6 انتظاری که کارمندان از رئیس شان دارند
به عبارت ساده‌تر، می‌توان گفت که کارمندان نسل جدید اگر معتقد باشند که رییس‌شان آن‌ها را درک می‌کند و از نیازهای آن‌ها آگاه است، سخت‌تر کار می‌کنند و وفادار باقی می‌مانند. در ادامه به 6 مورد از انتظاراتی که کارمندان شرکت از شما دارند، اشاره می‌کنیم.

انتظارات کارمندان از رئیس شان

یکی از چالش‌هایی که یک کارآفرین با آن مواجه می‌شود، نحوه مدیریت کارکنان است. در این رابطه کتاب‌های زیادی تالیف شده‌اند و کلاس‌های آموزشی متعددی نیز تشکیل شده‌ است. اما زمانی که اداره خود را پر از کارمندان نسل جدیدی می‌بینید که هرکدام شخصیت متمایز، نقاط قوت و ضعف و همچنین رویاهای خود را دارند، زمان آموزش و یادگیری واقعی آغاز می‌شود.

یکی از مواردی که در این دوره به سرعت می‌آموزید، مسایلی است که پس از استخدام ممکن است فرد کارجو با رییس خود داشته باشد و به همین دلیل از شغل خود استعفا دهد. در صورتی که برای هدایت و رهبری کارکنان خود زمان کافی بگذارید و تلاش کنید، نشان داده‌اید که دوست ندارید تا ریاست نادرستی داشته‌ باشید. طبیعی است که مطرح کردن این موضوع از عمل به آن آسان‌تر است، چرا که به ندرت اتفاق می‌افتد تا کارمندان نسبت به راهنمایی‌های رییس خود احساس رضایت کنند و طبق گفته او رفتار نمایند.

به عبارت ساده‌تر، می‌توان گفت که کارمندان نسل جدید اگر معتقد باشند که رییس‌شان آن‌ها را درک می‌کند و از نیازهای آن‌ها آگاه است، سخت‌تر کار می‌کنند و وفادار باقی می‌مانند.

 

وقت آن‌ها از پول با ارزش‌تر است

زمانی که رییس، کارمندان را تا دیروقت در اداره نگه می‌دارد یا حجم زیادی از کار را در اواخر شب و یا تعطیلات به عهده آن‌ها می‌گذارد، این مساله قطعا نفرت کارمندان را در پی خواهد داشت. بنابراین می‌بایست به زمان کارکنان ارزش قایل شوید و به آن احترام بگذارید.

اکثر پروژه‌ها به کار گروهی احتیاج دارند و هنگامی که یکی از اعضای تیم بخش اختصاصی خود را تمام می‌کند و آن‌ را به شما تحویل می‌دهد، این انتظار را از شما دارد که به سرعت کار او را کامل کنید تا به وظایف دیگر خود برسد و منتظر شما نماند. دانستن این نکته که رییس شرکت یک گلوگاه برای تکمیل امور نیست بسیار اهمیت دارد و از ناکارآمدی اداره جلوگیری می‌کند.

 

آن‌ها مایلند تا از اتفاقاتی که ممکن است برای شرکت بیافتد، مطلع شوند

 در صورتی که فعالیت اداره شما به صورت کاملا محرمانه صورت می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که کارکنان شما از این طبقه‌بندی رضایت نداشته باشند. اگر کارمندان در تصمیمات اتخاذ شده برای شرکت دخیل نباشند، معمولا از این بابت رنجیده نمی‌شوند. اما اگر این اتفاق درمورد برنامه‌ها و مسیرهای پیش روی شرکت باشد، باعث ناراحتی آ‌ن‌ها خواهد شد.

کارکنانی که در برابر تعداد زیادی از رویدادهای غیرمعمول شرکت تحمل می‌کنند یا هیچ تصوری از ۶ ماه آتی شرکت شما ندارند، به مرور حس بی اعتمادی در آن‌ها ایجاد خواهد شد. هیچ کس دوست ندارد تا بدون اطمینان از در اختیار گذاشتن اطلاعات ضروری به او، نهایت تلاش خود را برای کسب و کار و رییسش به کار گیرد.

 

آن‌ها به یادگیری مسایل جدید علاقه‌مند هستند

این روزها به ندرت پیش می‌آید که یک کارمند طبق روال ثابتی که برای همه مقامات شرکت در نظر گرفته‌ شده، فعالیت خود را به شکل صحیح ادامه دهد. یکی از راه‌های نتیجه‌ بخش برای جلب رضایت آن‌ها، این است که مطمین شوید آن‌ها همسو با وظیفه که در شرکت دارند، مهارت‌های تازه‌ای را می‌آموزند. بدین وسیله به طور مداوم بر دانش و توانایی‌های کارکنان شما افزوده می‌شود.

یادگیری مسایل جدید اعضای شرکت را مشغول نگه می‌دارد و این آگاهی را به آن‌ها می‌دهد که در صورت رفتن به سوی شغل دیگر، اداره شما از آن‌ها کارمند بهتری را ساخته است.

 

آن‌ها از عدم وجود حریم خصوصی متنفر هستند

در چند سال اخیر، اکثر شرکت‌ها به سمت محیط اداری باز، سیستم خود را تغییر داده‌اند. بدین وسیله کارمندان فضای کاری مشترکی را در اختیار دارند که میان میزهای هرکدام پارتیشن کوچکی وجود دارد یا حتی ممکن است به طور کامل دیواری میان آن‌ها وجود نداشته باشد. نظریه‌ای که این رویکرد را بوجود آورده، معتقد است که بدین وسیله ارتباطات، همکاری و شفافیت بهبود می‌یابد.

عمل به این روش، این حس را برای کارمندان ایجاد می‌کند که در فضای باز نظارت بهتری روی فعالیت آن‌ها دارید و نتیجه آن کاهش اطمینان نسبت به افراد سازمان شما خواهد بود.

 

آن‌ها به تحسین و ترفیع نیاز دارند

به عنوان یک کارآفرین، اغلب ما انتظار داریم که گروه‌ها برای شرکت در کسب موفقیت تجارت‌مان نهایت تلاش خود را به کار گیرند. این اتفاق تنها ممکن است در ابتدای کار صورت گیرد. اما اگر که کارکنان شما تلاش زیادی می‌کنند و به تعهدات خود بدون هیچ چشم‌داشتی عمل می‌کنند، باید به سرعت از احتمال افت فعالیت سودمند آن‌ها جلوگیری کنید. کارفرمایان نهایت سعی خود را می‌کنند تا برای موفقیت کسب و کار خود، وظایف متعددی را به عهده کارمندان بگذارند، اما در این راستا تنها ۲ عامل باعث رسیدن به این مهم می‌شود: یکی ستایش کیفیت کاری کارمندان و دیگری افزایش پاداش برای افراد سخت‌کوش است.

 

هیچ‌کس به معنای واقعی رییس خود را دوست ندارد

 به عنوان یک رهبر برای سازمان خود، شایسته است که به کارکنان خود احترام بگذارید و به آن‌ها اعتماد داشته باشید. بسیاری از کارفرمایان به اشتباه، برای تحسین و علاقه کارمندان نسبت به خود طمع می‌کنند. مهم نیست که فضای کاری شما تا چه اندازه لذت‌بخش است یا چقدر خود را در زندگی کارمندان تاثیرگذار می‌بینید. حقیقت این است که هیچ‌کس عاشق رییس خود نیست.

کارمندان شما به رهبری احتیاج دارند که دیدگاهی هوشمندانه، عادلانه و دلگرم‌کننده داشته باشد. اگر به حس علاقه بیشتری در زندگی نیاز دارید، می‌بایست زمان و انرژی بیشتری را برای دوستان و خانواده خود صرف کنید. اگر که کارکنان خود را از خانواده خود بدانید، واکنش احترام‌آمیز کمتری در برابر آن خواهید دید. به کارمند خود کمک کنید تا به وظیفه‌ای که برعهده دارد عشق بورزد، نه به کسی که برایش کار می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : itresan.com