چگونه شادمانی را به محل کارمان بیاوریم؟
شما می توانید با کارهای کوچکی شادی را به محل کارتان بیاورید.

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده اگر محیط کار به هم ریخته و درهم باشد، باعث پریشانی و بی‌قراری می‌شود و بهره‌وری فرد را کاهش می‌دهد. مسلما در چنین شرایطی حرف زدن از شاد بودن بی‌معناست. وقتی بهره‌وری‌مان پایین می‌آید، شادی‌مان هم کم می‌شود زیرا حس مفید و توانمند بودن رابطه مستقیمی با شادی دارد. ناگفته پیداست وقتی شما بتوانید نامه‌ها، کاغذها و فایل‌های مورد نظرتان را به سرعت پیدا کنید، بهتر می‌توانید روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنید. برای اینکه محیط کارتان را به نحوی تغییر دهید که بتوانید با شادی بیشتری به فعالیت‌های روزانه‌تان بپردازید، این موارد را رعایت کنید:

 

استفاده از کاغذ را متوقف کنید

کاغذها از همه طرف به زندگی کاری ما هجوم می‌آورند. بررسی کنید این کاغذهای ناخواسته از کجا می‌آیند و آنها را متوقف کنید. برای همه کسانی که با شما ارتباط کاری دارند، ایمیل بفرستید و درخواست کنید نامه‌هایشان را الکترونیکی بفرستند، اشتراک بروشورها و نشریاتی را که نمی‌خوانید لغو و صورت‌حساب‌هایتان را آنلاین پرداخت کنید.

 

یوگا کار کنید

یوگا به زندگی نظم می‌دهد. فلسفه این نوع ورزش‌ها، آراستگی و تمیزی محیط است و به ما شناخت بهتری از خودمان و جهان اطرافمان می‌دهد. وقتی فضا تمیز و آراسته باشد، ذهن ما هم مرتب می‌شود و وقتی ذهنمان مرتب باشد می‌توانیم تمرکز کنیم و به آنچه که می‌خواهیم دست یابیم و این موضوع ما را شاد می‌کند.

 

کاغذهای مهم را اسکن کنید

اسکن کردن راه خوبی برای نگهداری کاغذهای مورد نیاز بدون نگه داشتن آنهاست. ماهی یک‌بار کاغذهای مهم را اسکن کنید و بعد پوشه‌های کاغذی را دور بریزید.

 

متفکر باشید

ما تمام روز در حال کار و تلاش هستیم و اغلب فراموش می‌کنیم زمانی را به توقف کار و فکر کردن درباره آنچه انجام می‌دهیم، اختصاص دهیم. فکر کردن نه‌تنها کمک می‌کند کمتر دچار اضطراب شویم بلکه به نظم‌دهی ذهنی‌مان هم کمک می‌کند. اگر قبل از شروع کاری راجع به آن فکر کنیم، زودتر به نتیجه می‌رسیم و کمتر وقت و انرژی صرف می‌کنیم. نتیجه این کار جز شادی چه می‌تواند باشد؟

 

برنامه داشته باشید

مرتب کردن میز کارتان را به برنامه منظم هفتگی تبدیل کنید. به این ترتیب کارها روی هم تلنبار نمی‌شوند و از آشفتگی ذهن و محیط پیشگیری می‌شود.

 

به چیزهای کوچک توجه کنید

کارها را به تعویق نیندازید. کارهای خرده ریز را فدای کارهای وقت‌گیر و بزرگ نکنید. روزی می‌رسد که همان کارهای کوچک انجام نشده برایتان دردسرساز می‌شوند.

 

گلدان داشته باشید

حالا که میز کارتان را مرتب کرده‌اید، جایی برای یک گلدان کوچک روی میز باز شده است! بودن گل و گیاه در محیط انرژی‌های مثبت را جلب می‌کند و تاثیر بسزایی در شادی‌تان دارد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zendegimosbat.ir