این اشتباهات شما را به سرعت ورشکسته می کند.
همه انسان‌ها دوست دارند رمز و رازهای رسیدن به یک تجارت پرسود را بدانند و هیچ‌کس بدش نمی‌آید در عرض مدت کوتاهی به ایده‌آل ذهنی‌اش برسد، اما در مسیر موفقیت به‌خصوص برای کسانی که بتازگی کسب و کاری را شروع کرده‌اند، اشتباهاتی وجود دارد که با انجام هرکدام از آنها در مدت کوتاهی ورشکسته خواهید شد.

با یک فرد غیر قابل اعتماد معامله کنید
برای اینکه یک‌شبه ورشکست شوید و کسب و کارتان را به نابودی بکشانید، فقط کافی است در شروع تجارتتان با یک فرد غیرقابل اعتماد که اصول انسانیت و صداقت را رعایت نمی‌کند شریک شوید. افرادی که فرصت‌طلب هستند در هر موقعیتی به منافع خود فکر می‌کنند و در دراز‌مدت منافع خود را به منافع شما ترجیح می‌دهند و پایه‌های تجارتتان را سست و بی‌دوام خواهند کرد. اگر هنوز در آغاز راه هستید برای اینکه دچار ورشکستگی و نابودی کسب و کارتان نشوید هم شرکا و هم کارمندانتان را از افراد صادق و قابل‌اعتماد انتخاب کنید تا با صداقت برای منافع کل مجموعه‌تان قدم بردارند.

وکیل نگیرید تا ورشکست شوید
اگر دندان‌پزشک نیستید هرگز نمی‌توانید از عهده ترمیم دندان‌هایتان بربیایید. اگر جراح مغز و اعصاب نیستید طبیعتا نمی‌توانید جراحی مغز انجام دهید. اگر وکیل نیستید هرگز به تنهایی نمی‌توانید از عهده تنظیم قراردادهایتان بربیایید پس چرا اصرار دارید که تمامی اصول قانونی کسب و کار نوپایتان را به تنهایی تنظیم و مدیریت کنید؟ شاید تصمیم شما این است که به سرعت ورشکسته شوید. برای ورشکسته شدن همین راه را ادامه دهید چون بدون حضور یک وکیل کاردان و مطلع در مسیر تجارتتان مرتکب اشتباهاتی خواهید شد که قابل جبران نیستند.

خانه و ماشین گران بخرید
در شروع کسب و کارتان ممکن است سود قابل‌توجهی نصیبتان شود و شما خوشحال از یک سود خوب اولین چیزی که به فکرتان می‌رسد خرید یک آپارتمان شیک است. درست است که در دراز‌مدت قیمت آپارتمانتان افزایش پیدا می‌کند اما این نکته را هم از خاطر نبرید که شروع کسب و کار علاوه بر منافعی که ممکن است همراه داشته باشد با هزینه‌هایی روبروست که غیرقابل پیش‌بینی است. به جای خرید خانه‌ای گران، به یک آپارتمان کوچک رضایت دهید و خرید خانه مجلل و بزرگ را تا رونق گرفتن کسب و کار و ثبات مالی‌تان به تعویق بیندازید. همچنین خرید اتومبیل جزو سرمایه شما محسوب نمی‌شود چون در اثر استفاده از اتومبیل قیمت آن کاسته می‌شود و اگر درگیر یک سانحه ناخواسته شدید کل سرمایه‌تان به باد خواهد رفت.

خود را درگیر وام‌های گوناگون کنید
یک راه دیگر که می‌تواند در مدت کوتاهی شما را دچار مشکلات زیادی کند، وام‌های کلان و سنگین است. ممکن است در حال حاضر اوضاع مالی‌تان خوب باشد و از عهده وام‌هایی که تهیه کرده‌اید بربیایید اما به این فکر کنید که ممکن است اوضاع مالی‌تان در دراز‌مدت به همین شکل پیش نرود. به روزهایی فکر کنید که درآمدتان ممکن است گاهی به صفر برسد یا دخل و خرجتان با هم جور نیاید. همواره سقف معین و معقولی را برای وام‌ها و قرض‌هایتان در نظر بگیرید و به درآمد فعلی‌تان دل خوش نکنید.

برای پول نیامده برنامه‌ریزی کنید
می‌خواهیم از راه ساده و سریع برای ورشکستگی‌تان پرده‌برداری کنیم. از همین حالا برای سودی که قرار است در ماه بعد و ماه‌های بعد از آن به دستتان برسد برنامه‌ریزی کنید. برای مثال با سود ماه بعد یک دستگاه پرینتر گران بخرید و با دادن چک زمان پرداخت آن را به ماه بعد موکول کنید. برای ماه‌های بعد نیز به همین شکل برنامه‌ریزی کنید. نتیجه بسیار روشن است. حتی اگر قانون احتمالات را هم در نظر نگیریم هیچ‌وقت کارها به اندازه محاسبات دقیق شما پیش نخواهد رفت و سود شما گاهی کمی بیشتر و گاهی کمی کمتر خواهد شد و در بدبینانه‌ترین حالت سودی به دستتان نخواهد رسید، پس تا زمان رسیدن پول صبر کنید و بر‌اساس آن چیزی که دریافت می‌کنید برنامه‌ریزی کنید در غیر این صورت شما یک ورشکسته واقعی هستید.

دست و دلبازی کنید
ماهانه چقدر درآمد دارید؟ مقدار بیشتر آن را صرف کمک به دیگران کنید و خودتان را در سختی قرار دهید چون با این کار یک قدم به ورشکستگی نزدیک شده‌اید. کمک به افراد خانواده و دوستانتان کار خوبی است به شرطی که مراقب کسب و کار خود نیز باشید. این نکته را از خاطر نبرید که اگر شما دچار مشکل شوید کسانی که در اطراف شما به مراقبت و کمک شما نیاز دارند بدون حامی خواهند ماند. بنابراین در وهله اول مراقب اوضاع مالی خودتان باشید تا بتوانید بهترین کمک را به دیگران کنید.

ریسک بالا کنید
در شروع تجارت بدون اینکه منتظر نتایج و تبعات یک تصمیم‌گیری باشید قدرت خطر‌پذیری‌تان را به کار بیندازید و دست به کارهای بزرگ بزنید. این هم یک راه میانبر برای ورشکستگی است. خطر کردن یکی از دلایل موفقیت تاجران و کارفرمایان بزرگ است اما باید این کار را عاقلانه و محتاطانه انجام دهید .

به روش‌های قدیمی بچسبید
در شروع کسب و کارتان دست به روش‌های جدیدی زده‌اید که توانسته‌اید موفقیت چشمگیری به دست بیاورید اما باید یادتان باشد به تدریج با گذشت زمان و رشد روزافزون تکنولوژی و بزرگ شدن رقبایتان، کسب و کار شما نیز به تغییر نیاز دارد. اگر می‌خواهید به سرعت ورشکسته شوید به همان روش‌ها‌ی قدیمی و همیشگی گذشته دل خوش کنید و اطلاعات خودتان و روش‌های مدیریتی‌تان را به روز نکنید.

به کیفیت توجه نکنید و سرمایه‌تان را به باد دهید
در دنیای تجارت راه‌های مختلفی برای متمایز شدن بین مشتری‌ها و رقبایتان دارید. یا باید کالا و خدمات خود را ارزان در اختیار افراد قرار دهید که متفاوت به نظر برسید یا با بالا بردن کیفیت حتی با گران‌ترین محصولات هم مشتری‌های ثابت خود را داشته باشید، اما راه سومی هم وجود دارد و آن پایین آوردن کیفیت خدمات و محصولاتتان و ارائه آن با روش‌های فریبکارانه است. با این روش آخر خیالتان راحت باشد که به زودی خود را به ورشکستگی خواهید کشاند . می‌توانید امتحان کنید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : zendeghimosbat.ir



مطالب پیشنهادی :
چگونه برندمان را جهانی کنیم؟
متوسط حقوق و دستمزد مدیران و کارشناسان در ایران
ترفندهایی عالی برای جذب مشتری
تستهایی جالب برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی
5رمز موفقیت در کار