از کدام کشور چه محصولی وارد کنیم بهتر است؟
وارد کردن محصول از هر کشوری قاعده و قانون خاصی دارد. اگر شما هم به تازگی وارد دنیای تجارت و واردات شده اید بهتر است بدانید از هر کشوری چه محصولی وارد کنید بهتر است.

از شیر بز تا خون آدمیزاد به کشور ما وارد می شود. شاید برخی از افراد بگویند لزومی ندارد که بسیاری از این کالاها به کشور بیایند اما عده ای دیگر در مقابل این افراد می گویند که برخی از مواد و لوازم اولیه را نمی توانیم به خاطر تحریم ها به کشور وارد کنیم اما نکته اساسی اینجاست که بیشتر واردات به کشورمان موارد مورد نیازی است که در خاک ایران موجود نیست یا برای تولید محصولات و کالاهای دیگر نیاز به ورود این مواد و کالاها داریم.

باید بگوییم که برخی از مواردی که در لیست واردات کشور قرار دارد، می تواند در کشور نیز تولید شود اگر سرمایه گذاری ها در بخش تولید باشد نه در بخش مسکن و واردات. شاید عدم توجه به تولید کالا و محصولات ایرانی معضلی است که در کشورمان وجود دارد و ثمره این عدم توجه را می توان در لیست کالاهای وارداتی دید.

نکته دیگری که در لیست واردات دو ماهه منتهی به اردیبهشت سال 1394 می توان دید، ورود محصولات کشاورزی و دامی است و این نشان دهنده عدم تامین این محصولات توسط کشاورزان و دامداران ماست. ورود برنج، چای، موز، مرکبات، گوشت و آبمیوه به خاک ایران عدد و رقم قابل توجهی است و تمرکز مسئولان دولتی در این بخش باید به این موضوع جلب شود. حتی در بخش پرورش آبزیان نیز با وجود بهره مندی از سواحل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر و صید انواع ماهی ها و آبزیان، هنوز واردات این جانوران در لیست کالاهای صادر شده به ایران، به وفور دیده می شود.

مسئله جالب دیگر ورود خون انسان و حیوانات به داخل کشور است و با وجود تلاش های سازمان انتقال خون کشور، هنوز این ماده حیاتی برای برخی از بیماران و بیماری های خاص در کشور خودکفا نشده و کمبودها از چند کشور خارجی تامین می گردد.

با اینکه کشور ما دارای معادن و منابع طبیعی بسیاری است، انتظار می رود فلزات و مواد اولیه فلزی که در کشورمان به وفور وجود دارد از داخل ایران تامین گردد اما در حقیقت اینطور نیست و کشورهای زیادی به ایران فلزات و مواد اولیه آلیاژها را صادر می کنند. حتی با وجود کارخانه های فولاد و ذوب آهن که محصولات با کیفیتی دارند روزانه شاهد ورود فلزات و آلیاژهای آن از کشورهای متعدد هستیم.

با توجه به برخی خودکفایی هایی که صنعت پزشکی ایران در سال های اخیر به آن دست یافته است، دارو و لوازم پزشکی نیز یکی از موارد ضروری در واردات است و هنوز کمبودهایی نیز در این بخش وجود دارد که بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

در مجموع باید برای شکوفایی اقتصاد کشور و اکتفا به تولیدات داخلی برنامه ریزی شود تا ابتدا کیفیت محصولات داخلی بهبود یافته تا قابل اتکا باشد و در مرحله بعد بتوانیم در تولیدات داخلی حوزه های مختلف، به خودکفایی برسیم.

نیم نگاهی به واردات محصولات و کالاهای چند کشور مطرح به کشور انداخته ایم. با نگاه به این لیست کار سخت مسئولان اقتصادی مشخص می شود. البته باید بگوییم واردات محصولات و کالاها به کشور بیش از این حرف هاست و بیش از چهار هزار قلم کالا و تجهیزات به کشور وارد می شود.

 

از هر کشوری چه کالایی وارد کنیم بهتر است؟

 

از چین چه کالایی وارد کنیم؟

ماهی، موز، چای سبز، بادام زمینی، مرکبات، شن و ماسه، گوشی تلفن همراه، موس، کیبورد، الکل، انواع اسیدها، انواع ویتامین ها، کود، شیشه، فیلم های پزشکی، گرافیت، لوله و شلنگ، لوازم خانگی، کائوچو، لاستیک، دستکش، حصیر، کاغذ، مقوا، دستمال کاغذی، لوازم تحریر، پشم انواع پوشاک و لباس، آهن آلات و فلزات، موتورهای محرک، انواع پمپ ها و تلمبه ها، باتری ها و منابع تغذیه، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری.

 

از ژاپن چه کالایی وارد کنیم؟

حشره کش، آینه و شیشه، کائوچو، لوازم و قطعات یدکی اتومبیل، عدسی برای عینک، میکروسکوپ، چوب اره شده و انواع ابزارآلات.

 

از آلمان چه کالایی وارد کنیم؟

اسب برای مسابقه، اسپرم گاو، لوازم آرایشی بهداشتی، کاکائو و شیرینی، انواع توتون، تنباکو و سیگار، انواع ویتامین، اعضای مصنوعی بدن، لوازم سرور رایانه ای، روغن، رنگ، موم، الکل، پلی اتیلن ها، لوله و شلنگ، آهن آلات و فلزات، کاغذ، کتاب، الیاف، کفش، سنگ آسیاب، آجر، آینه و شیشه، موتور و دیگر قطعات مرتبط با خودرو و وسایل نقلیه، ماشین آلات چاپ، لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات رایانه ای.

 

از اندونزی چه کالایی وارد کنیم؟

ماهی، نارگیل، روغن، کاغذ و عدسی عینک.

 

از کانادا چه کالایی وارد کنیم؟

مکمل غذایی، دارو و مکمل های دارویی، خون انسان و حیوان، لوله و شلنگ و ماشین آلات صنعتی.ک

 

از هند چه کالایی وارد کنیم؟

ماهی، برنج، فلفل، قهوه، چای، روغن، سنگ، مواد شیمایی، قارچ، فلزات و آهن آلات، کاغذ، منسوجات، الیاف، پوشاک، موتورهای صنعتی، قطعات و لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات و رادیاتور.

 

از امارات متحده عربی چه کالایی وارد کنیم؟

انواع ماهی، جوجه، اسب مسابقه، تلفن همراه، موز، آناناس، بادام زمینی، تنباکو، سیگار، لوازم آرایشی بهداشتی، وسایل مرتبط با رایانه، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، اعضای مصنوعی بدن، خون انسان و حیوان، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم پزشکی، کاغذ، برنج، ذرت، روغن، آبمیوه، مواد شیمیایی، خاک و سنگ، انواع اسید، دارو و مکمل های دارویی، کامپوزیت، رنگ، لاستیک، لوله و شلنگ، مخزن، چوب، کاغذ دیواری، سرامیک، نارگیل، کاشی و ماشین آلات صنعتی.

 

از انگلستان چه کالایی وارد کنیم؟

جوجه، ذرت، اسانس، لوازم خانگی، آهن آلات و فلزات، ماهی و مواد شیمیایی

 

از برزیل چه کالایی وارد کنیم؟

گوشت، عصاره، آبمیوه، مالت و اعضای مصنوعی بدن.

 

از تایلند چه کالایی وارد کنیم؟

ماهی، میوه، برنج، آرد، آبمیوه، سیمان، الیاف منسوجات، لوازم خانگی، وسایل نقلیه و لوازم ورزشی.

 

از فرانسه چه کالایی وارد کنیم ؟

حیوانات زنده، ماهی، روغن، چربی، مکمل غذایی، خاک، دارو، لوازم پزشکی، مواد شیمیایی، لوازم آرایشی بهداشتی، منسوجات، شیشه، ابزارآلات، ماشین آلات صنعتی و لوازم الکترونیکی.

 

از مالزی چه کالایی وارد کنیم؟

ماهی، روغن، میوه، کاکائو، مواد شیمیایی، خاک، لوله و پلیمر، لوازم رایانه ای، آهن آلات و فلزات، قطعات و لوازم یدکی اتومبیل و وسایل نقلیه.

 

از آمریکا چه کالایی وارد کنیم؟

جوجه، لبنیات، اسپرم گاو، ذرت، مکمل غذایی، دارو، مواد شیمیایی، آلیاژ، ربات صنعتی، اعضای بدن، دریچه قلب و ماشین آلات صنعتی.

 

از آفریقای جنوبی چه کالایی وارد کنیم؟

خودپرداز بانکی (ATM)، کانتینر و ماشین آلات سوراخ کن.

 

از ایتالیا چه کالایی وارد کنیم ؟

مولد قارچ، ذرت، آدامس بدون قند، روغن، سنگ، مواد شیمیایی، قند، لوازم آرایشی بهداشتی، پلیمر، لوله و شلنگ، آهن آلات و فلزات، لاستیک، کیف، کاغذ، پوشاک، پنبه، شیشه، لوازم خانگی، ابزارآلات، ماشین آلات صنعتی و لوازم رایانه ای.

 

از تایوان چه کالایی وارد کنیم ؟

سنگ، اکسیدها، اسید، رنگ، خون انسان و حیوان، لوازم پزشکی، پلیمر، آهن آلات و فلزات، ابزارآلات، لوازم مرتبط به وسایل نقلیه، لوازم رایانه ای، ماشین آلات صنعتی، لوازم الکتریکی و الکترونیکی و پوشاک.

 

از ترکیه چه کالایی وارد کنیم؟

ذرت، لوبیا، روغن، لبنیات، پوشاک، مواد شیمیایی، لوازم پزشکی، کافئین، لوازم آرایشی بهداشتی، کامپوزیت، لوله و شلنگ، آهن آلات و فلزات، لوازم خانگی، کاغذ، منسوجات و ماشین آلات صنعتی

 

از کره جنوبی چه کالایی وارد کنیم؟

گوشی تلفن همراه، روغن، خاک، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، کاغذ، فلزات و آهن آلات، منسوجات، پوشاک، لوازم رایانه ای، لوازم الکترونیکی، لوازم و قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات صنعتی.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه هفت صبح