مشارکت اجتماعی، تنها راه تحقق کار عمرانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی
عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: کار عمرانی در سکونتگاه‌های غیررسمی بدون مشارکت اجتماعی محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ایلام، مجید روستا در جلسه ستاد بازآفرینی محلات هدف استان ایلام اظهار کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی که ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی با آن مواجه هستند باید موردبحث و بررسی قرار گیرد و پیگیری احداث سالن ورزشی و مراکز بهداشتی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار ‌گیرد.

وی مشارکت‌های مردمی در سکونتگاه‌های غیررسمی و آموزش ساکنان را از اهداف اصلی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام و تصریح کرد: هدف این شرکت حفظ و ارتقاء کرامت انسانی ساکنین این محلات است و تنها باکار عمرانی بدون مشارکت اجتماعی رسیدن به این هدف دور از ذهن خواهد بود.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ساماندهی وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان شد و خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با پیگیری‌های مختلف چه در سطح وزارت و چه در کمیسیون‌های مربوطه سطح استان برای ارتقاء سطح زندگی سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی بافت‌های فرسوده تلاش کنیم و امیدواریم با همکاری و هم‌فکری مسئولان و مشارکت مردم بتوانیم به اهداف خود برسیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه 35 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث سالن ورزشی، خانه محله، مرکز خدمات بهداشتی، آسفالت معابر و کتابخانه در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر ایلام به تصویب رسید.

منبع: ایسنا