با همکار زیرآب زن چه کنم؟ چطور با او برخورد کنم؟
با همکار زیرآب زن و مشکل ساز چه رفتاری می‌ توان داشت؟ در مواجهه با همکاری که مدام دنبال بدگویی از شما پیش مدیرتان است اما در ظاهر رفتار خوبی دارد چطور می‌شود برخورد کرد؟ در این مقاله کاران درباره نحوه رفتار با افراد زیرآب زن گفتیم

با همکار زیرآب زن چطور برخورد کنیم؟

همه ما باید بپذیریم که محیط کار مجموعه‌ ای از افراد مختلف با روحیات متفاوت است ؛ همان طور که همکاران خوب و قابل اعتمادی داریم که وجودشان باعث رشد ماست در مقابل هم افرادی هستند که عمدی و یا غیر عمدی باعث آزار و اذیت و ناراحتی دیگر همکاران می‌ شوند.

همکارانی که خیلی وقت‌ ها از روی نا آگاهی باعث اذیت و آزار می‌ شوند اما خودشان هم متوجه اشتباهات خود نیستند خیلی وقت‌ ها ممکن است برای شما خطر جدی ایجاد نکنند. شما هم می توانید با آگاهی دادن به این افراد محیط کار را برای خودتان و دیگر همکاران امن کنید.

بیشتر بدانید : همکار زیرآب زن را اینگونه ادب کنید

همکار بد و زیرآب زن چه ویژگی‌ هایی دارد؟

و اما گروه خطرناک در محیط کار که به آنها اصطلاحا زیرآب زن گفته می‌ شود،  کسانی هستند که از روی عمد کارشکنی می‌ کنند و می‌ خواهند در محیط کار شر به پا کنند و به هر نحوی که شده شما را از جایگاهی که هستید بر کنار کنند و یا حتی مانع رسیدن شما به ارتقا شغلی شوند.

معمولا همکار زیر آب زن سعی می‌کند تا دید مدیر را نسبت به شما سرد و بی تفاوت کند. پشت سر شما جلوی مدیر و همکاران دیگر بدگویی می‌کند تا با حرف‌های غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای شما را از جمع همکاران در محیط کار دور کند. یک همکار زیرآب زن معمولا تلاش می‌کند اشتباهات رخ داده در محیط کار را به نحوی به شما مرتبط کند.

روش های برخورد با همکار زیرآب زن و سمی
روش های برخورد با همکار زیرآب زن و سمی

راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید با همکار زیرآب زن چگونه برخورد کنید:

  • همیشه هوشیار و گوش به زنگ باشید

این موضوع به این مفهوم نیست که به همکاران خود بدبین باشید، چراکه بدبینی محل کار را به جهنم تبدیل می‌کند. اما اگر تصور می‌کنید کسی در حقتان کارشکنی می‌کند و سعی در بد جلوه دادن شما دارد، اول از این موضوع  مطمئن شوید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

  • با مدیر و یا همکار قابل اعتمادتان صحبت کنید

مسائلی که حس کردید و یا می‌بینید و یا شنیده‌اید که پشت سرتان گفته شده را بیان کنید؛ شاید شما قضاوت نادرستی کرده باشید و کاملا در اشتباه باشید؛ حتی با تحقیق بیشتر ممکن است متوجه شوید اصلا موضوع آن مدلی که فکر می‌کنید نباشد.

  • حرفه ای رفتار کنید

حتما گزارش روزانه کاری خود را به مدیرتان تحویل دهید تا در جریان انجام امور کاری شما باشند. به این شکل راه را برای هرگونه بدگویی درباره کارایی و انجام وظایف تان مسدود می‌کنید.

  • در ارتباط با اشتباهات‌ تان منطقی باشید

در صورتی که کار نادرستی انجام داده‌اید و فرد زیر آب زن با استفاده از این اشتباه شما می‌خواهد موقعیت‌تان را به خطر بیاندازد بهترین راهکار این است که اشتباه و خطای خود را بپذیرید و در صورت لزوم از طرف جریان عذرخواهی کنید.
اگر فرد زیرآب زن را بعد از مدتی شناسایی کردید، زمانی که مطمئن شدید همکاری که کار شکنی می‌کند چه شخصی است با آن رو به رو شوید و هرگز از آن دوری نکنید و زیر آب آن را نزنید و با صبر و آرامش از هدف‌های آن مطلع شوید.

  • از رویارویی با همکار زیرآب زن نترسید

هیچ وقت در قدم اول پیشنهاد نمی‌شود که با همکار مشکل سازتان برخورد مستقیم کنید. همیشه بهتر است تلاش کنیم بدون درگیری ماجرا را حل کنیم اما هرگز از رویارویی درست با چنین همکاری نترسید؛ ممکن است یک روز لازم باشد مستقیم با همکار زیرآب زن راجع به موضوع گفتگو کنید.

  • اگر همه تلاش‌های شما بی‌ثمر بود و نتوانستید از عهده کارشکنی‌ها و زیرآب‌زنی‌های همکار خود خلاص شوید، همه چیز را با مدیر یا سرپرست بخش  به صورت مستقیم در میان بگذارید و اجازه دهید افرادی که در راس امور قرار دارند طبق صحبت‌های شما و شنیده‌های همکار زیرآب زن تصمیم بگیرند چراکه مدیران سازمان‌ها می توانند با تصمیم‌های درست نقش مهمی در جلوگیری از بروز این گونه رفتارها داشته باشند.

  • هرگز فراموش نکنید که معمولا همکاران زیرآب زن به این موضوع فکر نمی‌کنند که دلیل بدگویی هایشان، عدم تلاش و نداشتن قابلیت‌های لازم در خودشان باشد؛ خیلی وقت‌ها که نمی‌توانند در کارشان موفق باشند از روی حسادت زیرآب زنی می‌کنند. اما نگران نباشید چراکه تجربه نشان داده به زودی خود این افراد هم در گودالی که خود کنده اند، می افتند و پس از مدتی مدیران و دیگر همکاران به سرعت متوجه رفتارهای اشتباه آنها می‌شوند و خیلی زود از مجموعه حذف خواهند شد.

  • در نهایت به این نکته توجه کنید که شغل شما وابسته به افراد زیر آب زن و کار شکن نیست؛ آینده شغلی واقعی شما در گروی هوش، استعداد و تجربه و مهارت‌های شماست.


بیشتر بدانید : همکار زیرآب زن و هزار و یک دردسر!!

بیشتر بدانید : یک معضل بزرگ به نام همکار زیرآب زن!!

بیشتر بدانید : رابطه‌ ام با همکارانم شکرآب شده، چه کنم؟


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: virgool.io