ادغام فیس بوک و اینستاگرام و واتس اپ!!
مارک زاکربرگ به تازگی تأیید کرده است که شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ به زودی ادغام خواهند شد

فیس‌بوک با بچه‌هایش یکی می‌شود

چندی پیش بود که خبری مبنی بر ادغام و یکپارچه شدن شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام و اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ در فضای مجازی منتشر شد که جنجال و سر و صداهای زیادی را به راه انداخت.

حالا به نقل از technews network خبر دیگری از سوی مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد این خبر صحت داشته و در آینده‌ای نزدیک به واقعیت خواهد پیوست. این بدان معناست که هرچه سریع‌تر فیس‌بوک با شرکت‌های زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ یکپارچه سازی و ادغام خواهد شد.

در صورتی که این دو شبکه اجتماعی بزرگ با پیام‌رسان واتس‌اپ ادغام شوند، کاربران در هر کدام از این اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی که عضو باشند، قادر خواهند بود به مخاطبانی که احیاناً در آن عضویت ندارند، پیام داده و ارتباط برقرار کنند.

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تصمیم گرفته است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را بیشتر از پیش هماهنگ و یکپارچه‌سازی کند تا کاربران بتوانند از قابلیت‌های مشابه این سه اپلیکیشن بهره مند شده و ارتباطات بهتری را در این پلت‌فرم ایجاد کنند.

فیس‌بوک همچنین بر لزوم افزودن قابلیت امنیتی رمزنگاری پیشرفته سخن گفته و از این دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر نیز درخواست کرده است که فرایند محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانشان را تسهیل و بهبود ببخشند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- تو آخر یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir