سودجویی واردکنندگان از نوسانات نرخ دلار
 مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور گفت: سودجویان از نوسانات بازار ارز وخلع موجود در بعد نظارتی و کنترلی استفاده می‌کنند.

قیمت نهاده‌های دام و طیور افزایش یافت

حمید فاضلی مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور، در خصوص افزایش قیمت خوراک دام و طیور اظهار کرد: از اسفند ماه تابه امروز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

 دلیل این افزایش قیمت نوسانات بازار ارز و اتفاقاتی که بین امریکا و چین در بعد جهانی افتاده است. اصلی‌ترین موضوع سودجویی واردکنندگان این نهاده‌ها است که از فضا و خلع موجود در بعد نظارتی و کنترلی استفاده می‌کنند.

فاضلی در رابطه با قیمت تمام شده تولید خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده تولید در حال حاضر بالای ۶ هزار تومان برای مرغ زنده است و تولیدکننده حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان از قیمت فروش در بازار متضرر می‌شود.

در صورتی که نقدینگی برای تامین نهاده‌ها از سوی تولیدکننده وجود نداشته باشد تولید با مشکل مواجه می شود و به مرور امر تولید و جوجه‌ریزی غیرممکن می‌شود و امکان این که در دوره‌های بعد به تولید لطمه بزند وجود دارد.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور با اشاره به امکان افزایش قیمت مرغ گوشتی تصریح کرد: با این قیمت نهاده‌های دامی قیمت مرغ آماده طبخ حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان باید باشد تا تولیدکننده بتواند به کار ادامه دهد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir