همکاری پنتاگون با دموکرات‌ ها درباره ترامپ
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید وزارتخانه تحت امر وی تلاش می کند مطابق احضاریه دموکرات‌های مجلس نمایندگان، سوابق مربوط به ممانعت از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را بررسی کند

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس از تمایل وزارتخانه تحت امر خود برای همکاری در روند تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، در پرونده موسوم به اوکراین گیت خبر داد.

وی در این باره گفت: هر کاری که بتوانیم برای همکاری با کنگره انجام می‌دهیم.

به گفته وی، پنتاگون تلاش می کند مطابق احضاریه دموکرات‌های مجلس نمایندگان، سوابق مربوط به ممانعت از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را بررسی کند.

با این حال، اسپر در مصاحبه دیگری که با فاکس نیوز داشت لحنی محتاط‌ تر به کار برد و مدعی شد: البته نمی‌دانم برای انتشار آنها (اسناد و مدارک درخواستی کنگره) چه محدودیت‌هایی داریم. کاخ سفید هم باید در این باره نظر بدهد.

گفتنی است ترامپ متهم است با هدف اعمال نفوذ در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا از «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خواسته مدارکی را علیه جو بایدن رقیب دموکرات وی جمع‌آوری کند و تهدید کرده درصورتی که زلنسکی به خواسته وی تن ندهد، اوکراین را از کمک‌های نظامی آمریکا محروم خواهد کرد.

حال دموکرات‌ها می‌گویند این اقدام علیه امنیت ملی آمریکا است و ترامپ باید از بابت انجام آن، استیضاح شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com