رزومه کاری و چند نکته مهم برای طلایی کردن آن
رزومه کاری و نوشتن آن یکی از موارد مهم برای پیدا کردن شغل مناسب است. در نوشتن رزومه کاری مناسب نکته های ساده ای وجود دارد که در این مقاله آنها را ذکر می کنیم.

برای پیدا کردن یک شغل مناسب تنها داشتن مهارت و تخصص کافی نیست. نوشتن یک رزومه کاری تا حدود زیادی هویت شغلی شما را برای کارفرما مشخص می کند. در این مقاله تکنیک های نوشتن یک روزمه شغلی را با هم مرور می کنیم.

 

چگونه یک رزومه کاری طلایی بنویسیم؟

 

شانس 1 دقیقه ای

کارفرمای احتمالی شما با انبوهی از رزومه های متعدد روبرو خواهدشد و گاه تنها در عرض 1 دقیقه فرصت بررسی و بعد گلچین کردن رزومه های خوب را خواهد داشت. به دنبال کلمات کلیدی باشید که توجه کارفرما را به خود جلب کند. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی لازم است فهرستی از مهارت ها، توانایی ها، تخصص ها، دوره های آموزشی و سابقه تجربه در مکان هایی که بیشتر در آن مشغول بودید، بنویسید. از هرچیزی که فکر می کنید می تواند نقطه قوت و رزومه شما باشد غافل نشوید.

 

خلاصه نویسی و نحوه نگارش

اطلاعات شغلی شما باید به گونه ای خلاصه شده باشد که کارفرما در یک نگاه قادر به درک آن باشد. جزیی بودن در این مورد خوب است اما باید ترتیب نوشتن اطلاعات را رعایت کنید. در رزومه خود به ترتیب اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، سال تولد، رشته تحصیلی، نام دانشگاه و تاریخ ورود و فارغ التحصیل شدن از آن، آدرس و شماره تلفن)، تجربه های شغلی که تا به حال داشته اید (بیشتر روی تجربه هایی که مرتبط با شغل درخواستی تان است تمرکزی کنید)، دوره هایی که گذرانده اید و مهارت های کلی را وارد کنید.

 

جدول درصد اطلاعات رزومه

جدول درصد اطلاعات رزومه

 

 

اگر در دوره ای بیکار شده اید

اگر در میان تجربه های شغلی تان دوره ای بیکار بوده اید یا به دلایلی از کار استعفا داده اید لازم است این مورد را ذکر کرده و دلیل خود را برای ترک کار یا بیکاری ذکر کنید. می توانید شماره تماس محل کار قبلی خود را نیز برای در دسترس بودن کارفرمای احتمالی تان در رزومه قید کنید.

 

خود را منزوی نشان ندهید

اگر قرار است در بخشی از رزومه راجع به علایق خود بنویسید کمتر راجع به سرگرمی های منفرد صحبت کنید. برای مثال اگر علاقه شما تنها به کتاب خواندن، تماشای تلویزیون یا جمع آوری کلکسیون باشد به کارفرما این معنا را خواهد رساند که شما چندان فرد اجتماعی ای نیستید. سعی کنید فعالیت های دیگری را که گروهی است در رزومه خود ذکر کنید. اگر شما سرگرمی دارید که به نظر خاص می رسد با عنوان کردن آن می توانید در میان کسانی که کاندیدای انتخاب شغل هستند متمایز شوید. اما اگر سرگرمی ای دارید که در ارتباط با شغل درخواستی تان است ،حتما آن را در رزومه خود قید کنید.

 

رزومه را تا نکنید

اگر تصمیم دارید رزومه را برای کسی ارسال کنید، حتما آن را در یک ورق A4 بدون اینکه تا کنید داخل یک پاکت قرار دهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی مثبت