11 ویژگی یک همکار نفرت انگیز
ویژگی های یک همکار بد را بدانید و از این کارها در محل کارتان پرهیز کنید

ویژگی های همکار بد

بخش قابل توجهی از زندگی ما در محل کار و در تعامل با همکاران مان سپری می شود. هر یک از ما در کار خود مشکلات و فشار های مختلفی داریم اما داشتن همکارانی خوب کمک می کند با شرایط کاری خود بهتر مواجه شویم. با این حال، بعضی افراد به سوهان روح همکاران خود تبدیل می شوند. اما دقیقا چه چیزی ما را تبدیل به یک همکار نفرت انگیز می کند؟ ویژگی های یک همکار بد را بدانید و از این کارها در محل کارتان پرهیز کنید.

بیشتر بدانید : برخورد صحیح با 6 مدل همکار بد در محیط های کاری

بیش از حد در مورد خودتان صحبت می کنید

اگر در محل کارتان دائما در مورد خودتان صحبت می کنید باید بدانید که مسائل شخصی شما برای همکاران تان اهمیتی ندارد. این عادت نه فقط آزار دهنده بلکه توهین آمیز هم است چون با این کار از حد و حدود خود خارج می شوید. علاوه بر این، هرگز از همکاران تان سؤال های شخصی نپرسید. هیچ کس از آدم های فضول خوشش نمی آید.

غیبت همکاران تان را می کنید

غیبت کردن شاید ابتدا روش سرگرم کننده ای برای برقراری ارتباط با همکاران به نظر برسد اما باید بدانید که همه چیز به اینجا ختم نمی شود. وقتی غیبت می کنید یک نفر هدف حمله قرار می گیرد، اما فقط کسی که موضوع غیبت است اذیت نمی شود بلکه کسانی که غیبت می کنند هم به نوعی اذیت می شوند چون هر کسی که در غیبت شرکت دارد می داند که ممکن است روزی ورق برگردد و خود او هم به موضوع غیبت همکارانش تبدیل شود.

با صدای بلند صحبت می کنید

اگر عادت دارید در محل کارتان با صدای بلند با تلفن حرف بزنید، همانطور که پیش تر ذکر شد به خاطر داشته باشید که همکاران تان علاقه ای به شنیدن مسائل شخصی شما ندارند. اما در خصوص مسائل کاری چطور؟ اگر با تلفن یا همکاران تان در مورد مسائل کاری صحبت می کنید، صدای بلندتان مزاحم بقیه ی کارکنان می شود. در محل کار همه ی افراد باید به آرامش همکاران شان توجه داشته باشد. بهتر است در زمان صحبت با تلفن یا همکاران تان به اتاق دیگری بروید.

غذاهایتان بوی تندی دارند

بعضی کارکنان غذای خود را سر میز کارشان می خورند. این کار به خودی خود ایرادی ندارد اما مشکل از جایی شروع می شود که گاهی غذا بوی خیلی زیادی دارد. این مسأله برای همکاران تان آزار دهنده است.

بهداشت شخصی را رعایت نمی کنید

رعایت بهداشت شخصی در محیط کار اهمیت بسیار زیادی دارد. بوی بد بدن تان همکاران تان را آزار می دهد. اما بعضی کارکنان هم هستند که در استفاده از عطر زیاده روی می کنند. باید بدانید که بوی تند عطر نه تنها ناخوشایند است بلکه حتی ممکن است کسانی که دچار آلرژی هستند را اذیت کند. بهترین حالت برای محیط کار یک «بوی خنثی» است.

11 ویژگی یک همکار نفرت انگیز که بهتر است بدانید!!
11 ویژگی یک همکار نفرت انگیز که بهتر است بدانید!!

لباس های نامناسبی می پوشید

احتمالا روزی که برای مصاحبه ی کاری رفته بودید، به تأثیر پوشش تان توجه داشتید. اما بعد از آنکه توانستید این کار را به دست آورید هم باید پوشش مناسبی در محل کارتان داشته باشید. به خاطر داشته باشید لباسی که برای محیط کار انتخاب می کنید نه برای خودتان، بلکه برای همکاران و محل کارتان است. در محل کار اصول پوشش سازمانی را همان طور که تعیین شده رعایت کنید. همیشه باید به تأثیر پوشش تان توجه داشته باشید نه فقط در مصاحبه های کاری.

گوشی تان را بی صدا نمی کنید

در محل کار تلفن همراه همیشه باید در حالت بی صدا باشد. بسیاری از مواقع کارکنان برای انجام کاری میزشان را ترک می کنند و تا زمانی که برگردند تلفن همراه شان که جامانده بی وقفه زنگ می خورد. این مسأله به شدت آزار دهنده است و مزاحم بقیه ی کارکنان می شود. حتی اگر خودتان هم حضور داشته باشید، صدای بی وقفه ی زنگ و پیغام گوشی تان دیگران را اذیت می کند.

غذای همکاران تان را می دزدید

فقط یخچال محل کارتان اشتراکی است نه غذاهای داخل آن! هرگز نباید غذای همکاران تان را بی اجازه بردارید.

هیچ وقت در دسترس نیستید

در دسترس نبودن همکاران بسیار آزار دهنده است. همکاران خود را از مواقعی که حضور ندارید باخبر کنید. می توانید داخل یک تقویم آن را یاداشت کنید. همچنین زمانی که سر میزتان نیستید، برای همکاران تان یادداشت بگذارید و به آن ها اطلاع دهید که چه زمانی بر می گردید یا آن ها چطور می توانند به شما دسترسی پیدا کنند.

وقت و بی وقت مزاحم همکاران تان می شوید

در ساعات غیر کاری و تعطیلات برای مسائل کاری مزاحم همکاران تان نشوید. تعطیلات و سفر زمانی برای استراحت و رسیدگی به کارهای شخصی است و معمولا کسی دوست ندارد زمانی که سر کار نیست مزاحم او شوند.

تنبلی می کنید

تنبلی در محیط های کاری جایی ندارد و الیته این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد با همکاران خود دارند. در محل کار کسی دوست ندارد احساس کند مورد سوء استفاده ی کسانی قرار گرفته که به اندازه ی او کار نمی کنند.


بیشتر بدانید : همکار زیرآب زن را اینگونه ادب کنید

بیشتر بدانید : 15 رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!

بیشتر بدانید : به همکارم علاقه مند شده ام، با او ازدواج کنم یا نه؟



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com