افت قیمت طلا ادامه دارد
قیمت طلا پس از بیشترین کاهش یک روزه در 8 هفته گذشته، امروز نیز در معاملات جهانی کاهش یافت.

 قیمت طلا پس از کاهش دیروز که بزرگ‌ترین کاهش در 8 هفته گذشته به شمار می‌رود، امروز 4.04 دلار کاهش یافت و 1180.33 دلار معامله شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا پس از بیشترین کاهش یک روزه در 8 هفته گذشته، امروز نیز در معاملات جهانی کاهش یافت.

با توجه به پایین ماندن ارزش دلار در برابر یورو، قیمت طلا در معاملات امروز بالای 1180 دلار در هر اونس باقی ماند، اما نتوانست سود بیشتری پس کاهش 1.7 درصدی دیروز جذب کند.

هر اونس طلا 4.04 دلار کاهش یافت و 1180.33 دلار معامله شد. قیمت طلا در اوایل این هفته تا 1215 دلار در هر اونس بالا رفته بود.

روبین بهار تحلیلگر سوشیت جنراله در این باره گفت، انتشار آمارهای جدید امروز برای طلا تاثیرگذار است. ارزش دلار نسبتا ضعیف است که در حال حاضر برای طلا نقش تقویتی دارد، اما زمانی که ارزش دلار پایین است، اگر قیمت طلا نتواند بالا رود، نشانه خوبی نیست.

به علت عدم وجود ثبات در مورد زمان بندی نخستین افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در یک دهه گذشته و علی رغم ضعف در ارزش دلار، قیمت طلا در یک ماه گذشته در یک محدوده کوچک مبادله شده است و بدترین عملکرد ماهانه در 4 سال اخیر را در ماه آوریل داشته است.

اکنون بازار در انتظار آمار تولیدات صنعتی آمریکاست. اطلاعات قوی می تواند پیش بینی ها در مورد اینکه فدرال رزرو هنوز تمایل دارد، تا نرخ بهره بانکی را در سال جاری افزایش دهد، تقویت می‌کند که این امر طلا تضعیف و دلار را تقویت می کند.

روز گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا به ویژه بازار کار را مقطعی و گذرا عنوان و اعلام کرد که این آمار مانع از افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در سال جاری نمی شود، قیمت طلا 26 دلار و 60 سنت سقوط کرد.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع :farsnews.com