختلف را به‌راحتی بیاموزید و دنیایی جدید برای خودتان بسازید.

«آنتون برجستوفسکی»، زبان‌شناس و استاد زبان‌های خارجی که مخترع روش ۹۰ ثانیه‌ای است توانسته به این روش ۱۰ زبان زنده دنیا را بیاموزد.
برای آشنایی با این روش کاربردی و آسان از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

یادگیری زبان و اشتباه رایج در یادگیری

در مدرسه اغلب ما سعی می‌کنیم همه لغات جدیدی که می‌آموزیم را در دفتری یادداشت کنیم و بعدا آنها را بخوانیم. اما مساله این است که بعدا هرگز این دفتر را باز نمی‌کنیم. به همین خاطر جملات و کلمه‌های جدید در همان دفتر باقی می‌مانند و هیچ‌وقت به مغزمان راه پیدا نمی کنند.

آیا تصور می‌کنید اگر یک لغت را ۲۰ تا ۵۰ بار تکرار کنید، حتما در حافظه‌تان حفظ می‌شود؟ نه! اشتباه شما همین‌جاست، با این تکرارها نه تنها لغت را حفظ نمی‌شوید بلکه مغز از حفظ آن امتناع خواهد کرد. این مساله دقیقا مثل آب دادن به گلدان است. اگر به اندازه کافی به گیاه آب دهید، آن را جذب می‌کند اما اگر بیش از حد گلدان را آبیاری کنید، بدون شک آب اضافه را پس می‌دهد. گیاه قدرت جذب آب اضافه را ندارد.

یادگیری زبان با «روش ۹۰ ثانیه‌ای»

وقتی با کلمه تازه‌ای مواجه می‌شوید، آن را در دفتر یادداشت کنید؛ اما نه فقط همان کلمه را. سعی کنید برای کلمه تازه‌ای که آموخته‌اید یک مفهوم تعریف کنید. به طور مثال، در دفتر خود فقط depend (بستگی داشتن) و معنی آن را ننویسید. بلکه عبارتی که آن کلمه را به شما یادآوری یا مفهومش را کاملا در ذهن تداعی کند را نیز بنویسید. به‌طور مثال، it entirely depends on you یعنی این مساله کاملا به تو بستگی دارد.

به این ترتیب، شما می‌توانید جزئیات مفید و کاربردی فراوانی را به طور هم‌زمان بیاموزید (از حروف اضافه گرفته تا ساختار جمله و ترکیب صحیح جمله‌بندی). همچنین، یاد می‌گیرید کلمه‌ای که تازه آموخته‌اید را چگونه در جمله استفاده کنید.
 

  • در چنین مواردی بهتر است زیر کلمه‌ی موردنظر خط بکشید یا آن را هایلایت کنید.
  • به مدت ۷ روز شما باید کلمه و مثال‌های آن را روزانه ۱ تا ۲ بار با صدای بلند تکرار کنید.
  • پس از ۷ روز تکرار روزانه، شما باید یک هفته به خود استراحت دهید. پس از یک هفته، جمله و کلمه‌های جدید را ۳ بار در عرض ۱۰ ثانیه بخوانید. شما باید این کار را با صدای بلند انجام دهید و همزمان کاملا حواستان به خواندن و شنیدن جمله باشد.
  • دو هفته بعد، جمله را با صدای بلند بخوانید (۳ بار با صدای بلند)

یادگیری زبان در منزل، یک بار برای همیشه!!
یادگیری زبان در منزل، یک بار برای همیشه!!

 یادگیری زبان با روش ۷۰ + ۱۰ + ۱۰ = ۹۰ ثانیه

این روش باعث می‌شود تا جمله مورد نظر در ذهنتان ثبت شود. این روش توسط نویسنده و مخترع این روش امتحان شده و نتیجه‌ی مثبت هم داشته است. برای این که از یادگیری جملات جدید خسته و دلزده نشوید، باید آهسته و پیوسته پیش بروید. به این صورت که لازم نیست هر روز یک جمله بیاموزید، اما در هفته سه بار آن را انجام دهید.

البته باید یادآوری کنیم که برخی از کلمات و جملات بسیار سخت هستند. یعنی اگر زمان کافی را صرف یادگیری و به یادسپاری آن ها نکنید، در حافظه‌تان ثبت نخواهند شد. به همین خاطر لازم است با تمرکز کافی، کاملا واضح و با صدای بلند هر جمله را ۱۰ تا ۱۵ بار در عرض ۲ الی سه روز تکرار کنید تا مطمئن شوید که در ذهنتان باقی می‌ماند.

یادگیری زبان با روش 90 ثانیه ایی چه مزایایی دارد

حافظه انسان ویژگی‌های جالبی دارد. ما اطلاعات را بهتر در ذهن ثبت می‌کنیم اگر آنها را ۷ الی ۹ بار در موقعیت‌های مختلف بشنویم.

این عدد تعداد دفعاتی است که اعصاب مغز برای برقراری ارتباط قوی با یکدیگر دارند. اگر کمتر از ۷ یا ۹ بار این کار تکرار شود، ارتباط عصب‌ها چندان قوی نخواهد بود و در نتیجه ممکن است ما اطلاعاتی که آموخته‌ایم را فراموش کنیم.

حتما روند تکرارهای خود را ثبت کنید تا حساب آن از دستتان خارج نشود.

بسیار مهم است که فایل یا دفتری داشته باشید که تعداد تکرارهای هر جمله را در آن ثبت کنید. یک جدول برای هر جمله بکشید و هر بار که آن را با صدای بلند و به روش مذکور در بالا تکرار کردید، یک تیک در کنارش بگذارید.

پس از ۷ روز، تیک‌ها را با رنگ قرمز هایلایت کنید. پس از دو هفته هم آنها را مثلا زرد کنید. (مهم این است که با رنگ‌های مختلف تمرین هر هفته را مشخص کنید)

یادگیری لغات جدید به روش آسان

برای تکرار کلمات جدید لازم است دو مساله را همیشه مدنظر داشته باشید:

  • تمرکز کامل داشته باشید.

  • در طول تکرار ۱۰ ثانیه‌ای باید همه حواس و تمرکز خود را روی همان کلمه بگذارید. باید حتما مفهوم درست و دقیق کلمه جدید را درک کنید.

  • اگر احساس می‌کنید تکرار جمله به‌صورت مکانیکی انجام می‌شود، مشکلی نیست. چند دقیقه صبر کنید، سپس به قسمتی از جمله برگردید که می‌دانید از همان جا حواستان پرت شده است.

  • همه حواس و احساس خود را درگیر این تمرین کنید.

  • زمانی که در حال یادگیری لغت جدید هستید، احساساتی شوید و مثلا فرض کنید در حال حرف زدن با جرج کلونی یا تیلور سوئیفت (یا شخصیت‌های انگلیسی زبان موردعلاقه خود) هستید. احساسات کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر کلمه را به یاد بسپارید.



اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 تکنیک ساده برای یاد گرفتن آسان زبان انگلیسی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا آموزش زبان دوم باید از سن بسیار پایین آغاز شود؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه با دیدن فیلم زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 باور غلط و رایج در مورد یادگیری زبان انگلیسی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : rooziato.com