مدیرکل ارزیابی و بودجه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: شرکت‌های آبفا باید به سمت اقتصادمحوری حرکت کنند تا بتوانند هم خود را پایدار و هم خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی آبفای ایلام، «ابراهیم‌آبادی» در نشستی در شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیریت کارآمد و اصولی هزینه‌ها به‌ویژه مدیریت و متعادل‌سازی هزینه‌های سرمایه‌ای بسیار ضروری است، اظهار کرد: رسالت ما، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین آب و فاضلاب است و محدودیت‌ها نباید مانع ارائه خدمات مطلوب شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های آبفا باید به سمت اقتصادمحوری حرکت کنند تا بتوانند هم خود را پایدار و هم خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه دهند.

بر اساس این گزارش «داراب بیرانوندی» مدیرکل آبفای ایلام در این نشست اظهار کرد: پراکندگی تأسیسات آب و ایستگاه‌های پمپاژ در استان سبب افزایش هزینه‌های تمام‌شده آب است چون قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب شرب 15 هزار و 489 ریال است درحالی‌که قیمت فروش آن برابر با 5 هزار و 409 ریال است و این شکاف هزینه و درآمد شرایط سختی را ایجاد کرده است.

بیرانوندی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گام‌های خوبی برای بهبود وصول مطالبات و درنتیجه افزایش درآمد شرکت که منجر به بهبود ارائه خدمات به مشترکین شود برداشته است که برای رسیدن به مطلوب باید ضمن برنامه‌ریزی فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب و همچنین راهکارهایی جهت کنترل هزینه‌ها، گفت: فروش کم انشعابات آب در استان از عوامل پایین بودن درآمد شرکت است.

منبع: ایسنا