رئیس بنیاد مستضعفان از واگذاری املاک و زمین‌های علوی به مردم خبر داد.

به گزارش ایسنا در مازندران، محمد سعیدی ‌کیا در مراسم واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی در مصلای جمعه شهر بهنمیر بابلسر با اعلام اینکه تا پایان سال 2 هزار سند زمین‌های این بنیاد به مردم واگذار می‌شود، افزود: تنها در این شهر 560 سند املاک بنیاد علوی به مردم بهنمیر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در این مراسم 14 سند به صورت نمادین به مردم اهدا می‌شود، تصریح کرد: شهروندانی که شامل قوانین این بنیاد می‌شوند می‌توانند به ادارات ثبت اسناد شهرستان‌ها مراجعه کنند.

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه طبق دستور رهبری زمین‌های بنیاد علوی به مردم واگذار می‌شود، عنوان کرد: براساس این اصل، 12 هزار سند در استان‌های مازندران، ایلام، قزوین، کرمانشاه و گیلان واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری این اموال به افراد نیازمند و مستضعف سپرده می‌شود.

حسین کاری مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز ، در مراسم واگذاری اسناد مربوط به املاک بنیاد علوی گفت: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در بنیاد آیین‌نامه‌ای تصویب و مورد تنفیذ رهبری قرار گرفت و براساس آن املاک علوی به مردم نیازمند واگذار می‌شود.

کاری تصریح کرد: در شهرها 200 و در روستاها 400 متر زمین رایگان به مردم اهدا می‌شود .

مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: در سال 1393 حدود 10 هزار نفر ثبت‌نام کردند که در این مرحله به 650 نفر سند اهدا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در شش ماه آینده، 2 هزار سند دیگر بررسی و به مردم اهدا شود.

استاندار مازندران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه این طرح برای افزایش سطح زندگی کسانی است که در شهرها و روستاها وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند تهیه شده است، گفت: برای برخورداری از این زمین‌ها مردم می‌توانند در بنیاد مستضعفان ثبت‌نام کنند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه بنیاد مستضعفان تا پایان امسال 12هزار قطعه زمین به مردمی که وضعیت مالی خوبی ندارند تعلق می‌گیرد.

منبع: ایسنا