نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران درباره تک نرخی شدن بنزین و گازوئیل گفت: در مجموع آزادسازی قیمت سوخت اتفاق مثبتی است، اساسا هر بخشی که دولت به آن یارانه می‌دهد مثل ارز یا سوخت باید یارانه آن حذف شود، چرا که باعث ایجاد رانت می‌شود.

ابوالفضل گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه البته مقطع زمانی فعلی برای تک نرخی شدن بنزین مناسب نیست، ادامه داد: چگونگی اجرای تک نرخی شدن سوخت و مقطع زمانی برای اجرای این تصمیم بسیار اهمیت دارد، چراکه اقتصاد ما در شرایط رکود تورمی قرار دارد و وقتی رکود حاکم است و اقتصاد شرایط مطلوبی ندارد لذا افزایش هزینه‌های حمل و نقل در قیمت تمام شده تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و بخشی از قیمت تمام شده را به خود اختصاص می‌دهد که طبیعتا نمی‌تواند فرصت مناسبی برای بنگاه‌های تولیدی باشد.

وی عنوان کرد: اقتصاد سالم یعنی اقتصاد رقابتی و آزاد که در آن باید آزادسازی قیمت‌ها اتفاق بیفتد اما اکنون شرایط برای تک نرخی شدن سوخت چندان مهیا نیست. اگر فعالیت‌ اقتصادی رونق داشت این اقدام می‌توانست جزو بهترین تصمیم‌ها باشد اما در حال حاضر و بعد از اجرای این تصمیم هزینه‌های حمل و نقل احتمالا افزایش خواهد داشت و باعث می‌شود آثار نامطلوب آن به چرخه تولید و توزیع بر‌گردد.

منبع: ایسنا