10 جمله ممنوعه در محل کار!!
این نکته مهم است بدانید که همکاران و مدیران شما به حرف‌هایتان و به هر کلمه‌ای که در محل کار خود به زبان می‌آورید، توجه می‌کنند؛ بنابراین همیشه پیش از حرف‌زدن فکر کنید. برای جلوگیری از هر گونه خطا در ارتباط برقرارکردن با همکاران و مدیر هیچ وقت نباید این ١٠ جمله را به زبان آورید

جملاتی که هرگز نباید در محل کار به زبان آورد

آیا شما نیز با همکاران خود سر کار یا پروژه‌های کاری مشورت می‌کنید؟ آیا حرف‌های شما می‌تواند تأثیر ماندگاری روی بقیه بگذارد. آیا روشی که نگرش‌ها، ایده‌ها و عقاید خود را در محل کار با دیگران در میان می‌گذارید در موفقیت شما تأثیر می‌گذارد.

من کارم را تمام کردم، الان چه کاری باید انجام دهم

وقتی شما پس از پایان کار خود این سوال را می‌پرسید، درواقع مسئولیت خود را بیشتر می‌کنید. شما خود باید بدانید که پس از انجام کارتان چه کار دیگری را باید انجام دهید. کارفرمایان کارمندانی را که خودشان آغازگر هر کاری هستند و هنگام بیکاری کاری برای انجام‌دادن پیدا می‌کنند، بسیار دوست دارند.

من خیلی خسته‌ام

«خسته‌ام» ازجمله کلماتی است که باید هنگام کارکردن از گفتن آن اجتناب کنیم. وقتی شما خستگی خود را بیان می‌کنید، بدان معنی است که شما در صورت خستگی، در هر جایی خودتان را رها می‌کنید. اگر سر کار احساس خستگی کردید، به دنبال یک چالش جدید باشید. به مدیر خود توضیح دهید که برای انگیزه بیشتر در محل کار نیاز به پروژه‌های بیشتر و تجربیات جدیدتری دارید.

برای اتمام این پروژه دیشب تا دیروقت بیدار بودم

اگر فکر می‌کنید با گفتن این جمله رئیس خود را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهید، اشتباه می‌کنید. مدیران کارمندانی را دوست دارند که می‌توانند بدون نیاز به زمان یا توان بیشتر کار خود را انجام دهند. اگر به دنبال این هستید تا توجه رئیس‌تان را به سوی خود جلب کنید، به دنبال راه‌های جدیدتری برای تأثیرگذاری باشید.

من برای این کار ساخته نشده‌ام

فقط به این دلیل که کاری که انجام می‌دهید شغل و تخصص اصلی شما نیست نمی‌توانید آن را رها کرده و انجام ندهید. اجازه دهید زمان دیگری که مدیر یا همکاران برای انجام یک پروژه از شما کمک خواستند درباره شما و نحوه عملکردتان، ذهن بازتری داشته باشند.

«دیوید» مسئول این پروژه بود؛ نه من

وقتی شما در محل کار مسئولیت کارهایتان را نمی‌پذیرید، در حقیقت باعث ایجاد مشکلات و سوء‌تفاهم‌هایی با همکاران و مدیرتان خواهید شد. کارفرمایان در حقیقت از کارمند خود انتظار دارند که برای انجام کارهایشان پاسخگو بوده و وقتی در محل کار اشتباهی مرتکب می‌شوند، درباره آن صادق باشند. در صورت تمام‌نشدن پروژه یا هر گونه اشتباهی هرگز تقصیر را به گردن شخص دیگری نیندازید.

من نمی‌توانم آن را انجام دهم

«نمی‌توانم» کلمه‌ای است که هر کارمندی باید آن را از دایره لغات خود حذف کند. اگر نمی‌دانید کاری را چگونه انجام دهید، بهتر است از کسی کمک گرفته و آن را به‌ عنوان یک مهارت جدید یاد بگیرید.

من زمان کافی ندارم

در بیشتر مواقع این جمله اغلب یک دروغ در محل کار است. وقتی مدیر شما کار زیادی را به شما محول می‌کند و شما زمان کافی برای انجام آن ندارید، باید بدانید که این وظیفه و مسئولیت شماست که بتوانید به یک کارمند خلاق تبدیل شوید. اگر شما واقعا زمان کافی برای اتمام پروژه خود ندارید از مدیرتان بخواهید وظایف‌تان را اولویت‌بندی کند؛ این به شما کمک می‌کند تا سازمان‌یافته‌تر کارهای خود را انجام داده و تمرکزتان را روی مهمترین پروژه‌ها معطوف کنید.

فکر می‌کنم هفته گذشته برای شما ایمیل کردم

چه مدیر شما، همکار شما یا مشتری شما باشد، فرقی نمی‌کند، سعی کنید که همیشه نخستین فردی باشید که پیگیر کارها است. اگر چند روز از تماس‌تان با فردی گذشته، دوباره به او ایمیل یا تلفن بزنید و نتیجه را پیگیری کنید.

آیا ایده خاصی دارید؟

به جای آنکه از همکار خود بپرسید آیا موضوعی را که توضیح داده‌اید، متوجه شده از آنها بخواهید نظر خود را درباره آن موضوع بیان کنند؛ به‌ عنوان مثال از کارمند خود سوال کنید «آیا شما سوال، ایده یا نظر خاصی دارید؟»

شما باید...

اشاره‌کردن با انگشت یا سرزنش‌کردن همکاران در محل کار روش منفی ارتباط برقرارکردن است؛ برای مثال به جای اینکه بگویید: «فرانک وقتی داری میری ناهار باید به من بگی» بهتر است بگویید که «فرانک لطفا پیش از اینکه ناهار بری به من خبر بده»



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه شهروند