کارآفرینان موفق هر روز چه کارهایی انجام می دهند؟
اگر شما هم می خواهید در زمره کارآفرینان موفق باشید این کارها را هر روزه انجام دهید.

کارهایی که کارآفرینان موفق هر روزه انجام می دهند

کارآمدترین کارآفرینان خود را همچون یک دارایی می پندارند. آن ها دائم خود و آینده خود از طریق تداوم آموزش و یادگیری و ارتقای خود سرمایه گذاری می کنند. اگر می خواهید کارآفرین بهتری باشید و در تجارت خود با موفقیت رشد کنید، وقت و انرژی خود را به ارتقای عادت های روزانه خود اختصاص دهید.

در این جا 14 کار وجود دارد که تاثیرگذاران تجاری در برنامه زمانی بسیار شلوغ خود برای آن ها جایی باز می کنند.

 

کارآفرینان موفق هر روز صبحانه می خورند

به منظور کار در منتهای عملکرد خود، بدن تان نیاز به سوخت دارد. به جای گرفتن تنها یک فنجان قهوه در راه محل کار خود، دقایقی را به خوردن یک وعده غذایی یا نوشیدن پروتئین مایع اختصاص دهید؛ حتی اگر در راه رفتن باشید.

 

کارآفرینان موفق روزشان را طرحی می کنند

اولین کار صبح تان این باشد که به تقویم خود نگاه کنید و برنامه خود را اولویت بندی کنید. اگر در زمان خاصی از روز بیشترین کار را انجام دهید. آن ساعات را برای ساعت کاری در نظر بگیرید. من بهترین کار را صبح ها انجام می دهم، بنابراین سعی می کنم90 دقیقه را به نوشتن اختصاص دهم پیش از این که حواس پرتی های روزانه آغاز شوند. وقتی که در حال انجام این کار هستید، استراحت های کوتاه مدت در طی روز درنظر بگیرید که میان وعده های سالم بخورید و انرژی خود را در سطح بالا حفظ کنید.

 

کارآفرینان موفق بلافاصله ایمیل های شان را چک نمی کنند

بسیار دشوار است که به عنوان اولین کار صبح به سراغ گوشی هوشمند خود نروید و نبینید که چه کسی به شما ایمیل فرستاده است. اغلب چک کردن ایمیل پرت شدن حواس از کاری ست که می خواهید روی آن تمرکز داشته باشید. سعی کنید که تا ساعت 9 یا 10 صبح، بعد از این که یکی از کارها مهم لیست کارهای تان را به انجام رساندید، صبر کنید و بعد ایمیل های تان را چک کنید. اگر روی پروژه مهمی کار می کنید، سعی کنید ایمیل خود را بیشتر از سه بار در روز چک نکنید.

 

کارآفرینان موفق هدف و مقصد خود را به خاطر دارند

در آغاز هر روز دقایقی را به یادآوری اهداف شرکت خود اختصاص دهید. در مورد متشریان مهم و این که کدام بخش از تجارت تان سوددهی بیشتری دارد، فکر کنید. اغلب اوقات درگیر جزئیات امور روزانه خود می شویم و فراموش می کنیم که چه چیزی برای مان خوشبختی و منفعت می آورد.

 

کارآفرینان موفق یک کاره هستند

ما در دنیایی زندگی می کنیم که چند کاره بودن مورد ستایش است. متاسفانه وقتی کارهای زیادی دارید انجام بدهید، ممکن است با انقطاع ها و کارهای غیرمهم حواس تان پرت شود. برای موثر و پرباربودن، اولویت بندی کنید، هروقت امکان داشت کارها را به دیگران واگذار کنید و خود متمرکز باشید.

 

کارآفرینان موفق، موفقیت شان را تصویر سازی می کنند

شاید احمقانه به نظر برسد اما چشمان خود را ببندید و موفقیت خود را ببینید. تصور کنید که وقتی به هدف خود می رسید چه احساسی خواهید داشت. تصویرسازی ذهنی ابزاری قدرتمند است و کمک می کند تا آرزوهای خود را پیش روی خود داشته باشید. همچنین می تواند تصویری از چیزی را که می خواهید انجام شود، داشته باشید.

برای مثال، اگر به سفر به یک شهر علاقه دارید، تصویری از نماد آن شهر را روی میز خود بچسبانید.

 

کارآفرینان در قبول هر چیزی که بر سر راه شان قرار می گیرد تحت فشار قرار می گیرند

اما همه موقعیت ها به نفع شما یا تجارت تان نیست. زمان ارزشمندترین کالای ماست. در انتخاب چیزی که با انجامش موافقت می کنید دقت داشته باشید.

 

کارآفرینان موفق برای وقت خود ارزش قائل می شوند

برخلاف پول، وقت، منبعی غیر قابل برگشت است. راهی برای افزایش آن وجود ندارد. از زمان خود محافظت کنید و آن را صرف انجام کارهایی کنید که بیشترین اهمیت را برای شما و شرکت تان دارد. تا جایی که امکان دارد از حواس پرتی اجتناب کنید. چه شما امکاناتی را فراهم کنید یا در جلسه ای حضوری یا آن لاین شرکت کنید، زمان دقیق آغاز و پایان آن را بدانید. هروقت کسی درخواست جلسه یا مشاوره با شما را دارد، پرسش ها را از قبل بپرسید تا بتوانید تحقیقات خود را زودتر انجام دهید. این کار باعث می شود سروقت و آماده برای کار باشید.

 

کارآفرینان موفق برخی کارها را به دیگران محول می کنند

در روزهای اول کارم، فکر می کردم می توانم پول ام را پس انداز کنم و همه کار را خودم انجام دهم. سپس دریافتم که کارهای کوچک و نه چندان مهم من را از انجام کارهایی که بیشترین درآمد را برای کسب و کارم به همراه دارد، دور نگه می دارد. من در حال سوختن و تمام شدن بودم. وقتی از کار لبریز می شوید نمی توانید راه حلی را بیابید، کسی را به عنوان کمک استخدام کنید.

 

کارآفرینان موفق وقتی با همکار یا کارمندی صحبت می کنند، حضور ذهنی دارند

برای درک چیزی که طرف مقابل می گوید، وقت بگذارید. مدیرانی که به خوبی گوش می دهند، از سوءتفاهم اجتناب می کنند و کمتر احتمال دارد که مجبور باشند درخواست توضیح بیشتر کنند.

 

کارآفرینان موفق شکرگزار و سپاسگزار هستند

این را عادت روزانه خود کنید که بنشینید و برای همه مقوعیت هایی که به شما عطار شده و تمامی چیزهایی که تاکنون انجام داده اید، سپاسگزاری کنید. یادآوری موفقیت های گذشته تان شما را متمرکز، حاضر و مفید نگه می دارد.

 

کارآفرینان موفق همیشه نمی نشینند

آیا می دانستید که نشستن هم نوع جدیدی از سیگارکشیدن است؟ این سبک زندگی رفت و آمد با اتومبیل و پشت میزنشینی می تواند برای سلامتی تان مضر باشد. مطالعات نشان داده که این امر می تواند خطر معلولیت، دیابت، بیماری قلبی و انواع خاصی از سرطان و مرض چاقی را افزایش دهد. مهم نیست که چه زمانی می توانید این کار را انجام دهید در هر ساعت یا همین حدود کنید. این کار برای جسم و ذهن تان مفید است.

 

کارآفرینان موفق نفس عمیقی می کشند

بسیاری افراد نفس های سطحی می کشند. هر ساعت، از پشت میز خود برخیزید، بدن خود را بکشید و 10 تا نفس عمیق بکشید. این استراحت سریع و افزایش اکسیژن باعث تجدید قوای تان برای کار بعدی تان می شود.

 

کارآفرینان موفق یک استراحت برای نهارشان در نظر می گیرند

از پشت میز خود برخیزید و هر جای دیگری ناهار بخورید. اگر در طول روز حتی نمی توانید یک لحظه هم از کارتان دور باشید، ناهار را زمان ارتباطات کاری خود قرار دهید. در طول هفته جلسات ناهار با مشتریان مهم خود، آشنایان متخصص و دوستان ترتیب بدهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله خلاقیت